Selkälaukkutriidi

Laitoin jo Muncciksen syndet tapahtumakalenteriin, koska sitähän ne on.

Ei jumalauta :smiley:

Ortlieb Messenger Bag. Jos en ihan väärin muista, niin kolmisen vuotta ollut ympärivuotisessa käytössä. Aina työmatkoilla selässä, välillä myös siviilissä käytössä kun tarvitsee kamaa kuskata enemmänkin. Hyvin on toiminut, tuossa kovilla pakkasilla tuli ensimmäinen vaurio, kun -30C kelissä polkemisen jälkeen solki sanoi poks kun sitä ryhdyin hätäisesti avaamaan. Toinen negatiivinen seikka on strapin hiipuminen, ei oikein pidä reppua enää kiinni jos tavaraa on enemmän.

Muutoin olen ollut oikein tyytyväinen. Hinta oli muistaakseni huomattavasti halvempi silloin kuin mitä se on nykyään. Tavarat pysyy kuivana, rakenne on hyvin yksinkertainen ja siten rikkoutuvia asioita vähän. Lokeroiden puute ei haittaa minua, se on pikemminkin plussa. Solkikin pysyy edelleen kiinni, vaikka toinen kieli on poikki. Uskaltaisin ja voisin ostaa uudestaankin saman repun.

I beg to differ eli kyllähän pyöräilyrepussa pitäisi olla erillinen pyöräilytarviketasku, ellei useita. Se on itseasiassa tuon Ortliebin huonoin puoli, sen lisäksi että velocity on Messengeriä pienempi ja täten vähän liian pieni.

Mun mielestä Ortlieb on hyvä, mutta se on mulla ihan vaan rahtikäytössä – reppu täyteen ja paikasta A paikkaan B. “Pyöräilyreppuna” se ei ole yhtä toimiva. Voisihan siihen liimata jonkun ulkoisen taskun, ettei aina tarvitsisi aukoa ja sulkea, kun pitää päästä käsiksi pikkutavaraan. Vaan enpä taida jaksaa, kun ei ole ollut tarvetta.

Munccis - 15:04, 13.2.2016 » No ikää tulee komeat 28
snadisti kehdon ryöstänyt olo nyt

Oma käyttö tuolla repulla on paljolti juuri tuollaista “reppu täyteen paikasta A paikkaan B” -käyttöä, kuten vasaraasialainen kuvasi. Siksi toimii ihan hienosti. Lisäksi olen jo ennestään tottunut kasaammaan kamat esim. pieniin pussukoihin, että niitä on helppo siirrellä laukusta toiseen. Sen takia tuossa käytössä pidän isosta yhtenäisestä tilasta.

Kaupungilla pyöriessä on käytössä pienempi laukku jossa on vähän lokeroita ja mm. helpompi pääsy lukkoon käsiksi.

Yritin hakea tästä ketjusta tietoa, mutta en nyt ihan omia speksejä vastaavaa keskustelua vielä löytänyt, joten konsultoikaa, kiitos:

Tarvitsen arkikäyttöön laukun/repun, jolla saan toimistoni (läppäri + sälppeet, papereita) liikkumaan kätevästi joko fillarilla tai julkisilla liikkuen. Erityisvaatimuksena, jonka feilaamisesta ei tod pääse jatkoon, on se, että laukun tulee imeä kohtuullinen nippu vinyyleitä. Ei mitään dj:n keikkaboksia kuitenkaan ole haussa.

Tähän mennessä olen pärjännyt ties kuinka vanhalla Gollan lähettilaukulla, mutta sekin alkaa olemaan tiensä päässä. Reppu-mallinen ratkaisu kuitenkin kiinnostaisi selän ja hartioiden säästämisen vinkkelistä.

Olen silmäillyt Ortliebin Messengeriä, mutta sen suhteen mietityttää, että onko moinen laitos turhan iso arkikäyttöön? Olen itse kyllä pari kertaa normaalia ihmistä kookkaampi, joten en nyt kompastu moiseen purjeeseen, mutta en tiedä onko sitä tavaraa niin paljon arkisin mukana kuitenkaan.

Myös Chromen Yalta kiinnostaa (ilmeisesti 12" kiekkoa mahtuu jonkin verran sisään), mutta siinä mietityttää lähinnä vedenpitävyys. Ilmeisesti sivutaskujan kanssa on ollut ongelmaa tuon suhteen vai onkohan ominaisuutta päivitetty 2.0-versioon?

Vinkkejä muista ratkaisuista?

http://www.pelagobicycles.com/store/accessories/bags/mission-workshop-fitzroy.html?___store=en&___from_store=default

en tiedä meneekö vinskaa mut hyvä bägi. Käy hipelöimässä pelagolla jos pääset

No ainakin pikkuveli Sanction syö 20 levyn pinon.

Mun mielestä tuo on todella typerän näköinen.

Jos vyölaukku ni kyl se pitää olla OG eastpak.


Mun mielestä tääkin on tosi hieno, vaikka en niin Mattin peniksestä piittaakaan.

^onks noita sun synttäreil myynnis, kaverin puolesta kyselen…

Joo mut tietty et MINÄ sydän JAAKON PENIS

Ortliebin tuuletusjärjestelmäkin toimii kyllä, varsinkin jos saddle-to-bar drop on lähempänä “rata” kuin “jopo”-lukemia. Tuntuisi tyhmältä maksaa satoja euroja jostain, missä tulee tasainen kangas selkää vasten.

e@e - 22:24, 16.2.2016 » ^onks noita sun synttäreil myynnis, kaverin puolesta kyselen..
Ei oo viel näkyn kutsuu :'(

Mitä Ortlieb nykyään maksaa?

149€ oli päivän hinta varuste.net-verkkokaupassa.
Pitäisi päästä omasta eroon. Hyvin toi on kestänyt 5-6 vuotta.