laukkukeskustelua

Meneekö chromen citizeniin mac book pro helposti, vai pitääkö katsella isompia malleja?

Kyllä toi sen verran ison näkönen on, että mahtuis helposti (Dimensions
22 x 11.5 x 6), mutta kannattaa odottaa jonkun asiaa paremmin tuntevan mielipidettä.

Citizeniin jää päätyihin vielä vajaa 5cm tilaa, kun sinne MBP:n iskee sisään. Nurkkataskuihin sitten laturi, johdot, yms. tarpeellinen.
Ja tilaa laukkuun jää hyvin vielä pienille ostoksilla kaupasta. Tai jos jotain työ-/kouluasioita kantaa mukanaan, niin mahtuu tuonne vaikka joku mappikin läppärin kanssa. Tilavampi tuo on kuin perus läppärilaukku.
Itselläni siis juuri Citizen läppärikäytössä, kun Metropolis on vähän turhan iso niin se saa olla fillarointi käytössä.

Kiitti. Pitää laittaa tilaus vetämään.

Multa ääni Metropolikselle. Sinne mahtuu mun MBP+laturi+hiiri, A3-lehtiö, moleskin, kurahousut ja takki, vaihtopaita, mini-pumppu, sisäkumi, rengasraudat ja paljon muuta sälää. Enkä ikinä oo kokenut sitä liian isoksi laukuksi kannettavaksi.

Metropolis on siinä mielessä kivempi, että sen koko ei ala ahdistamaan missään vaiheessa. Ts. ei ole tarvinnut miettiä mahtuuko sinne kaikki vai ei. Plus se on silti varsin kompakti.

Metropoliksen kompaktius riippuu kyllä polkijasta. Mun varsin vaatimattomille mitoille se on aika iso, siksi ostin myös sen kaikkein pienimmän sellaisille ajokerroille, kun ei ole tarkoitus olla kuormajuhta.

Tynnyrivartalo FTW!

En mäkään järin iso ole, mut Metropolis ei ainakaan liian iso ole. Välillä kun on kasa vaihtovaatteita ja kirjoja laukussa ja yrittää vielä käydä ruokakaupassa, tulee Berliniä tai Kremliniä ikävä, mut ne on kyl sit tyhjempänä tosi isoja. Metropolis on aika optimikoko mun mielestä.

Kremlini on täynnä sen verran usein, ettei ole tarvinnut miettiä onko se liian iso.

Oisko ollut kenen neuvo aikoinaan, jota itsekin laukkua valitessa noudatin: “Laukku on niin kauan riittävän iso, kunnes se on kerrankin liian pieni.” → valitsin Metropoliksen CitiZenin sijaan.

ps. Ne Chromen koothan siis menee Mini Metro, Citizen, Metropolis, Berlin ja Kremlin, joista Berlin on vain Euroopassa tarjolla.

Edit: eli Tokoi kokeilit siis eilen minun Metropolista. Osta semmonen.

Itellä oli vähän mietinnässä Freitagin laukku, mikähän noista ois sopiva MBP + muistikirja + kynät + puhelin + muuta sälää + monesti ruokakaupassa käynti -yhdistelmälle? Meneekse heti Top Catiin?

Kyllähän se vähintään tälle linjalle menee.
http://www.camcarts.co.uk/images/camcarts_bicycle_trailer.jpg
Suosittelen kehittelemään jopa jotain puoliperävaunuviritelmää. olli voinee auttaa tässä.

Mä voin myydä sen mun grillivaunun, jos laukku selässä alkaa ahdistaa. Siihen sai melko mukavasti kahden hengen kamat, makuualustat, makuupussit ja teltan. Ei ois menny ainakaan mun laukkuun. :expressionless:

Mulla oli aikasemmin Citizen, ja se täyttyi aika palloksi, jos oli vähänkään enemmän kannettavaa. Siis tyyliin vaihtovaatteet, kamera ja vaikka ruokaostokset. Kyllä ne sinne mahtu, mutta oli ihan tosi huono kantaa. Nykyiseen Kremliniin noi menee ihan mukavasti, eikä laukku muutu palloksi.

kiitti kaikille. laitoin nyt metropoliksen tilaukseen. saahan ton varmaan helposti eteenpäin, jos tuntuu liian isolta.

Laukkuja löytyy moneen lähtöön. Mulberry on tehnyt applelle laukkuja. 13" macbookin laukku maksaa 940€ ja tämäkin Mulberry Daria Mini Messenger Bag maksaa vaivaiset 175€.
http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1304/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/TX343_AV2?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp
Ja tilaa löytyy, tuohon mahtuu kokonainen iPhone. Väreissä löytyy.

mahtuukohan chromen mini metroon kans MBP?

MBP speksit
Mini Metro speksit
Google

päällekäisyyksien välttämiseksi laukkukeskustelu jatkuu täällä.