'Hupsista' topikki

Rupesin nyt sitä taannoista ketjunlähtöäni korjaamaan, niin huomasin että takanapa on melkoisen jäykkä. Nähtävästi oli ottanut niistä ketjuista vähän enemmän hittiä. Vähän lommoa tossa on näkyvissä, mut en kyllä tiedä vaikuttaako toi siihen vai oliko pultit jotenkin vaan kiristynyt tai jotain. Enkä kyllä nyt jaksa ruveta napojen sielunelämää selvittämään. Kiinnostavampiakin projekteja käynnissä. Ostetaan napahuolto/muut säädöt.

https://farm3.staticflickr.com/2945/15294042768_52e9cfd1cb_b.jpg

selvitä vaan, primatot on ihan helppoja.

Komia ilta! Peukalon kynsi sai sinisen värin kun jäi kammen ja avaimen väliin. Ranteeseen saakka jomottaa. Ruuvipenkki murtui pasaksi, kun yritin keskiötä auki. Eikä se sitten edes auennut. Huomenna uusiks :slight_smile:

kai yön yli wd40?

Huollettavassa mummiksessa joku noname muovikuppikeskiö jumissa, ja kiristin keskiöavaimen kammenpultilla keskiöön kiinni. Normaalilla kiintoavaimella väännettäessä ei hievahtanutkaan, joten ajattelin että fokit, bigger is better ja nappasin vipuvarreksi kaksi metriä teräsputkea → kyllä pyörähti, nimittäin muovikupin reunus irti keskiöstä. Jos ei lähde voimalla niin kokeilempa kemialla, ajattelin ottaa duunista vähän ksyleeniä mukaan, pääsee eroon tuollaisista murheenkryyneistä.
This means war!

^ Kyllä voima auttaa!
Minulla oli kerran Pispalassa jäänyt piharakennuksen perustuksen betonivaluun ikävästi kiinni kakkosnelonen, jonka olisi pitänyt irrota nätisti muottia purkaessa. Ei lähtenyt heiluttelemalla. Otin sen kunnolla kainaloon ja väänsin ja sitten rusahti. Ei se silti irronnut ja jätin homman toiseen päivään. Illalla tuli ihan helvetillinen kylkikipu. Lääkäri sanoi, että olen hajottanut kylkiluuni ja siitä se rusahdus. Kylkiluissa on päällä erittäin sitkeä kalvo, joka pitää sen usein murtumatilanteissakin ihan oikeassa muodossa. Koska muodonmuutoksia ei ollut, piti vain sietää kipua jonkin aikaa.

Laitoin eilen häkit polkimeen väärinpäin kahdesti.

Tää ei ole oma hupsista, mutta huomasin tuossa pyörän kanssa värkätessä, että kaverin teollisuuskäyttöön tarkoitetut voimapihdit (tms.), joilla keskiö laitettiin paikalleen, on saaneet kivat jäljet aikaiseksi keskiömuhviin alapuolelle. Erityisen kivaa ottaen huomioon, että materiaali on teräs, jossa nyt ei ole mitään suojaa. Onneksi ei ole iso alue, mutta jotain viilaa/maalia/lakkaa tolle nyt varmaan sitten pitäisi näyttää, ja mulla tietysti on noista 0/3.

Tota kyllä niitä chippejä ilmaantuu. Siinä on nyt ensimmäinen niin nyt saa ottaa sen hälläväliä asenteen ja antaa kertyä.

Ensialkuun kirkas kynsilakka on erihyvä tommosiin.

Tulee muuten ergonominen jarru, jos kiristää vaijerin paikalleen kahvojen pikavapauttimen ollessa auki.

Tompsukka - 11:43, 10.10.2014 » Tota kyllä niitä chippejä ilmaantuu. Siinä on nyt ensimmäinen niin nyt saa ottaa sen hälläväliä asenteen ja antaa kertyä.
Tottakai ilmaantuu, eikä toi edes ollut ensimmäinen :) On kuitenkin eri asia että on naarmuja joista pilkottaa pohjamaali kuin että on alue josta on rouhittu paljas runko esille.
Odie - 11:46, 10.10.2014 »

Ensialkuun kirkas kynsilakka on erihyvä tommosiin.

Ha! Niinpä tietysti. Kirkas kynsilakka, sisuri ja sukkahousut, ei ole mitään mitä ei niillä saisi korjattua.

Ainiin, toinen hupsista: Ihmettelin mustassa haarukassa olevaa harmaata liimaa ilmastointiteipistä, ja yritin teipinjälkeä rapsutella pois siitä sitten. Ei lähde kumilla, ei lähde tärpätillä, kokeilen asetonilla → Harmaa jälki ei lähde mihinkään, sensijaan maali jäljen ympäriltä liukenee ja jälki suurenee. Elikkäs ilmastointiteippi oli vienyt maalipinnan alunperinkin, ihmekkös tuo ettei jälki lähtenyt mihinkään. Elikkäs maalaushommia → Ja tarinan opetushan oli se, että ennen tärpätin tai asetonin kanssas lotraamista kannattaa kokeilla kestääkö maalipinta…

^ Tosta tulikin mieleeni, että mun yhdessä pyörässä, jota olen pistämässä myyntiin, lukee tosiaan PENISHIKI. Toivottavasti noi jälkikäteen lisätyt kaksi ekaa kirjainta lähtee kiltisti kynsilakanpoistoaineella… :smiley:

^ Kynsilakanpoistoainepullosta voi raaputtaa pois kolme ensimmäistä kirjainta ja Muikku-sälykepurkissa voi yhdistää ii:n pisteen ii:n vartaloon pikku-L-kirjaimeksi. Tällaisia kun tekee salaa niin saattaa saada kuulla noin puolen vuoden kuluttua kummallista hämmentynyttä mutinaa tai remakkaa naurua.

Rupesin tossa kommuuttini loppumetreillä ihmettelemään kun etujarrun jarrutustuntuma muuttui varsin etäiseksi. Perillä pyörätelineeseen pyörää asetellessani huomasin sitten, että koko oikeanpuoleinen jarrupala on jäänyt jonnekin matkan varrelle.

Jollain sattunut hupsista ja tuonut ebolan suomeen. Oivoivoivoi

IhanaTaina - 14:02, 13.10.2014 » Jollain sattunut hupsista ja tuonut ebolan suomeen. Oivoivoivoi
Paitsi että: [Aiheeton ebolaepäily](http://www.hs.fi/kotimaa/a1413166821970)

YLE: HUS: Helsingin koneessa ei epäillä Ebolaa

edit: oho, hidas olin

Pettymys. Kaikki jännitys harmittomista kuumeista yms ei siis olekkaan ajankohtaista.

Sanotaan nyt näin, että jos sä nuolet kuumeilevan, verta oksentavan ja paskantavan henkilön nenää, ja sen jälkeen saat itse vastaavia oireita, niin sit on ehkä syytä olla huolissaan.