Ketjujen ketju

Mitäs eroa onkaan Shimanon Dura-Ace ketjulla ja 600 sarjan ketjulla?
kumpikin on paketin mukaan 114 lenkkiä,kokona 1/2" x 3/32. 600 sarjalainen on musta/kromi,ja dura eissi kokonaan “kromi”,ja siiehn on stanssattu joka lenkiin tuo d-a teksti,mutta että onko laadussa tms mitään,mitään eroa?

KMC Z410 ilmeisesti on aivan kuraa? Sram PC-1 Ok hinta/laatu suhteeltaan? Muita hyviä vaihtoehtoja alle 20e hintaluokassa? Punainen värikään ei olisi pahitteeksi, mutta perus hopea menee. 1/8 leveänä ja suomesta saatavuus plussaa.

Yhden pc ykkösen olen saanut ajossa poikki,ihan ittekseen,mutta siinä oli kai joku vika niittauksissa.

Miche Pista jos ei ulkomailta tilaaminen pelota. Tulee alle viikossa lähipostiin ja maksaa sen kympin. Ihan ok ketju.

Maasturissa oli kolme lenkkiä Gussetin halflinkkiketju (3/32") ja lähti roskiin - aivan täyttä kuraa, veny kun kuminauha. Oliskohan ollu YBN:n tekele.

Edit: tänään tuli Velosolon paketissa 3/32" KMC:n Koolchain, kokeilemma tuota jossain välissä maasturin kettinkinä.

Eiha - 6:43, 17.8.2010 » [Miche Pista](http://www.probikekit.com/display.php?code=K3062) jos ei ulkomailta tilaaminen pelota. Tulee alle viikossa lähipostiin ja maksaa sen kympin. Ihan ok ketju.
Minulla ja nimimerkki Pahuksella on katkennut lähes uusi Michen ketju. Voi olla sattumaa, mutta ikävää sellaista. En kylläkään ole muita ketjuja aikaisemmin saanut katkaistuksi ilman apuvälineitä, tai sitten ravioriin reiteni vain murskasivat liitoksen, joka on luultavasti tehty kestämään Chris Hohoin jalkoja. PItänee varmaan lähteä velolle myös ennätyksiä murskaamaan.

^ Oho aikamoista. Pitänee ajella varovasti :slight_smile: Onneks mun reidet ei oo niin rautaa.

^^ pärähtikö ne auki lukkolinkistä vai jostain muusta kohtaa? itse käytän myös micheä eikä ongelmia ole ollut mutta kieltämättä ketju tuntuu aika rimpulalta ollakseen ‘oikea 1/8" rataketju’.

Olen tänä suvena saanut 2 kpl Shitmanon HG ketjua polkemalla rikki, eikä ole mitkään tunkkireidet nämä munkaan koivet.

Mullakin katkennut lähes uusi Michen Pista. Ei menny lukkolinkistä.

Miche on kyllä aika rimpula, paavolta poikki, ilkalta poikki ja joltain kolmannelta poikki ja sitten tietty nimim. Heikki.
Olli luopui omastaan kun se venyi kuin purukumi… ei siis sen 20 euroa arvoinen jos vertaa toistaiseksi “kuolemattomaan” kmc:n 510-sarjan ketkuun.

Jaahs, onneksi juuri otin pois tuollaisen michen jarruttomasta filosta.

Hemmetti mitä pelottelua, pitää ostaa näköjään uus. Kiitos varoituksista :slight_smile:

Mulla on nyt testiajossa Octane1:n single pro, vaikuttais ihan asialliselta. Katsotaan miten lähtee venymään.

Asiaan ohuelti liittyen, D-A/TA/Octane1 -kombinaatio antaa aika toleranssivapaan ratkaisun:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs093.ash2/37986_457372644873_740119873_6179447_5773980_n.jpg

Mulla Miche on toiminut ok, mutta en tiedä uskallanko tämän jälkeen enää ostaa samanlaista…

jussi - 13:38, 17.8.2010 » ^^ pärähtikö ne auki lukkolinkistä vai jostain muusta kohtaa? itse käytän myös micheä eikä ongelmia ole ollut mutta kieltämättä ketju tuntuu aika rimpulalta ollakseen '[i]oikea 1/8" rataketju[/i]'.
Kuuluu sarjaan jostain muusta kohtaa. Mutta itseasiassa kun on tottunut sramin "snaplock"-systeemiin, tuntui tuo Michen perinteinen jotenkin epävarmalta. Mutta joka tapauksessa lukko ei auennut, katkesi muusta kohtaa. Vaihdoin ketjun hieman pikaisesti enkä valitettavasti tsekannut minkä tyyppinen fataali murtuminen oli päässyt tapahtumaan. -Huhuu, Michen ketjun käyttö altistaa kuolemiselle!
Ilkka - 18:31, 17.8.2010 » Michen ketjun käyttö altistaa kuolemiselle!
Eiks toi ole aika normisetti italiaanopärtseissä :D Gamakolokin kertoo jotta kuolema tulee jos laitat vaikka recordia syslorossipyörään.

Kaikkien näiden michen ketjuun liittyvien tarinoiden jälkeen iski tietysti pelko ja pienoinen tarve saada se omakin michen ketju vaihtoon.

Elikkäs, löytyykö sitä kuuluisaa kmc 510-sarjan ketjua pääkaupunkiseudun liikkeistä? Vaihtoehtoisesti muita varteenotettavia ketjuja?

foxcompilla oli tuota ainakin kesemmällä.

Itse kaipailisin vinkkejä 3/32" ketjuista maastokäyttöön. Mikä on paras?

Entäs 1/8" rintamalla radalle?