Keskinopeus

Mitkä ovat teidän keskinopeutenne yksivaihteisella? Käytättekö ikinä mittaria?
Olin ilonen kun sain ekan kerran yli 30km/h: 5,1km @ 30,6 km/h, mäkinen maasto.
Normaalisti keskinopeus on pidemmillä lenkeillä 24-27 välillä
Mittari voi heittää mutta kyllä mä sen kalibroin mielestäni ihan oikein.

45/20 välityksellä 20-50km pätkillä sellanen 24-26 kun lähtö ja maali samassa paikassa. Ruoska painaa jokusen 15kg… toisella mennään sitten kovaa aina silloin kun se on ehjänä… kulkurin romu itkee kivusta :wink:

44-16 fiksi, 300 km, yli 30 km/h.

Jos keskinopeus kiinnostaa enemmän niin kannattaa mennä juttelemaan sellaisille maantiemiehille, jotka ajelevat säärensä, tällä palstalla saattaa into olla laimeampaa (paitsi minulla…).

Yksinään ajetut lenkit meni 32-33kmh viimekesänä, (sinkulan) välitys oli silloin 53-18.

Kare_Eskola - 19:38, 3.7.2009 » Jos keskinopeus kiinnostaa enemmän niin kannattaa mennä juttelemaan sellaisille maantiemiehille, jotka ajelevat säärensä, tällä palstalla saattaa into olla laimeampaa (paitsi minulla...).
Eikö niitä kiinnosta enemmän watit ja sykealueet?

Itse en kyllä viitsisi pilata pyörääni mittareilla. Tosin keskinopeuden varmaan sais laskettua GPS:n ja käytetyn ajan pohjalta.

On ihan eriasia ne maantiefillarit kuiteski. Mulla 42/16 välit. Ehkä joskus mäki pääsen ajelee pidempiä lenkkejä 30km/h keskinopeudella. Tosin yleensä mul on reppu + kamat mukana, tolla 30km/h rykäsyllä ei ollu ku tyhjä reppu.

Armeijan jälkeen ehkä? Tosin joku on siellä vaa menettäny kuntoaan. Saa nähä miten äijän käy.

sillon kun olin nuori ja notkee ajoin 20km tempon (vaihteilla tosin) 34min. olin ihan hajalla. sittemmin vähän hitaammin =)

rokpete - 20:15, 3.7.2009 » sillon kun olin nuori ja notkee ajoin 20km tempon (vaihteilla tosin) 34min. olin ihan hajalla. sittemmin vähän hitaammin =)
Silti täysii mennään!

48/16 välityksellä mennään 30-31km/h pitkät lenkit (80-110km). Kadenssi ei ehkä ole optimaali, mutta suorilla ja alamäissä pääsee kovempaa. 17-piikkinen takana tuottaa about samat keskarit, mutta jotenkin tuo 16t tuntuu mukavammalta. En vaan osaa pyörittää. Tämä vedetään toki maantiekengillä ja polkimilla. Häkeillä ei olisi toivoakaan.

Oon hidas. Keskarit pyörivät välillä 24-28 km/h niin työmatkoilla kuin pidemmilläkin lenkeillä. Tuntuu, etten mä saa niitä oikein millään nousemaan. Syytän siitä lepopäivien vähyyttä.

Kare_Eskola - 8:08, 4.7.2009 » Jos keskinopeus kiinnostaa enemmän niin kannattaa mennä juttelemaan sellaisille maantiemiehille, jotka ajelevat säärensä, tällä palstalla saattaa into olla laimeampaa (paitsi minulla...).
Katos vaan, alkaakin säärissä olla jo vähän sänkeä vaikka ne Tahkolle ajelinkin (etteivät luule maastopyöräilijäksi). 100km menee 30km/h, mutta 10km menee vain 34km/h. Eli kestävyyttä löytyy, mutta voimaa ei.

Jos asbi niin kyllä kai munkin pitäs…

82 kilsaa tasan kolmeen timmaan, sisaltaen noin vartin pullakaffetauon (eikos se ole maantielenkkien perimmainen tarkoitus) joten oisko ajettu keskari jokseenkin 30.

sheivaan mutta succisten paalle on pakko pukea baggyshortsit etteivat luule maantiemieheksi :wink:

Yleensä mulla on nopeus siinä 25 km/h tietämillä (48/19). Kesän tavoitteena olisi vetää työmatka (10,75km) yli kolmen kympin keskarilla. Minuutti pitäis vielä kiristää ja nyt jo on räät pitkin poskea kotipihassa.

ChainThug - 15:17, 6.7.2009 » sheivaan mutta succisten paalle on pakko pukea baggyshortsit etteivat luule maantiemieheksi ;-)
^ Perverssiä! Etenkin kun ajat sentään kokokarboonitsygällä... ;)

Mulla on ollut viikon-pari käytössä elämäni ensimmäinen ‘ajotietokone’ (jokaisen itseään kunnioittavan fiksihipsterin valinta #1 Knog N.E.R.D.) ja niillä parilla yhtään pitemmällä sunnuntailenkillä en ole päässyt yli 25km/h keskinopeuden, 47x17 välityksellä.

Mutta puollustuksekseni voin sanoa että ajankin kaupunkiliikenteessä pillifarkuissa ja häkeillä ilman etujarrua.

Tää nyt on tietenkin monille tuttua, ja tässä upotaan vielä syvemmälle sileiden säärien maailmaan, mutta…

Jos oikein oikeita maantielenkkejä ajaa, niin poljinkierroksiahan pitäisi olla n. 90 minuutissa, pääsee kovempaa ja kauemmas ja polvet kestää paremmin. Eli 42/16 välityksellä vauhti pyörii siinä 30 km/h ja 47/17 on jo aika iso perusfiksuttelijalle. Keskari tulee sitten sen välityksen mukaan, jos ei jaksa pitää sitä vauhtia, niin laittaa sen verran pienempää, että jaksaa. Ja sitten pitääkin jo pohtia, että kuinka täysiä yleensä harjoitusmielessä kannattaa ajaa. Ja sitten ollaankin jo ihan eri foorumilla.

jussi - 5:59, 7.7.2009 »

Mulla on ollut viikon-pari käytössä elämäni ensimmäinen ‘ajotietokone’ (jokaisen itseään kunnioittavan fiksihipsterin valinta #1 Knog N.E.R.D.) ja niillä parilla yhtään pitemmällä sunnuntailenkillä en ole päässyt yli 25km/h keskinopeuden, 47x17 välityksellä.
Mutta puollustuksekseni voin sanoa että ajankin kaupunkiliikenteessä pillifarkuissa ja häkeillä ilman etujarrua.

Asiasta näkkileipään, mites tuo Knogin nerd on toiminut, mulla kun oli reilun vuoden verran Konassa Sigman tieturi, mutku siinä oli johdot, niin ne katkesi.

Original topikkiin palatakseni trippimittariin jäi 4849 km ja avg speed 23,16 sekalaisessa ajossa (paitti lumisohjossa, sitä varten on muut pelit) + sekalaisilla varusteilla (succicsista farkkuihin ja toppatakkiin) ja vaihdetuumilla 66.1 - 71.5.

SuicideHub - 6:47, 7.7.2009 » Tää nyt on tietenkin monille tuttua, ja tässä upotaan vielä syvemmälle sileiden säärien maailmaan, mutta... Jos oikein oikeita maantielenkkejä ajaa, niin poljinkierroksiahan pitäisi olla n. 90 minuutissa, pääsee kovempaa ja kauemmas ja polvet kestää paremmin. Eli 42/16 välityksellä vauhti pyörii siinä 30 km/h ja 47/17 on jo aika iso perusfiksuttelijalle. Keskari tulee sitten sen välityksen mukaan, jos ei jaksa pitää sitä vauhtia, niin laittaa sen verran pienempää, että jaksaa. Ja sitten pitääkin jo pohtia, että kuinka täysiä yleensä harjoitusmielessä kannattaa ajaa. Ja sitten ollaankin jo ihan eri foorumilla.
Kolme päivää sitten vielä totesin, ettei mittareita pyörää rumentamaan. Nyt, kun lenkille lähtö onkin sitten ollut yllättävän hankalaa, mietin, että voisihan tuo mittari hiukan ehkäistä tekosyiden keksimistä. Jos se vielä olisi mallia Knog, eli pyörään ei tarvitsisi ruuvailla mitään ylimääräisiä ulokkeita (paitsi ilmeisesti se magneetti etukiekkoon?), niin voisihan tuota kokeilla, että meneekö touhu väkisin vääntämiseksi ja lukujen tuijotteluksi.

Ajattelin, että tuo kadenssin puuttuminen olisi iso miinus tuossa Knogissa, mutta yksivaihteisellahan tosiaan keskinopeus=keskikadenssi. Löytyiskö noille kadensseille joku nettilaskuri, että saisi välitykset kohdalleen?

Tässä laskuri. On noita langattomia muitakin, jos ei välttämättä halua olla aivan true fixter. Voi päästä halvemmalla.

jarkko - 7:40, 7.7.2009 » [Tässä laskuri.](http://software.bareknucklebrigade.com/rabbit.applet.html) On noita langattomia muitakin, jos ei välttämättä halua olla aivan true fixter. Voi päästä halvemmalla.
Tänks. Java ei näköjään vaan toimi.

Muita, jotka eivät edellytä minkään klipsien tms. ruuvailua tankoon ja haarukkaan?