Jarrukahvan vaimennus

Mulla on pyörässä tektron cyclocross-kahva ja se pitää inhottavaa ääntä epätasaisella alustalla ajettaessa. Se varsinainen kahvaosa siis heiluu noin millin verran pystysuunnassa ja kolisee. Onkos jollakulla kuningasideaa tuon vaimentamiseen?

“Normaalisssa” pyörässä tuo ei juuri haittaisi, mutta kun tuo fiksi on muuten niin hiljainen, niin se häiritsee. Ja en ole ottamassa jarrua pois, turha ehdottaa :wink:

  1. irroita kahvan akseli (siella sisapuolella on varmaan pieni kuusiokoloruuvi joka pitaa akselin paikallaan)
  2. tee sopivanpaksuisesta muovista akselin lapimentava prikka.
  3. laita se prikka/prikat siinne kahvan sisaan, ei-palauttajajousen puolelle.
  4. kerro toimiiko, mulla ei nimittain tietoa kun en ole tuota itse viela kokeillut :slight_smile:
ChainThug - 16:35, 29.6.2009 » 1. irroita kahvan akseli (siella sisapuolella on varmaan pieni kuusiokoloruuvi joka pitaa akselin paikallaan) 2. tee sopivanpaksuisesta muovista akselin lapimentava prikka. 3. laita se prikka/prikat siinne kahvan sisaan, ei-palauttajajousen puolelle. 4. kerro toimiiko, mulla ei nimittain tietoa kun en ole tuota itse viela kokeillut :-)
Laitoin muovin sijaan sähköteippiä (no, muovia sekin). Kaksi kerrosta oli liikaa joissain kohdin, niin laitoin osittain yhden ja osittain kaksi. Käsin kokeiltuna auttoi aika paljon. Pitää vielä tervehdyttyäni käydä koeajamassa...

Unohtuikin melkein tänne raportointi, toimii! Nyt pitää enää saada tuo kaapeli sellaiseen asentoon, että se ei hakkaa stongaa vasten…