Kebubbi ja muut pöperöt - ravintola -thread

Crusty - 15:01, 2.12.2013 »
negaatio - 14:56, 2.12.2013 » tuo edell. mainitsemani pikku jerusalem on myös. Puotilan/maunulan (?) ostarille joudut vaan lähtemään.
Tätä ei ole enää.
:( Mitenkähän ne jätkät tän sössi? Saivat niin hyvät lähtövauhdit Nytiltä hommaan, et pari kertaa kun kävin, en saanu ruokaa kun kaikki oli myyty loppuun. Ja safka oli tosiaan sen verran hyvää, että olis olettanu kantavan alkuinnostuksen jälkeenkin.

^Wha dis, miksköhän loppu? Tuolla oli stadin parhaat falafelit & ystävällinen palvelu! Ehkä se paikan sijainti nakers asiakaskuntaa aika isosti. Itsekin jouduin kävelemään ostarin läpi ja ympäri ennenkuin löysin paikan.

Onhan tietty Fafa’s, mutta joku siinä mestassa vaan tökkii. Ehkä se, että oon pariinkiin otteeseen ollut lähes ainoa asiakas ja venaillu perus pitafalafelia sen puol timmaa. Kai niillä oli kiire…

^wut?! fafa’sissa ainoo asiakas?!? Mä oon kerran ollu siellä sillee et on ollu kolme muutakin samia ni ei tiedetty et kuka nyt saa safkaa;)

Kyl mä aina oon Fafasista pöperöt saanu n. 10minuutissa. Hitto ku rupes tekee mieli pitafalafelia. Onneks on mäkikuplan pitsa jääkaapissa.

kuulemma hyvä vaasankadun uus mesta street gastro.

ravintola-alan ammattilainen näin minulle kertoi. 9€ tais olla kasvispita.

hyviä kokemuksia olen itse saanut:

farangista
fafasista
bar teosista
mäkikuplasta
bullmanista
bamboo centeristä
hakiksen pizza taxista (spicy vege huh huh)
rice gardenista

Bullmanista itellä parilta viime kerralta (näistäkin sattuneesta syystä jo aikaa) paljon huonommat muistot kuin n. 10 vuoden takaa. Ovatko taas ryhdistäytyneet?

tmar mikä siin bar teoksessa sun mielestä oli hyvää, käytiin pari viikkoa sitten.

Suurin osa ruuista vaikutti siltä kun ois tulleet suoraan etikkaliemestä peltipurkista.
Palvelu (se vähän mitä sitä edes oli) oli huonoa, hidasta ja epäammattimaista
Viinit oli halpoja ja pahoja. Ois pitäny varmaan valita valkkaria koska paska valkkari ei oo niin pahaa kun paska punkku

Jos haluu oikeesti asiallisia tapaksia menkää yrjönkatu 18 avanneeseen Bar Goce:een. Siellä oli homma kohdillaan. Mitä nyt palvelu pikkusen hapuili kun mesta ollu auki 1.5 viikkoa mutta muuten todella asiallinen paikka. Ja hyvät puitteet, ja lokaatio.

Hesarin Pizza Servicestä kaupungin paras rullafalafel, vaikka falafelit itessään jääkin Fafasille selkeesti. Bullmanssista saa kyl kai jotain tennispallon kokoisia lihapullia, mut pitsaosasto ei mikään kummonen ja pastat aika kauheita. Monte Etna ja Raiku hyviä lounasmestoja Kallion huudeilla, ja sit tietty Kasvisbaari jos on opiskelija. Ei sieltä suunnalta mitään oikeasti hyviä pitsoja saa, mut lähiöpitseriaskenessä ja yö- ja darranälkään kyllä menettelee ja aika halpojahan ne on.

Tekee mieli kebua. Ei saatana mitä enemmän sitä himoa ajattelee sitä pahemmaksi se käy! Ainoa ruoka joka vaikuttaa mieleeni näin.

Ratakadulla Himalaya. Imo Stadin paras nepalilainen. Olen käynyt muutamia kertoja vuodessa ravintolan perustamisesta asti ja koskaan ei ole tullut pettymyksiä.

Atabarin Falafelsetti, 3 snadia pyörykkää, hyvin niukasti mitään muuta, 14€. 2/5.

Stadin parhaat:
Olo
Ask

Noissa ei ehkä ihan viikoittain käydä. Mut silti. Viimeisimmistä ravintolakäynneistä Lusikka (Lapinlahdenkatu 9) yllätti positiivisesti erityisesti hinta-laatu -suhteella.

Kävin pitkästä aikaa Eerikin Pippurissa. Ihan jees. En tiä kultaako aika muistot vai oisko taso laskenut kun odotin vähän parempaa. Stadin parhaita kai edelleen mut eihän Tsadi oo koskaan ollutkaan mikään suomikebabin Istanbul.

Döner Harju. Kannataa poiketa.

döner harju pitää mennä tyyppaamaan tänään. Kimene kebab (itiksessä) paras hintalaatusuhde ja isot annokset.

^suosittelen kyllä tänään menemään streat-helsinki tapahtumaan, Harjulle kerkeet myöhemmminkinTJEU

mohnomishe - 19:36, 3.1.2015 » kuvarastilangasta tuli taas mieleen että hyi döner harjun lounaskebab on ylihypetettyy ja heikkoa. varsinkin kanaversio. lammas olis kaivannu jotain muutaki ku juureksia seurakseen. keitto oli kyl ihan hyvää. 2/5 not recommend
kontulan kebab myös aika heikko nykyää. 15v sit oli hyvä.

fyi

Moni oma vakiopaikka on mennyt ns. vituiksi uuden polven pitsankääntäjien takia. Ja muistetaan vielä että ne yhdet antifat polttivat kebab-ravintoloita siihen aikaan kun ne olivat hyviä, olisivat saaneet lykätä kyllä vuoteen 2015.

tulin tänne erikseen kirjoittamaan huolellista, asiantuntevaa ja kattavaa näkemystä döner harjusta, erit. tarjoilemiensa lounaiden osalta, mutta pysähdyinkin hetkeksi äimistelemään väliin kirjoittamaan ehtineen, nimim. fixivihaajan, kontribuutiota - ja poistuin sitten välittömästi.

Vivos, Helsinki.

Oulussa en viitti edes tilata kebubbia mistään, se on aina sitä samaa tukkukökköö ja aika harvoin sitä jaksavat enää edes rapeana raastaa. Pitsan päällä se vielä menee majon kanssa, se on oma oulukänkkyjuttunsa. Ei täältä Oulusta saa todella laadukasta pitsaakaan. Kyynel silmässä muistelen Brightonin pitsapaikkoja, joissa ei kermasia herkkujuustoja ja laatutäytteitä säästelty.

Oulu on nyt burgerikaupunki.