Kuvaraportti: Nizza - heinäkuu 2009



Ja siinäpä se viikon saldo sitten olikin.

Ite ku kävin niin ei noinkaan montaa näkyny. Jätkällä kävi säkä.

Olikos tuo Monarkki sun?

^ Ei tod ollu! Toi oli joku ihan Über-spurgukonversio mutta kieltämättä jänskä nähdä ikivanha Monark välimerellä saakka.

Vaihteellisia maantiepyöriä tuolla kyllä riitti, vanhoja ja uusia, todella hienoja ja ei-niin-hienoja mutta muotipyörät oli aika vähissä.

Yhteen ihan asialliseen bemaksi-kauppaan törmäsin ihan vahingossa, omistaja itse kehui omaavansa koko etelä-Ranskan parhaan valikoiman alan kamaa hyllyssä. Ei pysty muistamaan mestan nimeä mutta jos joku kaipaa koordinaatteja niin voin antaa.

Meikä on elokuussa menossa Nizzaan, joten koordinatit kelpaa, jos vielä jaksat laittaa.

Olen menossa Nizzaan 3 viikon päästä. Onko mitään suosituksia vanhojen pyörien ystävälle. Esim vintage maantiepyörät ja mahdollisesti niitten osat. Tai pyörämuseot.

Neljä päivää Nizzassa oltu. En oo ajanu pyörällä. Yhden yksivaihteisen oon nähny, ei tietoa oliko kiinteä vai ei. Pyöräkaupoista ei havaintoja eikä koordinaatteja oo antaa.

Muuten kyllä vaikuttaa unelmapaikalta, hyvännäköset tiet, sairaat maisemat ja ihanat huomaavaiset ja tilannelukutaitoiset auto- ja dösäkuskit. Ei oo Suomen aggressiokylläistä liikennekulttuuria ollu ikävä. Ens kerralla tsygä mukaan varppinaki.

Käy Bouticyclessä kattomassa BMC-hävittäjiä. Juna-asemalta mäkeä alas sillan alle vasempaan ja kolmas kortteli vasempaan jos oikein muistan. Kiva kaupunki lyhyellä otannalla, ja pyörällä todella miellyttävä, pyöräkaista about jokaisella vähänkään isommalla kadulla jne. Pyöräkulttuuri muutenkin vaikuttaa aika elävältä, esimerkiksi se Velobleu-systeemi. Mukavaa lomaa! (?)

Kiitos. Laita Sirkus tuohon alle se sun kuva Boulevard d’Anglaisilta niin onpahan jotain tuoretta sisältöä.

Oke!

Nizzasta jäi mulle tosi hyvä maku vaikka sitä paljon haukuttiin etukäteen kalliiksi ja tylsäksi. No, saattoi olla kallis ja omat hankaluutensa mutta musta siinä oli hyvä meininki kun palmut piirtyy pastellisävyistä taivasta vasten. Vice city!
Lisäksi kaupunki oli mulle ainakin jotenkin tosi helppo hahmottaa, verrattuna Italian antiikkisiin kaavoihin.

Vesi oli kaunista ja rauhoittavaa.

Puistossa oli kiva istuskella mutta se meni kiinni jo 18:00 ja jengi häädettiin SEGWAYLLA KRUISAILEVIEN puistovahtien toimesta

Lopuksi oltiinkin yhtäkkiä Kuopion torilla. Hämmentävää!

Konsta - 23:23, 8.4.2015 » [s]Boulevard d'Anglaisilta[/s] Promenade Des Anglaisilta
Ei sillä että olisi väliä mutta aihe on läheinen kun voin itsekin ottaa siellä kuvia viikon päästä. Jonkun muun pyöristä tosin.

Edit: Kuopiossa saisi olla kans väriä vaihtavia bouddhia pylväiden päässä.