Kansainväliset postikulut

Posti lienee vieläkin hinta/säätösuhteeltaan paras vaihtoehto jos ei ole kiire, vai onko nyt lähivuosina noussut joku uusi kilpailija euroopan sisäisiin paketteihin?

Shipit taitaa vertailla eri vaihtoehtoja, ja kauttaan saa välillä Postinkin lähetykset halvemmalla kuin Postin sivuilta ostettuna. Säätöakselista en osaa sanoa.

Katoppa, kiitos. Posti näytti olevan 1/3 seuraavan palvelun hinnasta pyöräboksin kokoiselle paketille.

just tuossa laittelin jämäkässä paffiboksissa yhen rungon välimerelle 57e hintalapulla postin kautta. näyttäs saavuttaneen jo kohdemaankin pakettiseurannan.

Onko hyviä ja halpoja palveluita, joilla vois tilata paketille toimituksen briteistä?

Oishan noita mm.posti tai kuriiripalvelut joista dhl toimittaa vaikka parhaasta koreasta.

En tosin muista saiko esim. Neuvostoliittoon tilata tavaraa sen ulkopuolelta eli kannattaa olla varovainen.

öö pystynkö suomen postilta ostamaan noudon briteistä ja toimituksen käpylään? pitääpä tutustua tarkemmin…

e: ei tuolta oikein löydy kohtaa paketit ulkomailta…

Aa no jos tarkotit näitä jotka vastaanottaa/hakee paikallisesti ja uudelleenlähettää niin niitä löytyy aika monia mutta kustannukset on aika suolaisia.

e. ja jos pitäisi vaan tilata nouto paketille jostakin osoitteesta niin dhl/ups/etc. ellei royal maililta saa kyseistä palvelua.

Jos nyt kerran vielä kehun Parcel2Go:ta jolla oon Briteistä kotiuttanu muistaakseni pari runkosettiä ja yhen kompliitin. Palvelu kilpailuttaa yleiset kuriirifirmat ja sitten valitset miten nopeasti haluat romujen olevan perillä ja mihin hintaan. Yleensä tainnu valita UPS ja 3-5pv, maksaa ~£20. Tämä siis sisältää sen että kuriiri sopii paketin noudosta lähettäjän kanssa, hakee paketin sovittuun aikaan sovitusta paikasta, paketti kulkeutuu Suomeen ja kotomaalla kuriiritoimitus sovitun mukaisesti. UPSän omilta sivuilta vastaava palvelu varmaan satoja euroja, en tiedä miten toi systeemi toimii mutta toimii joka kerta. Vastaanottajalle ei jää kuin yhteystietojen hakkaaminen Parcel2Go:n sivuille ja palvelun tilaaminen ja maksaminen, lähettäjä pakkaa romut valmiiksi noutoa varten.

mankkis - 19:21, 30.1.2020 » Jos nyt kerran vielä kehun Parcel2Go:ta jolla oon Briteistä kotiuttanu muistaakseni pari runkosettiä ja yhen kompliitin. Palvelu kilpailuttaa yleiset kuriirifirmat ja sitten valitset miten nopeasti haluat romujen olevan perillä ja mihin hintaan. Yleensä tainnu valita UPS ja 3-5pv, maksaa ~£20. Tämä siis sisältää sen että kuriiri sopii paketin noudosta lähettäjän kanssa, hakee paketin sovittuun aikaan sovitusta paikasta, paketti kulkeutuu Suomeen ja kotomaalla kuriiritoimitus sovitun mukaisesti. UPSän omilta sivuilta vastaava palvelu varmaan satoja euroja, en tiedä miten toi systeemi toimii mutta toimii joka kerta. Vastaanottajalle ei jää kuin yhteystietojen hakkaaminen Parcel2Go:n sivuille ja palvelun tilaaminen ja maksaminen, lähettäjä pakkaa romut valmiiksi noutoa varten.
joo tämmöinen olikin just hakusessa ja P2G:tä olinkin käyttänyt jo, mut integroituna ebayhyn. Pitää vaan yrittää myyjältä saada paketin koko ja paino, niin voin hoitaa kuljetuksen tilaamisen. Tietty jos hän vaan täyttäis lomakkeen itse minun toimitusosoitteella, niin olisi molemmille helpompaa. ja minä maksaisin hälle tuotteen ja toimituksen, mut ilmeisesti ulkomaille lähettäminen tuntuu täysin eriluokan hommalta kuin uk only.

En nyt löytäny nopeella haulla parempaa topikkia aiheeseen liittyen - pitäis lähettää polkupyörä britteihin, mitä kautta on paras pistää menemään? Kompliitti kyseessä, mutta puran sen osiksi sinne laatikkoon.

Parcel2Go vääntää vastaan kun yrittää pyöräboksin kokoisen (tai minkä vaan yli metrin mittaisen) paketin laittaa järjestelmään briteistä suomeen. Onko porsaanreikä pilalla?

Possibly. En oo pariin vuoteen ostanu mitään tuolta pask’reikä-saarelta.

Siis ei saakeli, erinäisten mutkien kautta sain kuin sainkin quoteja ulos, mutta absoluuttinen maksimikoko paketille on 100x60x30, painona optimistinen 12kg tälle kasari-atb:lle. Hinnat tuossa koossa 50-100 punnan välissä.

Itellä justiisa uimassa runkkusetti uk:sta, paketin mitoista ei tietoa mut paino 6,4kg. Lähetetty tämmösel ku ParcelForce ja hintaa postitukselle 36.14GBP.

2 Likes

Nostellaas topakkia kun se on esillä.

Mulla ois tämä homma edessä. Mikä näin 2023 on edukkain palvelu bibsien lähettämiseksi Raphalle?

Mullakin ois tarkotus laittaa pakettia Brexitanniaan, mutta särkyvää tavaraa. Ei niinkään halpa, mutta luotettava kuskaus kiinnostas. Oiskohan DHL semmonen millä toimii seuranta koko matkan?

Tähän itselleni ja muille vastaavasti vastaten: Shipitillä postin kautta maksoi 23,50€ ja neljässä päivässä kulki perille asti jäämättä tulliin. Paperitöihin käytin kyllä varmaan kolmatta tuntia kun etsin tariffinumeroita ja varmistelin että kaikki on ok. Selkeästi toimi kun tarpeeksi moneen paikkaan laittoi “FOR CUSTOMS PURPOSES ONLY” ja “WARRANTY RETURN”.

Tullin vientidokumenttia en saanut loppuun asti tehtyä, joten tavaran tullessa takaisin pitää sitten tehdä selvitys erikseen. Eipä se ennen ole ollut mikään iso homma laittaa parit sähvöpostit ja kuvat.

Mikähän olisi hyvä/halpa välikäsi runkosetin ostamiseen Saksasta postitusrajoittuneesta liikkeestä? Mielellään niin että mun ei tarvitse tietää minkä kokoisessa paketissa tuote lähtee liikkeelle :slight_smile:

Mikä on kannattavin palvelu tarjoaja noin 3 kilon paketille lähetettynä yhdysvalloista suomeen? Lähettäjä on yksityishenkilö.