Keskustelua fillaripolitiikasta

Kolumnistin tarkoitus oli varmaankin kaikkein eniten pilkata Suvi Auvista, pyörätielle pysäköiminen vaan temmattiin hätäavuksi.

Mutta siitä viis. Jotenki sitä taas toivois ettei tommosta rasittavaa paskaa tarttis raahata tänne. Maailma on täynnä mulkeroiden typeriä juttuja ja provokaatioita. Semmoisen päivittelyyn ja kauhisteluun kun lähtee niin ei muuta tartte enää tehäkkään.

11 Likes

Oli muuten ihan saatanan typerä juttu alusta loppuun :cowboy_hat_face:

6 Likes

Aijai, kolumni tweetistä Ilta-Sanomissa. Jossain täällä taidettiinkin puhua sosiaalisen median sisällö laadusta. Nopeasti silmäiltynä itse kolumnikin vaikutti lähinnä kasalta peräkkäin laitettuja turhan pitkiä tweettejä.

Nopeasti internetistä etsittynä ehkä New Yorkerin kirjoitus Twitter is already a hellscape vastaisi sitä millainen käsitys itselleni on muodostunut Twitterin valtavirrasta:

“[…]Twitter, the Internet’s premier fight club? The platform thrives on vendettas and Schadenfreude. Its driving emotion is shame, as John Herrman recently wrote in New York magazine.” (EDIT: ydin lyhyesti suomeksi: Twitter alustana elää kostosta ja toisten kärsimyksestä nauttimisesta. Sitä eteenpäin ajava tunne on häpeä.)

2 Likes

Niin näihän se on, ei pitäis ite jaksaa loukkaantua urpojen huuteluista.

En ole mitenkään kovin aktiivisesti lukenut Lehtolan kolumneja, mut aiemmin oon saanut kuvan, että se pilkkaa enemmän ylöspäin ns hyväosaisten “murheita” ja jonkun porukan tietynlaista asioiden yksinkertaistamista kohtaan. (En kyllä ihan tarkkaan tiedä mihin kohtaan Lehtola ylipäätään pitäisi sijoittaa ja mikä asteikko olisi. Saatan kyllä olla myös ihan hukassa kelan kanssa mitä siitä on välittynyt).

no siis joo kieltämättä kun mietin asiaa niin en oo varma oliko mulla nyt hirveen hyvää motiivia tälle.

“hei kattokaa, keskustelua!”

1 Like

Mulla on jäänyt tosta kaverista ihan toisenlainen kuva, eli ihan perus koulukiusaaja. Ja en helvetissä aio antaa sille yhtään klikkausta.

5 Likes

Joo siis tosiaan, mitä mulle siitä on välittynyt on varmasti aika hakusessa… Sitä tuntee itsensä hölmöksi näissä tilanteissa.

Kuvittelin vuosia sitten, että hän olis kohtalaisen skarppi tyyppi, mut nykyään oon eri mieltä. En oo varma onko hän vaan liukunu bootlickeriksi vai oonko ite alkanu funtsia asioita niiden heikompien näkökulmasta.

se on niin perus keski-ikäinen, lihaasyöviä autoja ajava kalpea mies, kun voi olla.
Kovasti tuntuu menneen ihon alle ainakin eläin-, ihmisoikeus- ja ilmastoaktivismi.
Yhtenään töräyttää näistä jotain, joka saa kirkonkylän entisen esson baarin aamukahvipöydässä kehuja ja puheita siitä, miten maailma toimii ja ilman kinkkusiivua ei päivä lähde käyntiin, eikä hiluxi tai väyrysmersu ilman polttoainetta.

1 Like

Lehtolan Tesla metsässä oli kyl viihdyttävä. Hesarin arvostelun pohjilta se tuli varattua kirjastosta sillon kun se tuli. Tiedä miten kestänyt aikaa, kun pitkälti 2015-2020 teemoihin keskitty.

Satiiria ym. On muutenkin niin vähän suomessa. Ville Ranta tulee lähinnä mieleen.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006365302.html

Itäbaanan uudeksi linjaksi onkin valittu Mekaanikonkatu Sahaajankadun sijaan. Nyt suunniteltavaa osuutta esitellään tiistaina 29. marraskuuta 2022 klo 17.00–18.30 Stadin ammattiopistolla, osoitteessa Prinsessantie 2.

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/23a-2018/kysymys-on-pyorailijoiden-turvallisuudesta/

Tulipa vastaan tällanen ja voi herranjestas mikä juttu…

E: facesta klikattuna ton näki kokonaan ja siinä siis sivuutettiin täysin se seikka, että pelkästään tiemerkintöjen puutteet johtaa siihen, ettei tuota pyörätien jatketta voi luotettavasti erottaa suojatiestä ja lopuksi muistuteltiin, että jos pyöräilijä lähestyy oikealle kääntyvän autoilijan tulosuunnasta, on se väärää tilannenopeutta jne…

Eiks toi ole edellisen tieliikennelain aikainen juttu? Rupesi hälytyskellot soimaan siinä vaiheessa kun sössötettiin jostain korkeimman oikeuden päätöksestä, ettei pyörällä saa ajaa suojatiellä.

Ihan käsittämättömiä sanavalintoja tossa silti, kun jo otsikko antaa ymmärtää, että autolla saa ajaa päin jos pyöräilijä on väärässä paikassa.

5 Likes

Juttu on neljä vuotta vanha. Tää lanka vois käsitellä ajankohtaisia asioita.

“Sähköllä toimivaan henkilöautoon vaihtaminen on Ilmastopaneelin mukaan tehokkain tapa vähentää liikkumisesta aiheutuvia päästöjä.”

[Ilmastopaneelin toimiston ovi]: Kop kop!
[Markku Ollikainen]: Sisään!
[Minä]: Voinko tulla peremmälle kertomaan polkupyöristä?

3 Likes

Siinä raportissa oli mainittu kävely ja pyöräily, mutta ne on liian epäilyttäviä kulkumuotoja tullakseen mainituksi RATKAISUNA suomalaisissa tiedotusvälineissä.

1 Like

Hesarin vastaava artikkeli vielä asenteellisempaa sontaa ilman ”tutkivaa journalismia”.

No tärkein tossa oli jo otsikossa

Jos puolet suomalaisista söisi ravitsemussuositusten mukaisesti ja lihan kulutus olisi kolmanneksen nykyistä pienempi, päästöt vähenisivät noin puoleen nykyisestä.

3 Likes

Ravintosuosituksissakin suht runsaasti lihaa.
Meillä menee sitäkin vähemmän / lärvi, vaikkei nyt mitenkään älyttömästi jaksa panostaa sen välttelyyn. Monessa kohtaa tuttu, helppo ja nopea ylittää vielä halun ajatella ja toimia fiksusti.

2 Likes

Mut eikös liharuokavalio ole niin epäterveellistä että sen takia kuolee aiemmin, onko tämä huomioitu ympäristövaikutuksia vertaillessa?