Kaulaputken vaihto

Tehdäänkö Suomessa taperedista suoraan putkeen? Hakukoneella en löytänyt.

Haarukan ruodon vaihto? Voin 100% varmuudella sanoa, että sen verran spesiaalihomaa ja sen verran isot kuolemanpelot lopputuloksesta, ettei kukaan ala ottamaan sitä riskiä. Hommaa suosiolla uus keula tai käytä vaan sitä ohjainlaakeriadapteria.

Varmaan riippuu keulasta ja sen materiaalista. Jos kyseessä on kruunullinen teräskekke, niin juottamallahan ne putket sinne uutenakin kiinnitetään. Työtä toi tosin teettää ja vaatii jonkinverran koneistamista ynnä mahdollisesti adapteria, että kannattaako alkaa. Mutta joskus pitää tehdä mitä pitää tehdä vaikkei järkeä olisikaan.

Ja itehän olen tosiaan vaan jatkanu ruotoja, ja tehny kaikenlaista kyseenalaista kuitukeuloille, mut oon kyllä nähny ku Isot Pojat on noita teräksisiin vaihtanu.

Seuraan ig:ssä sellasta angrybikemechaniciä ja siellä tuntuu kyllä olevan ruotoputken vaihto joustokeuloihin ihan normihomma. Nehän nimenomaan prässätään kruunuun.
Sitä en tiedä onnistuuko vaihto kartiosta suoraan mut jos vaihtaa kruunun samalla niin sit pitäis varmaan olla ok.

Nttuned tekee tuota hommaa muistaakseni Portugalissa jäähdytystä hyödyntäen hydraulipuristimella globaalisti. Luotan heidän tuntemukseen kyllä. Karkeasti merkkikohtainen holkki tulee tosiaan väliin. Edit. Jäähdytys oli toisessa kontekstissa.

Hämärästi muistelen, että joskus olisi ollut suht normaalia, että paremman pään joustokeuloissa ostettiin kaulaputki ja itse haarukkaosa erikseen, ja näiden keskinäinen kiinnitys varmaan sen mukainen.