'Hupsista' topikki

Mulla on kolmessa pyörässä Tioga, yhdessä Vertu. Ovat ainakin tähän asti kestäneet kaupunkiajoa. Joskin toki on myönnettävä, etten odota niiden jaksavan loputtomiin.


Purin mimmin maasturista ysit pois, ultegra 6700 about 500km tytön jäljiltä ja tuon tyyppistä löyty parista lenkistä.

^ Jösses.

Yst. terv. nim. Mun Ketjuihin Verrattuna Ultegra On Kuin Venäläisen Tankin Telaketju

^Sä kyl keventelet, kovis

en uskalla lähteä mannisen mimmin kanssa kyllä viivalle. ikinä.

Toi on tunnettu valmistusvirhe. Shimano lähettää sulle uuden ketjun, kun pyydät.

^ Okei hyvä. Huh. Alko jo pelottaa.

En oo kovis, mannine.

Jäätävää silti että “tunnettu valmistusvirhe”
Sinällään aika vittumainen ja hasardi tuotevirhe…

DanielBraun - 9:46, 4.3.2014 » Jäätävää silti että "tunnettu valmistusvirhe" Sinällään aika vittumainen ja hasardi tuotevirhe...
Tunnetaan myös nimellä Shimanon ketjut, johon lisätään "nevö again".

Klassikko: ihmettelen pitkään voimansiirron naksumista ja ketjujen kireyden vaihtelua, eturatas luultavasti soikea. No äsken kun ajoin kotitalon eteen niin tajusin tarkastaa eturattaan tilanteen. Naksumisen ja ketjun kireyden vaihtelu syy selvis: 3/5 rattaanpultteja jäljellä ja nekin löysällä. Aivan hyvä.

E. Nii et jos joku löytää turusta tien reunoista tai jostain dura acen rattaanpulttei nii vois ilmotella

Joskus kesän jälkeen tuli laitettua stemmi paikoilleen ja kiristettyä “vielä puoli kierrosta”. Tänään ajattelin irrottaa sen hetkeksi helpottaakseni ohjainlaakerin kanssa hääräämistä. Yllättävän tiukassa oli. Samalla tuli sitten putsailtua hapettumat stemmin varresta, laitettua hiukan alutahnaa väliin ja tarkistin jopa pultin.

Tietysti talo on täynnä Cinellin stemmejä, jotka kaikki on liian pitkiä mun makuun. Yhdestä sain sentään kannibalisoitua kiilan ja pultin, jonka laitoin sitten vähän varovaisemmin kiinni tällä kertaa.


ei nyt ihan täysin hupsista, mutta mitäs mieltä. kageron chainstayssa tollasta murtumaan viittaavaa dropoutin lähellä. pitäiskö rapsutella maaleja pois ja kattoa mikä meininki vai ajanko vaan huolettomasti (sillalta)?
kuva näyttää ehkä dramaattisemmalta kuin livenä.

e. tosiaan tuo halkeaman näköinen on vain rungon sisäpuolella eikä jatku putken ympäri. sijaintina ketjun puoli joka ehkä viittais siihen, että vois johtua voimansiirrosta.

Maalit pois

poikkihan se on

Onkohan toi joku maalihomma vaan, jännä tollanen koko leveydelt crakki. Ei tietty mikään iloinen näky. :confused: Onks toi niinku ilmestynyt tohon et ei ollut ennen? Jokatapauksessa hioisin maalit pois ja kurkkisin tilannetta.

sillalta. myykää mulle ajopyörä

Maali ei sattumalta rakoile hitsauksen lämpöshokin kohdalta. Taidat tosiaan joutua hiontahommiin. Sitten kovaa ajoa niin tiedät ajaneesi ekan rungon loppuun.

Putki murtunut hitsaussauman vierestä. Kai noissa rungoissa on takuu niinku Tunturissa? Myy kybäl mulle niin hitsaan ja ajan auringonlaskuun.

juhani - 18:24, 14.3.2014 » sillalta. myykää mulle ajopyörä
Osta rolleri

valtameret on täynnä lelumiinirunkoisia lentokoneita joiden runkojen halkeamat ei todellakaan näyttäneet dramaattisilta ennen lentoonlähtöä :wink:

e: voittajaratkaisu miettiä aircrash investigationsin jaksoja tässä boardingia odottaessa :smiley: