Kiekkojen kasailu, vinkit sun muut hässäkät

ChainThug - 6 hours ago »
Mä olen kääntänyt pukissa ton takakiekon koskematta merkkiruuviin. Tolla saa dishingin alle 1mm tarkkuudella oikein, joka on toistaiseksi riittänyt vallan mainiosti..

Katselin noita Rigidan Sputnikeja kehiksi. Mitäs tuo double-eyeleted niinku käytännössä tarkoittaa ja mitä siitä on hyötyä. En minä noita kyllä varmaan osta, kun ovat vallan tuhottoman painoiset. Jotkut tuommoiset matalaprofiiliset heavy dutyt kuitenkin ois haussa…

http://www.parker-international.co.uk/ProductImages/fullsize/sputnik.jpg

Samalla nostanpas topicinkin ylemmäs…

single outlet = tommonen vahvike vain vanteen sisemmässä osassa pinnanreiän ympärillä.
double outlet = holkki yhdistää vanteen uloimman ja sisemmän kehän → jakaa painetta tasaisemmin. ja on aika hemmetin paljon nopeampi ja mukavampi kasata kun nippeli ei pääse vahingossakaan tippumaan vanteen sisään.

ChainThug - 4 minutes ago » single outlet = tommonen vahvike vain vanteen sisemmässä osassa pinnanreiän ympärillä. double outlet = holkki yhdistää vanteen uloimman ja sisemmän kehän -> jakaa painetta tasaisemmin. ja on aika hemmetin paljon nopeampi ja mukavampi kasata kun nippeli ei pääse vahingossakaan tippumaan vanteen sisään.
Juurikin tätä epäilinkin. Eli kuitenkaan nippelin hartiat ei jää sinne ulomman kehän taakse, vaan tippuu normaaliin tapaan sisemmän pinnan laidalle. Vaikuttaakos tuo sit muuten vanteen ominaisuuksiin muuten kuin massan korotuksena?

Nippeli siis tosiaan tulee ihan normaaliin tasoon, eikä jää sinne kauemmaksi. Lähinnähän tuo double outlet ehkäisee sitä, että nippa repeytyisi kiekosta läpi, jos on todella kireälle viritetty kiekko ja ottaa vaikka iskua. Muutenhan tuo ei taida varsinaisesti liiemmin vaihvistaa vannetta itsessään.

Tarvitsetko kehät, joissa on jarrupinta vai kelpaako ilman jarrupintaa?
Ja monelle pinnalle olevat kiekot tarviit?

36h kehiä löytyy hieman heikommin 700c(29") koossa. Kannattaa monista paikoista katsella noita touring/29" kehiä, niin alkaa löytymään paremmin.

ChainReactionCyclesistä löytyy mm. Sun Rims ELQ21 tai EQ23. Nämä kummatkin ovat levarivanteita, eli mahdollisuutta jarrulle ei ole.
Matalahkoa touring/29" tyylistä vannetta löytyy vaikka Mavicilta tai Alexilta ainakin.

mika - 12 minutes ago » Tarvitsetko kehät, joissa on jarrupinta vai kelpaako ilman jarrupintaa? Ja monelle pinnalle olevat kiekot tarviit? 36h kehiä löytyy hieman heikommin 700c(29") koossa. Kannattaa monista paikoista katsella noita touring/29" kehiä, niin alkaa löytymään paremmin.
Ajattelin taakse laittaa levarikehän ja eteen jarrupinnalisen ja mahdollisimman samaa tyyliä saisivat olla. Ja näillä näkymin 32 reikäiset setit on tulossa.

Salsa Delgado Cross (http://www.salsacycles.com/rims.html) voisi olla aika pätevä. Itse tasapainoilen niiden ja Sun:n EQ23 välillä. EQ23 miellyttää enemmän silmää kun ei ole tarvetta jarrupinnalle.

Eikö mistään sais järkevää kehää, joka olis matala, painais ~400 ja olis edes kohtuuhintainen?

Vitjat, pitää varmaan mennä kaivelemaan jotain maantieheppujen varastoja.

Ainiin. Tänään löysin uusix-verstaalta FIRin CS17-kehän. Sinisenä, 32 reikää. Kustansi muiden ostosten kanssa (kammet, keskiö) femman. Siellä olis myös pari aika sipsinä olevaa 26-tuumaista levarille tarkoitettua kehää, mutta todennäköisesti ihan kasauskelpoiset. Jos olisin tajunnut hintaluokan, niin olisin napannut mukaan.

konkeli - 22 minutes ago » Eikö mistään sais järkevää kehää, joka olis matala, painais ~400 ja olis edes kohtuuhintainen?
400 gramman avokehä on jo sikakevyt. Lähimpänä taitaa olla Mavicin OpenPro (ilmoitettu 435g, todellinen 450-460g) ja DT:n R1.1 (ilmoitettu 415g, todellinen ?). Noitahan nyt löytyy kohtuullista korvausta (35-60 euroa) vastaan joka paikasta.

Ähä, olinkin ihan unohtanut DT:n kehien olemassaolon. Tietty yks olis velocityn aerohead. Hm. Open pro nyt on tietenkin se peruskehä, mutta siitä mä taidan pitäytyä erossa. Ihan vain siksi koska mä en tykkää siitä. NiiQ.

Kuka metskaa mulle jostain kokonaan mustaksi anodisoidun mahdollisimman matalan 32h maantiekehän, siis ilman jarrupintoja, ja avorenkaalle kiitos. Esim. joku wanha Araya, FIR, Campagnolo, NISI, Mavic tms. kelpais.

Annan vaihdossa rahaa, platonista rakkautta tai vaikka Rigidan hienon kiilotetun DP18 32h aero-kehän.

open prosta on joku kokomusta versio, oisko open pro cd… ei kuitenkaan se kallein eli keraamisella pinnoitteella vaan ihan anodisoitu. täytyy tarkistaa mali kun pääsen himaan kurkkaamaan parvekkeelle :wink:

onko niitä kokomustina? ceramic näyttää just siltä miltä pitää kun repis tarrat veks:

http://www.roadcyclinguk.com/news/images/mavic_ceramic_lo.jpg

…mutta en vaan tosiaan viitsisi maksaa ihan niin paljoa.

Rigidalla on joskus ollut kokomustia kehiä kans, maantiekapineessa on sellaiset tälläkin hetkellä. Tosin 36-reikäisinä, mutta luulis löytyvän harvempinakin. Kyselen vähän niiden perään, en nimittäin tiedä kuka tai missä noi on kasattu.

…32H tosin tuolta loppu mutta eiköhän jostain löydy… jos ei muualta niin multa.

Onko sulla noita paljonkin? Saattais olla tarvetta, vaikka äsken sanoinkin toisin…

joo muistin oikein, open pro cd on malli, ja mulla on yks pari… ajattelin joskus että jos niistä syntyis kakkoslenkkipyörään kiekot mutta ei ollut syntynyt kun äsken kurkkasin kiekkopussiin :slight_smile:

eli kai mä voin myydä ne jollekin oikeasti tarvitsevalle.

lähemmin kun tarkastelin niin huomasin että ne eivät ole ihan mustat vaan toudella tummanruskeat/tummanharmaat.

…samasta pussista löytyi myös pari hopeanvärisiä 32H open pro-kehiä joita en muistanut… onks jollain tarvetta? kehille tai kiekkoparille? myös viikonloppuna rakennettu CXP33/miche pistard-pari on vielä tarjolla… voi kyl olla et ne menee johonkin omaan projektiin.

millä hinnalla myyt ne open prot? siis pelkät kehät.

tarkoitan siis niitä kirkkaita versioita

parker-international sanoo kirkkaiden open proitten hinnaksi £36,49/kpl + postik, ribblellä ja crcssä hieman halvemmalla mutta tällä hetkellä myyvät eioota… eli oisko 90€/pari?

32-reikäiset cd:t eli noi anodisoidut on näköjään myös loppu muualta kuin parkerilta jossa hintaa £44,49/kpl + postik eli 110 eurolla voin niistä luopua, tuleepahan oikeeseen käyttöön.

Osaako joku sanoa tosta radiaalin kestävyydestä? Olis tarkotus uutta fiksiä rakennella ja eteen pitäis radiaali saada ja taakse saa ehdottaa jotain kestävää jännän näköstä setitystä puolille. Pyörästä o vissiin ainaki jossainmäärin temppuiluvehje tehä, onko kokemuksia kestääkö radiaali semmosen? Sheldonin sivuilla ja mestoilla vaan sanotaan et radiaali on heikompi mut osaako kukaan sanoa kuinka paljon?

Tuolta topicin alusta kattelin teiän löytäneen Dimensionin napoja saippuan hinnalla. Mun kuukkelitaidoilla ei löytyny yhtään alle $40:n, mikä nyt paha hinta oo, mut jos halvemmallakin sais…

Eikä viitti joka topiccia täyteen spämmätä yhen pyörän rakennuksesta, ni paljastu et kaverin faija omistaa jonkunnäkösen pajan tallissaan ja on ittelleen ja kavereilleen muutaman titskurungon tehny. Kysymys kuuluu et ku ainutlaatunen tsäänssi titskurunkoon olis ni kelpaako se fiksin aineeks? Eli onko esim. liian kova niinku lelumiini tms. vastaavaa? Ei pitäis…