koulutus

krusifixie - 12:29, 8.5.2014 »
Munarkki - 11:35, 8.5.2014 » Ajokortti, hygieniapassi, työturvakortin reputin. Niin ja Armeijjasssa koulutus C-mies. Penikseni pituus on 15,5 sentti metriä. Itse en hämmästy, että haku ei tuottanut tulosta. Paitsi nyt.
Millä tekniikalla mittasit pituuden. Näissä asioissa peniksen omaavilla on tapana liioitella. Kuva tai ei uskota.
jos mitataan jostain muualta kuin alapuolelta mittanauhan pää jossain häntäluun takana, se takuuvarmasti ilmoitetaan.
krusifixie - 12:29, 8.5.2014 »
Munarkki - 11:35, 8.5.2014 » Ajokortti, hygieniapassi, työturvakortin reputin. Niin ja Armeijjasssa koulutus C-mies. Penikseni pituus on 15,5 sentti metriä. Itse en hämmästy, että haku ei tuottanut tulosta. Paitsi nyt.
Millä tekniikalla mittasit pituuden. Näissä asioissa peniksen omaavilla on tapana liioitella. Kuva tai ei uskota.
Älä yllytä. Et halua penistä tänne.
Munarkki - 11:41, 8.5.2014 » ^Onko kesäduunit jo hommattu?
Vähän niinku joo on. Ei kyllä koko kesäksi joten pakko mennä saaristoon tekemään rikkaille mökkiläisille hommia :D

Fillareita oon oppinu ropaamaan ihan tekemällä vaan.

Ensikosketus tuli joskus junnuna, kun vaihdettiin osia pyörään niin, että ke keuli paremmin. Ehkä pienemmät kiekot tms.

Sit joskus ennen lukioaikoja purin satavuotiaan mummiskan osiin. Tarkotus oli entisöidä, mutta en jaksanu. PM, jos kiinnostaa.

Vielö Joensuussa ollessa halusin ekan yksivaihteisen. Marssin jonnekin pajalle, missä alkoholikuntoutujat ja muut kasas pyöriä opiskelijoille. Siellä kyselin ukoilta neuvoja ja tein. Eka konversio oli kasassa kahen päivän jälkeen.

Sit alko hommat menemään vähän enemmän oikeaksi. Hankin Superbin työkalusetin joskus 2010. Tuolloin myös kokeilin eri pyöriä. Ostin ja myin semikuraa tavaraa. Ekat osat kerty kaappeihin. Kuminvaihto onnistu. Sillon tuli myös vietettyä myöhäisiä öitä foorumilla roikkuen ja pyörämekaniikkaan tutustuen.

Myöhemmin on tullu opiskeltua tarpeeseen. Esim. eka kiekon kasaus vuonna 2011 tai 2012. Fiilistelin tosi paljon. Tässä etämentorina toimi ChainThug, kiitos siitä. Samalla kaiki maalihommat ja yksivaihteisen pyörän koko mekaniikka.

Nyttemmin on tullut tehtyy syventäviä opintoja. Oon pyrkiny oppimaan monenlaista. Nestejarrut, vaihteisto ja kuormapyörän sielunmaisemaan on tutustuttu tarpeesta. Manuaaleja on luettu ja videoita katottu. Mut aina oon tehny samaan aikaan käsillä sitä työtä.

Parin vuoden ajan hommaan on myös kuulunu opettaminen. Koulutus on ollu tosi antoisaa ja siitä on oppinut. Nykyään teen näitä pyörähommia yhä omaksi huviksi, mutta myös sivutyönä ja eräänlaisena kansalaistoimintana.

Tiivistettynä siis omaehtoinen oppiminen + tekemällä oppiminen on ollu se oma koulutustausta näihin homzziin.

E: Lisään vielä, että oon erittäin fiilareissa, jos joskus saan näistä pyörähommista rahaa speksaamiseen. Nyt saan kyllä paikoitellen speksata muiden puolesta, mutta en vielä itelleni.

krusifixie - 12:29, 8.5.2014 »
Munarkki - 11:35, 8.5.2014 » Ajokortti, hygieniapassi, työturvakortin reputin. Niin ja Armeijjasssa koulutus C-mies. Penikseni pituus on 15,5 sentti metriä. Itse en hämmästy, että haku ei tuottanut tulosta. Paitsi nyt.
Millä tekniikalla mittasit pituuden. Näissä asioissa peniksen omaavilla on tapana liioitella. Kuva tai ei uskota.
Mittasin siis inseam miinus peniksen pituus: 15,5 sentti metriä.

Pojat pojat.

Erikiltä hyvä postaus. Kiinnostaa muittenkin pyöriin liittyvä koulutus.

artpow - 12:32, 8.5.2014 » Älä yllytä. Et halua penistä tänne.
[Liian myöhäistä](https://www.yksivaihde.net/old/12159/183781)

Sähkömies ja putkimies. Eikä vieläkään nappaa nää haalarihommat. En suosittele mahdollisille lapsilleni. “Miksi en pysynyt koulussa?” -skanskan työmaakopin seinäkirjoitus. Kuvastaa omia fiiliksiä.

-Tietotekniikka - Elektroniikka asentaja
-Sähköasentaja
-A-kortti, @-kortti
-Automaatioasentaja
-Tulityökortti
-Työturvallisuuskortti
-EA1
-SFS 6002
-Yrittäjäkoulutus
-Rataturvapätevyys

Työtuvallisuudet yms joutunut kyllä uusimaan jo muutamaan kertaan.

Nykyään pienen automaatiofirman yksi omistaja.Paska ala, en suosittele kenellekkään.
Huonokatteista hommaa äärimmäisen ailahtelevalla tilauskannalla.
Pyörien rassaus opeteltu erehdyksien kautta ja hetken suunnittelin ostavani yhden myynnissä olevan pyöräkorjaamon, mutta totesin olevan huonompi idea kuin tämä homma.

Marttinaattori - 11:04, 8.5.2014 » Anyways mua kiinnostaa onko jengi hankkinut koulutusta, mahdollinen opiskelupaikka vai kootaanko pyörät sossurahoista.
Mites noi mainitut asiat korreloi?
Marttinaattori - 11:04, 8.5.2014 » kootaanko pyörät sossurahoista.
Tää

Taas hakataan jyvät akanoista. Missäs se palkkatiedot julkisiks-lanka on, 2009?

-12 puuartesaani, työttömänä vuosi ja nyt sit eka vuosi lentoasemahuoltajan koulutusta takana. samalla rykäyksellä C-kortti ja kuljettajan pätevyys.

e. ainakin pariin puuseppään oon täällä törmänny. 2fresh ainakin ja joku toinenkin oli. ilmaise itsesi.

RTZ - 14:09, 8.5.2014 »
Marttinaattori - 11:04, 8.5.2014 » Anyways mua kiinnostaa onko jengi hankkinut koulutusta, mahdollinen opiskelupaikka vai kootaanko pyörät sossurahoista.
Mites noi mainitut asiat korreloi?
että ei vaan vahingossakaan siitä useamman tonnin veropotista mene senttiäkään foorumilaisten speksaamiseen!

Rautalankaa: tunnen ihmisiä, jotka eivät kouluttamattomuudestaan huolimatta ole sossusta rahaa saanet tahi hakeneet. Samoin ihmisiä, jotka ovat koulutuksesta huolimatta eläneet sossun ja työkkärin rahoilla.

Eli koulutuksen ja sossurahoilla speksaamisen suhdetta kyselin.

Hämmentävä foorumi, kun ei “Aiheen vierestä – Pyöräilyn ulkopuoliseen elämään liittyvät aiheet” -aihealueellakaan saisi puhua pyöräilyn ulkopuoliseen elämään liittyvistä aiheista :smiley:

Vähän hassuja myös “vero- ja palkkatiedot kans julkisiksi ja kotiosoite ja hetu ja vanhempien syntymäajat” huutelut. Ei täällä mitenkään hysteerisesti taideta varjella anonymiteettia, vaan foorumia seuraamalla pystyy varsin nopeasti päättelemään foorumilaisista yhtä jos toista, kuten asuinseudun tai jopa henkilöllisyyden jos on jotain yhteisiä tuttuja. Ja ne taas jotka tiukasti henkilöllisyyttään suojelee tuskin tällaisiin lankoihin postailee. Enkä muutenkaan oikein tajua miten postinumero tai verotiedot ja koulutus liittyy toisiinsa.

Jyvät akanoista -ajattelu koulutuksen perusteella taas on raikkaan 1700-lukulaista.

nysimum - 14:33, 8.5.2014 » Jyvät akanoista -ajattelu koulutuksen perusteella taas on raikkaan 1700-lukulaista.
En tiä mitä kalenteria seuraat?

Myönnettäköön, mä luin kunnolla vain kohtaan

jonka jälkeen näin klassisesti punaista ja päättelin, että taasko pitää vertailla oman harrastamisensa paremmuutta. Koska harraste- ja liikkumisvälineiden spekuttaminen ei todellakaan ole kiinni mistään tulo- tai opiskelutasosta.

Loppuosaan voin vastata nyt: Jos ei nappaa, niin vaihda alaa. Mä säädin 26-vuotiaaksi asti perusduunissa tyytyväisenä, sit tuli etenemisessä seinä vastaan ja koulunpenkin kautta ala vaihtui ja homma rullaa taas tovin.

Jos tässä muutaman vuoden sisällä pääsis filosofiseks maisteriks (M.Sc), niin olis jees

jänniä noi nimikkeet. itsekin opiskelin filosofian maisteriksi lukematta kurssiakaan filosofiaa