Hyvät 80- ja 90-luvun maantierungot, onko niitä?

Ja mä kun pelkäsin ettei kukaan jaksa tarttua mun kommenttiin :slight_smile:

Tuure: Katumusharjoitus käynnissä. On ne muhvirungot hienoja!
Linkittämäsi metallurgia-artikkeli oli muutamaa epäoleellista virhettä lukuunottamatta muuten hyvää luettavaa, mutta liittämisestä ja väsymisestä ei puhuttu läheskään tarpeeksi. Liittämiseltä välttyy muuten monokokkirakenteeella eli hiilari on paras!

Jussi: Mä oon ajellu stadin katuja mun kiinteävaihteisella muhvijuotetulla Vicini-pursuitpyörällä jo ennen ku sä oot edes syntynyt (v. 2005), että turha mulle alkaa :slight_smile:

^ Häh häh, itsepähän aloitit keulimisen.

Oliko kyseessä muuten sama Vicini jonka omistajiin ovat lukeutuneet mahdollisesti Janne ja/tai Vepu? Ja missä/kenellä se nykyään on?

Ei ole sama, mutta samanlainen. Ostin kaverilta. Ajoasento tai jokin siinä mättää pitemmillä lenkeillä. Saattaa olla väärä runko mulle, mutta ei sitä myydäkään voi kun noi vanhat rungot on vaan niin makeita. Alkuperäinen keula oli vaihdettu 700c-kokoon ja nyt mulla onkin hakusessa 650c keula ja kiekko. Jos saisi siitä taas aika-ajopyörän ja sillä ajoasentoon joku roti :slight_smile:

Täälläkin on jauhettu noista rungon materiaalivalinnoista niin ajattelin pistää jakoon pienen artikkelin jos jotain kiinnostaa lukea. Ihan kiinnostavaa historiallista materiaaliakin :slight_smile: Materials, Bicycles and Design

Postataanpa viimeisin huutonet-ostos, kyllä hyviä maantierunkoja tulee näemmä vielä vastaan ihan Suomessakin!

Kuvassa siis Crescent Eddy Merckx (92320) vm.86(?) Sarjanron perusteella runko valmistettu Belgiassa v.1985. Identtinen Eddyn omilla tarroilla oleva malli on nimeltään Corsa Extra (Columbus SLX-putkesta) ja tälle värityksellekin löytyi tunnistukseksi “Team Panasonic”. Osasarjana täysi Campy Record (SR/NR -sekoitus).

Linkki isompiin kuviin

Hieno. Polkimet vain kiinni ja tien päälle.

^Ei niitä tarvita, kun ei näemmä ole ketjujakaan :wink:

Käsittämättömän, täydellisen ja häkellyttävän KAUNIS pyörä. Aiothan käyttää sitä ankarasti ? - Toivottavasti.

Merckxin Corsa Extra kuuluu mielestäni teräspyörien aivan ehdottomaan ja terävimpään kärkeen, ja ainakin minä rankkaan tuon ykkössijalle.

Voi kun tuollainen löytyisi 61 senttisellä pystyputkella (c-c) ja noin 60 senttisellä vaakaputkella varustettuna.

Eikö tuo ole tukevammalla Columbuksen SLX putkella (2050 grammaa = hyvä asia) ja vuodelta 1987 sinivalkoisen värityksensä perusteella ?

viite: Crescent racer modell 92320

Tuure