"idiootit pelaa pingistä pimeässä"

JIITEE: sun ehdotukset eivät ratkaise mitään, koska ongelma on myynti-ilmot, jotka floodaa etusivun. Ongelma on osaksi foorumisoftassa. Jos haluat paskanjauhannan sijasta olla rakentava, niin ilmottaudu vapaaehtoiseksi koodaajaksi ja korjaa foorumisofta. Myyntipalstan jakaminen kahdeksi ei muuta mitään.

Jos seuraisit palstan keskusteluja, olisit tiennyt tämänkin eikä olisi tarvinnut vängätä.

Ja yksi syy siihen, että palsta on niin hyvä myyntikanava on se, että myynti-ilmot ovat etusivulla keskustelujen seassa ja porukka on tehnyt paljon impulssiiostoksia. Jos vaihdekamaa halutaan tänne, niin ne pitäisi saada pois etusivulta. Silloin alkaa olla sama, jos laittaisi kamat fillaritoriin, koska niitä osia joutuu etsimään.

^juuri näin. Samasta syystä sitä uppaamistakin on yritetty vähän rajoittaa, ettei palstan etusivu koostu pelkästään myyntithreadeista. Joskus keväällä laskettiin, että 50:sta ensimmäisestä threadista 36 oli myyntithreadeja.

asb - 19:15, 7.10.2011 » Jos seuraisit palstan keskusteluja, olisit tiennyt tämänkin eikä olisi tarvinnut vängätä.
Eli saadakseen osallistua forumin keskusteluun sitä pitää seurata jatkuvasti?
Ja yksi syy siihen, että palsta on niin hyvä myyntikanava on se, että myynti-ilmot ovat etusivulla keskustelujen seassa ja porukka on tehnyt paljon impulssiiostoksia. Jos vaihdekamaa halutaan tänne, niin ne pitäisi saada pois etusivulta. Silloin alkaa olla sama, jos laittaisi kamat fillaritoriin, koska niitä osia joutuu etsimään.
Ja tästä piti vängätä kaksi sivua ennenkun joku sai puserretuksi perustelut.

Seriously.

asb - 19:15, 7.10.2011 » JIITEE: sun ehdotukset eivät ratkaise mitään, koska ongelma on myynti-ilmot, jotka floodaa etusivun. Ongelma on osaksi foorumisoftassa. Jos haluat paskanjauhannan sijasta olla rakentava, niin ilmottaudu vapaaehtoiseksi koodaajaksi ja korjaa foorumisofta. Myyntipalstan jakaminen kahdeksi ei muuta mitään. Jos seuraisit palstan keskusteluja, olisit tiennyt tämänkin eikä olisi tarvinnut vängätä.
En seuraa aktiivisesti kaikkia palstan keskusteluja,ja myyntipalstaongelma on siis edelleen softassa. Bittiys ei ole syvintä osaamistani, joten te nikkarit pistäkää softa kuntoon. Se olisi iso uroteko.

Kyllä vapaassa Suomessa saa pohjalainen puhua mielipiteensä julki, jopa sarkastisesti, vaikka se onkin vaikea laji. Sen verran olen myös old-skoolia, että en laita jokaisen heiton jälkeen hymiöitä…

Modepollarointi on vaikeaa, ja vielä vaikeampaa se on tällä saitilla, jossa on epäselvät säännöt.

Määritelkää nyt esim. seuraavat myyntireleet, yksivaihde vai ei :

  • runkotarroja
  • lukkopolkimia
  • keskiölaakereita
  • ohjainlaakereita
  • satuloita
  • takajarruja ( noh noh nyt on nasse-setä jo vähän vihainen :-))
    — eihän sitä millään tiedä missä “rojuissa” ne ovat olleet kiinni.

Toisekseen myytävän kaman laadulla ei kyllä fixivarusteet pääse aina jylläämään, ja
ihan sama se on vaihdepuolellakin.

Kun klassisten maantie- ja kilpapyörien ihailu on sallittua, niitä saa arvostella ja
tuoda arvosteltavaksi muttei myydä niin aika kummallinen sääntö pohjimmiltaan.
Ihan niin kuin lavatansseissa ennen wanhaan: nätti tyttö “ringissä”, mutta äiteen valvovan katseen alla sai vain katsoa …ja tanssittaa käsivarren mitan päässä…

Yhteenvetoa:

Näitä myyntipykäliä voi sallitusti siis kiertää seuraavasti, jos olen oikein ymmärtänyt:

AMA-saikeet: loppuun kaneetti - tämä muuten on myynnissä, heittäkää YV:llä tarjouksia tms.
tai:
( Jo mainittu) Muualla myynnissä → linkki vaikka AMA-säikeeseen tai muualle.

Kyllä se näinkin menee, mutta parempikin se voisi olla.

JT

Eikö se nyt oo ihan vaan niin, että roipe jolle on käyttöä yksvaihteisessa pyörässä tai semmosen kasaamisessa on sallittua?

Vaihtajia tai vaihdevipuja ei voi käyttää yksvaihteisessa pyörässä. Takajarrua voi, ja on usein tapanakin silloin kun on kyseessä jalkajarruton sinkula. Takakiekko vapaarataspakallakin menis vielä kai relevanttien osien piiriin, senhän helposti sinkuloi halutessaan. Mut toi on ehkä jonkun mielestä jo harmaata aluetta… Vaihdevivulliset maantiejarrukahvat taas ois jo out. Eli kaikki mainitsemasi mahtunevat tänne. Ei kai tää nyt kauheen vaikeeta oo?

(Ja Jussin rungosta urputus nyt oli mun mielestä aika turhaa, mut taitaa olla niin, et hassuttelu johtaa joskus hölmöilyyn.)

Edit: mistä sä JIITEE muuten oot saanu ton fiksi-fiksautuman?? Yksivaihteisiahan on vapaarattaallisia sinkuloita ja fiksejä, ja kummatkin käsittääkseni kuuluvat tälle sivustolle? Samoin sekä alunperin fiksiksi/sinkulaksi rakennetut kuin konversiot?

kilobitti - 19:40, 7.10.2011 »
asb - 19:15, 7.10.2011 » Jos seuraisit palstan keskusteluja, olisit tiennyt tämänkin eikä olisi tarvinnut vängätä.
Eli saadakseen osallistua forumin keskusteluun sitä pitää seurata jatkuvasti? .
Kyllä!

Olen nyt elitisti kalkkis, mutta 90-luvulla meillä oli käytäntö “lurk before posting” eli ennen kuin osallistutaan yhteisön keskusteluun, seurataan yhteisöä ensin ja omaksutaan yhteisön säännöt. Jos säännöissä on muutettavaa, niin muutos on helpompi aloittaa yhteisön sisältä.

Mutta tää nyt on vaan tällaista vanhan kansan viisautta…

Muistanko oikein, että tämän foorumin alkusysäkset tulivat siitä, etteivät monivaihde- ja yksivaihdeaktiivit oikein saaneet yhteiseloa toimimaan fillarifoorumilla. Saatan olla tässä väärässä, kun olen seurannut foorumeita lyhyemmän aikaa kuin aktiivit molemmilla foorumeilla.

Tämä foorumi on tarjonnut hauskaa sekä hyödyllistä lukemista myöhäisiltojen (ja työpäivien) iloksi. Toivottavasti vielä jatkossakin.

En tiedä onko siinä mitään ongelmaa, jos tämän foorumin tyyliin kyllästyneet aloittavat uuden keskustelufoorumin, joka tarjoaa heille paremmin omaa mielenkiintoa palvelevan foorumin. Mielestäni tämän foorumin parhaita puolia on se, että täällä aihepiiri ei rönsyile liikaa. Vertailuna voi ottaa fillarifoorumin, jossa pääasiallinen keskustelu käydään jeesustelun, päivän syömisen ja juomisen sekä saunan lämmittämisen tiimoilta. Muutamat hyvät aiheet häviää tuohon täytteeseen.

Itsekin olen pari vuotta sitten täällä kaupitellut Positron-osia. Silloin ei auottu päätä, mutta ymmärsin itsekin siirtää bulkki-vaihdeosat huuto.netin kautta fillaritori.comiin. Fillaritori.comissa kauppa käy hyvin.

Syksy on vaikeaa aikaa pyöräharrastajille.

Siis onko vaihdejengi unohtanut jo tän foorumin:
http://retrokilpurit.freeforums.org/index.php
Oman vaihdehirviön myin tuolla nopeammin kuin ehdin sanoa Olmo. Nyt voin olla rauhassa NJS-fiksi-puristi (koska kukaan ei halua tota mun runkoa, nyyh).

Itseasiassa mun puolesta myynti-ilmoitukset vois kieltää kokonaan, ne kieltämättä vähentää forumin luettavuutta. Olen toki itsekin yrittänyt vaikka mitä myydä, mut ehkä kiellon jälkeen keskittyisin enemmän ajamiseen ja kunnollisten osien speksaamiseen.

asb - 20:09, 7.10.2011 » Kyllä!

Olen nyt elitisti kalkkis, mutta 90-luvulla meillä oli käytäntö “lurk before posting” eli ennen kuin osallistutaan yhteisön keskusteluun, seurataan yhteisöä ensin ja omaksutaan yhteisön säännöt.

No enpä ole noviisi minäkään -aloitin newsgroupissa muistaakseni '93. Olen seurannut tätä foorumia enemmän tai vähemmän koko kesän, eikä tuo vaihdekomponenttien myyntiongelma ole tullut vastaan koko sinä aikana.

Olen uusi käyttäjä, ja nähdäkseni vanhat käyttäjät saavat määrittää meiningin. Jos valittu meininki on NJS-approved-pelihousujen repiminen joka kerta kun kuvissa näkyy venttiilihatut, so be it.

hoppi takas kaduille

Haistakaa hipsterit vittu.

RTZ - 19:50, 7.10.2011 »

(Ja Jussin rungosta urputus nyt oli mun mielestä aika turhaa, mut taitaa olla niin, et hassuttelu johtaa joskus hölmöilyyn.)
Edit: mistä sä JIITEE muuten oot saanu ton fiksi-fiksautuman?? Yksivaihteisiahan on vapaarattaallisia sinkuloita ja fiksejä, ja kummatkin käsittääkseni kuuluvat tälle sivustolle? Samoin sekä alunperin fiksiksi/sinkulaksi rakennetut kuin konversiot?

Juuri näin, Jussin rungosta saa mainion sinkulan. Silti jollakin fixipoliisilla oli dropouttien väärästä kulmasta nillittämistä .... koitin osoittaa edell, että vain "puhdasoppiset" myynti-ilmot sallitaan . Ei mulla vielä ole mitään Fixi-fixaumaa, mutta tätä menoa jos saitti muuttuu sinkuloitakin kohtaan tiukkapipoiseksi niin ainakin mettään mennää ja rankasti.

Yksivaihde = Single Speed = sinkula

JT

Mites se, kun mulla on yksivaihteinen polkupyörä, jossa on shimanon takavaihtaja ketjunkiristäjänä?

heikan - 23:15, 7.10.2011 » Mites se, kun mulla on yksivaihteinen polkupyörä, jossa on shimanon takavaihtaja ketjunkiristäjänä?
^ Approved .... se on sinkula. Voimme nukkua yömme rauhassa :-) :-)

JT

prinssikuski - 22:53, 7.10.2011 » Haistakaa hipsterit vittu.
WORD

Mutta foorumi on hyvä, eikä turhaa mulkkuilua kannata suosia.

T: Suomen suurimman ei-kaupallisen musiikkiaiheisen keskustelupalstan mode.

PS. Tyyli- ja tilannetajua SAA edellyttää kaikilta.

tota… miten uusix-paskan jälleenmyyminen liittyy varsinaisesti kiinnostavan maantietavaran myymiseen?

kilobitti - 21:02, 7.10.2011 »
asb - 20:09, 7.10.2011 »
Jos valittu meininki on NJS-approved-pelihousujen repiminen joka kerta kun kuvissa näkyy venttiilihatut, so be it.
KYLLÄ!

Tasan yhtä rakentavaa kuin turhanpäiväinen vittuilu siitä että rastilangassa keskustellaan ja tämän säikeen uudelleennimeäminen “tylsäksi”.