Ideale

Satuin löytämään pyöräkaupasta (en ny muista nimee, mutta se on Uudenmaankadulla sen ylämäen jälkeen) Ideale 39 -satulan josta maksoin kolkyt egee. Mahdoinkohan tehdä hyvät kaupat? Mukavuudesta ei tietenkään voi vielä sanoa paljoakaan sillä se on toistaiseksi kova kuin elämä, ja 140 mm kapee, joten aika näyttää josko se muotoutuu mun hanurille sopivaksi.

Ihan hyvään hintaan löysit. Toihan on vähän sama kuin Brooksin B17, kapeampi vaan.

Muista rasvata hyvin, ja nahkapenkin kasteleminen vesisateessa/lumiräntäpaskassa etc. ei ole hyväksi.

mut missä kohtaa uudenmaankatua on pyöräkauppa?

ja mistä kaupungista mahtaa olla kyse?

Kuitti näyttää et se oli Uudenmaankatu 12, Turku. Asuin joskus vuonna 2002 ihan siinä vieressä, ja nettaillessani eilen tuli sellainen outo muistuma että siellä hyllyssä oli roikkunut joku nahkasatula. Silloin ei tarttunut mukaan, koska mulla oli silloin 24-v etujoustohybridikausi menossa. Ajelin huvikseni aamulenkin sinnepäin, ja kas! hyllyssä se oli vieläkin o_O

Ja jep, Proofidet on alla ja päällä, ja muovipussi pitänee loput kurat poissa.

B17’sta sen verran vielä, että minulla oli, huom, oli pyörässä sellainen, mutta eräänä päivänä minuun meni piru, ja teurastin sitä liikaa, ja se kuoli, ja nyt se on hyllyssä kirjatukena varoittavana esimerkkinä siitä, että veitsen kanssa ei pidä heilua liian innokkaasti.

Hittolainen, tuli pikku tenkkapoo, satulan säädön kanssa nimittäin. Siinä kun on tuollainen vanhanaikainen kiinnitys (mikskä sitä nyt sitten sanotaankaan), joten kun yrittää säätää satulan asentoa niin [klik] yks hahlo eteenpäin → munat liukuu kohti tankoa ja [klak] yksi hahlo taaksepäin → satula on liikaa takakenossa. Onks kellään mitään ideaa tällaisen ongelman korjaamiseksi?

Koita kääntää kiinnitystä puol kierrosta, jos klikit sattumalta asettuis eri kohtaan.