ISIS kampityökalua lainaan?

Oisko kellään helsingin kantakaupunkialueella lainata hetkeksi isis kammenulosvedintä? Laita tekstari 0405693084 tai viestiä tähän perään.

Multa saa lainaksi huomenna. Työkalu on mulla duunissa Otaniemessä.

Siis tarkoittaako tämä että oot helsingissä huomenna työkalun kanssa vai että on otaniemessä huomenna noudettavissa? :slight_smile:

Otaniemessä noudettavissa päivällä, iltäpäivästä ennen puol neljää voin heittää stadiin.

Kids, don’t try this at home:

Mulla hirtti eilen hermo kiinni Pistan narisevaan kampi-keskiö-komboon joten päätin tehdä huoltotoimenpiteitä (ekaa kertaa Pistalle kahteen vuoteen :)). Tietty olin just nyt lainannut hienon Park Toolsin ulosvetimen häämatkalla olevalle kaverille. Tulipas kokeiltua vanhaa kunnon kumivasara/ruuvimeisselikomboa ja ihan hyvin ne sillä lähti irti. Pienet jäljet tuli tietty kampiin, mutta vitutusta lievensi se että Biaanzin pojat olivat kokoonpanovaiheessa ilmeisesti vetäneet hydraulisilla vehkeillä keskiön kuivilteen kiinni runkoon… Keskiö lähti kyllä irti, mutta niin lähti keskiömuhvin kierteistäkin puolet. No, pientä putsaamista, helvetisti vassua ja hauismomentilla kaikki kasaan ja baanalle. Lopputuloksena Blissful silence. Elämä hymyilee taas, ja sit kun keskiö laukeaa niin vaihtuu runko.

Tarinan opetus:

  1. heti pyörän ostettuasi tsekkaa keskiön momentti- ja vassutilanne
  2. käytä oikeita työkaluja

Eli se vasarointi varmaan heikensi niitä kierteitä? Itse en ole pistan keskiöö käyttänyt ulkona, mutta eräällä Biltema-reissulla Ajomiehessä poistettiin kammen narina vaseliinilla. Samalla paljastui myös tämä “taas kerran yksi uusi parempi keskiöakselistandardi, jota muut ei valmista.”

Vaseliini purkin osto oli kyllä pienisuuri askel fillarin pidossa. Yhtäkkiä mahdollistui ties minkälaisten laakerointien putsailut, kiristykset ja säätämiset.

tnts - 21 minutes ago » Eli se vasarointi varmaan heikensi niitä kierteitä?
Todella vaikea uskoa, vaikka tietty kaikki on mahdollista. Kumivasaralla paukutin menemään, joten ei se damage nyt kauhean pahasti voi keskiömuhviin siirtyä, varsinkin kun keskiö oli todella tiukasti kiinni. Noissa alamäkipyöräilyhommissa on tullut kampia ajossa paukutettua tuhat kertaa kovemmin eikä keskiömuhvi ole siitä ollut moksiskaan vaikka alumiittia on ollut, eli vielä paljon pehmeämpää.

Kammet siis otin irti paukuttamalla, ihan oikea keskiötyökalu mulla oli käytössä. Ja se keskiöstandardi on Truvativ Power Spline :).

Santtu, noi privaattiviestit ei vissiin skulaa ni laitan nyt tähän vielä. Oon itse keskustassa töissä ja pääsen siinä viiden maissa, onnistuisko nouto jostain sen jälkeen? Jos ei, niin mites toi lauantai?

Asiaa sivuten, vois sellasen työkalupoolin hki-alueelle järjestää.

Laittakaa Kuinomaan. Kun pistää lainahinnaksi 0 euroa niin toimii lainaamisessa. Jos haluaakin vähän rahaa niin toimii vuokraamisessa. Kuinoman avulla pysyy lainaukset hallinnassa ja helppo sopia korvaukset jos jotain hajoo…

Onhan tuolla jo jotain:

http://www.kuinoma.fi/ulkoilu/polkupyoran-huolto-ja-korjausvalineet

T: Kuinoman porukka

vitutusta lievensi se että Biaanzin pojat olivat kokoonpanovaiheessa ilmeisesti vetäneet hydraulisilla vehkeillä keskiön kuivilteen kiinni runkoon....
Vittu noi hydrauliset pitäs kieltää fillaritehtaista. Langsterin stonga oli vedetty stemmiin kiinni hydraulisilla vehkeillä. Seurauksena se, että stonga on painunut stemmin kiinnityskohdasta isolle lommolle. Stemmin muotoilu kyllä auttoi tuossa, mutta olis sen voinu tehdä toisinkin. No onneks se stonga oli muutenkin dorka ja väärän kokoinen.

Oliks siinä keskiössä jotain ihmeellistä noin muuten? Oma ei naksu vielä, mutta jossain vaiheessa tulee sama operaatio vastaan.

Omassa yksilössä kammet on aivan tautisen kovasti kiinni, piti yks päivä availla, mutta ei ilman väkivaltaa halunnut irrota, joten jätin avaamatta. Ehkä ne ovat tehtaalla ottaneet sen linjan, että kun kyseessä on hipsterfillari, niin olettavat käyttäjän jättävän availut tekemättä. Täysiä kiinni että pitää.

Ei sillä, että mäkään momenttiin vetäisin…

konkeli - 5 minutes ago » Oliks siinä keskiössä jotain ihmeellistä noin muuten? Oma ei naksu vielä, mutta jossain vaiheessa tulee sama operaatio vastaan.
Ei oikeastaan. Ihan normi ISIS-keskiötyökalulla aukesi, mutta tosiaankin oli kyllä raivolla väännetty kiinni.
anttig - 3 hours ago » Santtu, noi privaattiviestit ei vissiin skulaa ni laitan nyt tähän vielä. Oon itse keskustassa töissä ja pääsen siinä viiden maissa, onnistuisko nouto jostain sen jälkeen? Jos ei, niin mites toi lauantai? Asiaa sivuten, vois sellasen työkalupoolin hki-alueelle järjestää.
Mä oon lähdössä tänään neljän jälkeen mökille, eli lauantai ei natsaa. Voin kyllä heittää avaimen stadiin ennen puoli neljää. Jos ehdit, niin soita mulle ja sovitaan tarkemmin.

040 7240837
Santtu