kevätproggista

tipahti käsiin somecin ~85 kellarissa muhinut maantierassi mutta rungossa on pintaruostetta sen verran että jotain tarttis tehrä (aikoinaan poistettu maalit tosta ja jääny pintakäsittely vissiin vähän huonolle…). on niin hankalissa kohdissa (pystyputken juuressa jne) etten taida ite saada hommaa hoidettua joten tietääkö kukaan löytyykö treeltä mestaa missä ton sais laitettua kuntoon? varmaan puhallus ja joku linimentti pintaan tms, tekis mieli kuitenkin jättää metallin väriseksi… tossa oli kanssa campan originaalit osat kiinni delta-jarruista lähtien mutta nekin vähän sottaset jotta miten noita osia kannattais putsata, en mä noita uskalla purkamaankaan alkaa. tärpätissä käyttö vaimit?
se vielä että mitä tollasen konkelin käypä arvo suunnilleen on, arvauksia? ei sillä että olisin myymässä mutta ihan mielenkiinnosta, kun kuvittelisin saaneeni ihan hyvää hintaan.

Riippuu putkesta ja osista ja kunnosta, mä myin yhen Somecin rungon taannoin muistaakseni vähän päälle satasella haarukoineen ja ohjainlaakereineen, joka oli Columbuksen SLX:ää. Campan originaaliosat ei valitettavasti varmaan oo kovin arvossaan koska harva ajaa vanhoilla vaihteilla, jotka ajavat vanhoilla osilla ajavat ilman vaihteita ja ja jarruja eli arvoa on lähinnä kammilla, tolpalla, stemmillä, tangolla. Tuskinpa se kokopyörä siis kovin montaa satasta on, mut ehkä 3, jopa 4 tai jos oikein hieno tapaus niin 5?

Osien putsaamiseen toimii aika hyvin, ellei jopa täydellisesti kuiva rätti. Purat vaa kaiken mahdollisen rohkeesti, yllättävän helppo ne on kuitenki pistää takasin kasaan. Kevyesti öljyä niveliin ym. sekä kierteisiin ja laakereihin vaseliinia. Saman tien ku hommiin ryhtyy, ni vaihtaa vaijerit, kaapelit, tankoteipit ja jos kovasti ajettu, ni voimansiirtoa jostain taikomaan…

Muutamassa satasessa varmaan arvo liikkuu, mut jos sitä tosiaan ei ala myymään, ni hyväksi laitettu vanha konkeli, varsinki campan osilla, on kyl ainaki tonnin arvonen hienoudessa!

Laita ihmeessä kuvia

kyllä mä ton jo atomeiksi sain, komponenttien, tai lähinnä vaihtajan ja jarrujen kanssa säätäminen on vaan vähän arvoitus. mutta pitänee tsekata. itseasiassa suunnittelin alunperin tuosta sinkulan tekeväni mutta osoittaitui tarkemman syynin jälkeen että osat on yllättävänkin hyvässä kunnossa niin kiinnostaisi kokeilla tuota vaihdepelinäkin vielä. mutta sittenhän homma menee jo ihan offtopiciksi joten se siitä.

tossa pari kuvaa palasista, kokonaisena jäi kuva ottamatta:

http://img177.imageshack.us/img177/1135/kilutnl8.th.jpg

http://img177.imageshack.us/img177/719/runkohaarukkasu1.th.jpg

e: jahas, ja sitten harjoitellaan kuvien lisäämistä…

kun kevääseen vielä on aikaa niin sillä välin ku joku supah guruh käsittelee runkoa kannattaa varmaan vielä purkaa vaihtajatkin atomeiks iltapuhteina, hyvä siitä tulee :slight_smile:

Hahah… noi delta-jarrut on kyl jotain niin härskiä…

Joo, noi deltat on vähintäänkin mielenkiintoiset viritettävät. Vaijerin pituus on oltava melko tarkkaan kohdalleen, ylimääräinen nimittäin menee koko laitteen läpi ja työntyy vasten renkaan kulutuspintaa…Mulla oli aikoinaan pyörä, jossa delta-jarrun ja renkaan väli oli alle 10 milliä.