Kammet

Lupaan välittää viestisi bikehubin käyttäjänimimerkki divernick:ille.

tänks. noi kehät on loppu kaikkialta

F. Kaeppae - 16:59, 16.12.2020 » tänks. noi kehät on loppu kaikkialta
Sunrimsit. Mammoth?

Joo. Jatkot täällä

Keksin useita hyviä syitä käyttää mittapöytää jos sellainen löytyy, mutta lankamenetelmällä kyllä löytää rungon keskilinjan. Teräsviivaimella kattelu on altis sille, jos keskiömuhvi ei olekaan ihan suorassa, vaikka sekin hyvä tapa ketjulinjan suoruuden tarkistamiseksi on. Tosin jos keskiömuhvi päätetään referenssipisteeksi kaikin tavoin, sitten kyseessä ei olisikaan vino muhvi, vaan saman verran eri suuntiin vinot etu- ja takakolmiot.

Mut jos tätä ajatusta soveltaa, sittenhän takarattaan paikan saa osoitettua mittaamalla ketjulinjan etupäästä ja asettamalla siihen pitkän vatupassin.

nykyää nykäsen ketjusta löysät pois ja katon silmällä takaapäin

Lumikko - 10:02, 17.12.2020 » Teräsviivaimella kattelu on altis sille, jos keskiömuhvi ei olekaan ihan suorassa, vaikka sekin hyvä tapa ketjulinjan suoruuden tarkistamiseksi on.
Vaan mikä tän mittailun tarkoitus on? Jos se on saada 42mm lopputulos niin olet varsin oikeassa, mutta jos tarkoitus on vaan selvittää kulkeeko ketju vinossa, niin silloin etäisyys rungon keskilinjasta on merkityksetön ja teräsviivoitin on ainoa oikea tapa.

Mitäpä mieltä? Jotenki vaikeeuskoa että viittisivät tehdä ne 180mm kammet, jota varten tää tuotantotapa olis just luotu.

Näyttää aprillipilalta.

Näyttää aerohaitalta maantiellä tai mudankeräimeltä maastossa. Aprillipila kans ihan hyvä ehdotus.

Näyttää H.R. Giger -teemapyörän osalta

3 Likes

Näyttää paskalta

Paskapökäleeltä? Rasvaiselta harkolta? Barokkijalalta?

Kaipaisi lisää mustaa ja fallisemman ulkomuodon. Myös erinäiset kolot voisi muotoilla vulvan näköisiksi.

Käykö kaikille maantiekammille fiksikäytössä lopulta näin?

Edit:
Kuvassa octalink-ultegrat.

Voisin konversioon tietenkin kokeilla ratakampia mutta ainakin omniumit ottaa kiinni takahaarukkaan.

Kaikille käy lopulta noin, myös ratakammille, mutta kuinka äkkiä?

1 Like

Mä ehdin näillä ajaa kolme kuukautta. Varmaankin joku ajanut myös ennen mua.

Mä muistan vaan legendaa kaveriltani että se on myös hajottanut kaikki kampensa paitsi sugino 75:set. Ehkäpä mä siirryn työpyörässä pois maantiekammista.

edit:
Oisko kellään kokemusta ratakammista konversiossa ennenkuin alan tilailemaan tai ostamaan ja jos on niin mikä yhdistelmä on ollut ok. Jos asiasta on keskuteltu aiemmin niin linkkaisko joku. Kiitos! :slight_smile:

Hommaa Sugino Messengerit. :joy: Ne on ratakammet vaikka niissä onkin paikka kahelle rattaalle. Eli siis vakavasti, oon ite ajanu vaan maantiekammilla, enkä oo hajottanu ku yhet jotka halkes keskiöakselinreijän nurkasta (ja nekin oli käytettynä ostetut 20v vanhat vempeleet). Ehkä vähemmän kevennetty 105 vois olla passeli? Semmoset mulla oli useamman vuoden. En lähtis dumaamaan koko maantiekampien kirjoa yhen käytetyn kammen hajoamisen takia.

Kiitos asb.

Mä harkitsen, jossain nuo Messengerit jo dumattiin kun ne on maantiekammet käytännössä. Mä tässä nyt haluan vaan uskoa että mulla on reisissä niin paljon voimaa että on pakko laittaa ratakammet. :crazy_face:

1 Like

Njs leimatut DA kammet mulla sanoi aikanaan poks

1 Like