Kuvia omista pyöristä, joille ei ole omia topsuja

58 muistaakseni, en kauheen tarkkaan mittaillu ku päätin vaan että sopivalta näyttää. Toi on teamline 5000, keula ei kyllä varmaan oo alkuperänen.

Riseri maantiepyörässä on sitä jotain <3

1 Like

Hieno! Onko runko Columbuksen Thron OS:ää?

Columbus Geniusta on se tulossa oleva 2000. Mitäs toi 5000 tosiaan on?

Mulla oli kerran just tuollainen Pösö Teamline 2000, vieläpä Festinan väreissä. Geniusta se oli.

Ajotuntuma rungossa oli erittäin hyvä, paras mitä olen kokenut. Oispa samanlainen genius-runko modernilla ohjainlaakerilla.

Mutta satulatolpan kiinnityskiila omassa oli perseestä, samoin takajarruvaijerin sisäinen vienti. Ne oli jotenkin pilattu. Ja alkuperäinen keula (jota tuossa ei ole) oli pikkuisen killillään eikä vääntelemällä parantunut, minkä johdosta meinasin ajaa rotkoon Mallorcalla, kun Sa Calobran laskussa tuli bussia ohittaessa speed wobble. Annoin siis rungon palstan tekijämiehille…

Juu se on just se sun runko mulle tulossa.

Kerroppas tarkemmin jos muistat että mikä tolppasysteemissä ja vaijerikuoren viennissä oli vikana niin voin ahdistua jo etukäteen.

Hauska tuo myltsin pösö. Mulla taas on tämmönen pösön runko jemmassa, keskiö jumissa eikä putkista oo täyttä varmuutta. Lisäksi tää on piirun verran itelle pitkä, vaakaan 57, niin täytyy kattoa mitä tästä keksis.

1 Like

Tarra kertois että putket on columbus altec. Ajotuntumasta en osaa sanoa vielä mitään ennenku sorat lakastaan. Tuo takaa yhdellä pultilla kiristyvä tolpan kiila ja rungon sisäinen vienti takajarrulle oli oikeastaan kivoimpia yksityiskohtia tässä. Netistä kyyläsin että tää vois olla ehkä -98.

Onhan tää yv-foorumilla väärin sanoa, mutta vaihdepyörät raiserilla kiinnostaa.

Mulla DA7402 kammet odottais uutta projektia ja tuli mieleen tosta Pösöstä, että jos ostais kans punaisen ovaalin leivän ja taakse 10/11 pakan GRX:llä… onko noissa epäonnistumisen vaaraa esim. ketjulinjan tai ketjun pysymisen suhteen?

Mulla on tossa 1x11 ja toimii ihan ok kun laitoin rattaan satavitosten ulommaiselle paikalle, ihan jo esteettisistäkin syistä. Aika vinossa ketju isoimmalla takarattaalla mutta toimii kuitenkin, ei se niin millin päälle ole. Keskiön akselia vois koittaa vielä millin kaks lyhentää ketjulinjan takia mut tuskin jaksaa ellei pahempia ongelmia tule. Riserin kanssa on se kiva että voi käyttää mitä vaan mtb osaa ihan huoletta.

Olin nöösi silloin enkä oikein osannut. Tolppasysteemissä se kiristysruuvin päähän kiinnittyvä levy oli jotenkin pilalla. Uskoisin että korjattavissa, koska kierre ja ruuvi ok. Vaijerikuoren viennissä oli jotain tosi outoa, ihan kuin olisi kiilautunut vanha metallinen päätytulppa sinne sisään, ja muovinen myös. Mutta hyvin siitä sai vaijerin läpi, ja jarruttikin, koska en ole Mallorcalla rotkossa.

Musta rolleri / 59 / 40:16

7 Likes

Nättiä. Voimansiirtoon laittasin vähän isompia rattaita niin sais skidspotteja ainaki enemmän kun kaks ja näyttäis myös paremmalta, mutta onhan toi todellinen keventelijän valinta :slight_smile:

Ei tuohon ole kyllä kauheasti huomautettavaa. Mustaan rolleriin toimii musta kasaus ja toi on kaikin puolin hyvä. Itsehän panisin tietty levarikeulan, jotta vannejarrun saisi vaihdettua levariin, mutta kyllä toikin pyörän pysäyttää.

Okei, radiaalipuolauksesta en tykkää, eli vähän pääsi valittamaankin, vaikkei ole edes AMA : D

Mikä penkki toi on? WTB:n Volt? Pyllyni katsoo sitä hyväksyen.

G-onet.

2 Likes

Aika lähellä, WTB rocket. Ostin tuon hki-rollo kesämatkaa ajatellen maantiepyörään, mutta turhan nopeasti kapeneva istuinosa omaan makuun vaikka pehmustetta riittää.

Tuo on itseasiassa aika parts bin kasaus, etukiekko on siis jostain aikuisten potkupyörästä alkujaan. Hyvin toimii ja on kevyt :tipping_hand_man:t2:
Levarikeula on siis seuraavana ostoslistalla, kunhan saan ajettua ton kiekon ensin loppuun :+1:t2:

2 Likes

Toivottavasti suhde tähän unittiin kestää kauemmin, kuin edellinen(17pv)… vm2010, melko mintissä. Jarrut kyllä pakko vaihtaa ja satula aivan saatanan ruma keinonahkasohva.

pyörävarkaat syökööt kakkia

5 Likes

8 Likes

Aah

Kunnon cliffhangeri. Lisää kuvia joista näkee jotain🥸

2 Likes