Il Pirate

Hellou! Uuudelta käyttäjältä.

Iski kauhee fixi kuume…Vähän surfailua ja…

Käsiin osui tälläinen runko.

Prjektin nimi on Il Pirate.

Väritys ei kyllä ole perinteinen fiksi/sinkula, mut ehkä tää onkin siitä hyvä projekti.

Kaipaisin tuunaus edotuksia. En ole enne rakentanut fixiä ja näin ajatelin välttää turhien kysymysten sarjan.

Ehdotelkaa…

pete

Hieno on. Ei tosin sinkula/fiksikäyttöön paras runko pystyjen takahaarukanpäiden takia, mutta näkyykö tuossa hieman kuitenkin olevan ketjunkiristysvaraa jos valitsee rattaat oikein… http://eehouse.org/fixin/fixmeup.php

Tässäpä kelpo ohjenuora.

http://ricecows.org/stuff/dropit.jpg

Helpommalla pääsee kun tekee vaan vaihdepyörän tuosta ja miettii toista runkoa.

Kohta joku kertoo miksi runko ei ole ideaali kiinteävälityksiseksi muotipyöräksi mutta eikö nimen pitäisi kuitenkin olla Il Pirata?

EDIT. ehtivät näköjään jo kertomaan…

Joku nyt linkkaa vielä sen kuvan missä on helkama-dropoutit.

Hieno Wilier, todella hieno! Miettisin vielä kertaalleen tuon fiksauttamista, on sen verran asiallinen laitos. Tai eihän tuo vaadi käytännössä kuin välityksen tutkimista kohdilleen ja takakiekon hankkimista muiden ajamiseen tarpeellisten kilkkeiden kanssa.

Että tulis taas vaihtoehdot käytyä läpi, niin tohonhan sopis se White Industriesin Eno-epäkeskonapa, jolla ketjun voisi sitten kiristää. Se maksaa paljon ja on tod.näk. 9mm leveempi kuin toi haarukka, mutta kyllä se siihen varmaan kuitenkin venyy ja ovat kai ihan toimivia napoja muutenkin.

Hienon rungon oot löytäny.

Vähänkö tunnen itseni tyhmäks…Into on niin kova…

No Katotaan nyt kui etenee. Ei lannistututa heti ekaan mäkeen. Toi fixmeup vaatii vähän perehtymistä.En osaa ku pyörittää.

Il Pirate= fixi, jos olis Il Pirata olis jo replika…:wink:
Tää on muuten tallikaverin Marco Zbergin mitotuksella tehty runko.

Mä äänestäisinkin juuri sen Pantani-replikan puolesta, jos sellainen optio olis tarjolla.

ai tällänen??

petes - 14:27, 29.3.2010 » ai tällänen??
Kannatan!

Tuosta tuollainen ja fiksi Anttilasta.

Osaaks joku sanoa noi vaihteet/jarrut tos kuvassa,… Mahdollisesti Dura Acet?

Nää osat mitä mun rungossa on mukana on Campan Athena 39x51 172.5mm kammilla. Sit löytyy vielä yks 42 piikinen.
Saisko niistä mitään viritettyä?
Katoin niitä Enoja niitä löyty eri levyisinä esim 130 mm niinkuin tää mun on.

Mikä vanne siihen sopis. Mavic tietty mut mikä?

petes - 15:01, 29.3.2010 » Osaaks joku sanoa noi vaihteet/jarrut tos kuvassa,.. Mahdollisesti Dura Acet?
Dura Ace vaffa veikkaus... shimpat joka tapauksessa kun on nuo tyhmän näköiset vaihdevaijerit.

tommonen il pirata-satula ois lähtenyt eBaysta muutamalla kympillä viime syksynä, mutta en uskaltanut ostaa… ois joutunut aloittamaan celestenvärisen replica-projektin.

Mulla on ollu kans melkein saman värinen Selle, tais olla viel sinistä mukana. Nyt harmittaa et oon sen dumpannu.

Onko tuossa rungossa lommo viistoputkessa, vai tekeekö kuva jonkun harhan?

On lommo, sairaan tarkka näkö :slight_smile:

Jos tuota runkoa haluat käyttää ja lompakko antaa periksi, hanki se 130 mm ENO. Saat enemmän pelivaraa välitysten kanssa, ja ketjun venyminen ei ole ongelma samalla tavalla kuin noiden taikavälitysten kanssa.

Thaks kaikki.
Tulin ehkä järkiini…??

Meinaan nyt tehdä tosta kuitenkin sen Pantani replikan.

Ehkä joskus pääsen sillä kellotaan ite Alp D’Huezin!!
Tuskin kuitenkaan ihan 37 minsaan menee?

Tää meni vähän topicin ohi mut oli pakko laittaa.

Laitan sit valmiista projektista kuvia jos jotain kiinnostaa?

Laita ihmeessä kuvia, tämä on kuitenkin nykyään pian jo virallisestikin yksi+n vaihde.net. heh heh.

Dura-Ace 7700 9-vaihdesetti on runkoon ripustettuna ylempänä olevassa kuvassa.

harmi et kerkesin pistää mun 2x8 dura-acet jo kiertoon, tää on komia.

Vielä noista osista:
Tossa video pätkässä taas näyttäis et olis Campat, ei näy piuhoja tulevan jarrukahvoista???