'Hupsista' topikki

mavicin lukkorenkaat - pehmyeintä ja soikulaisinta lockringii on earth.

vähän vaan kehnosti on vaihtoehtoja.

tnts - 23:12, 21.1.2014 » huoltotoimenpiteenä laitan uuden keskiön. ei tuollakaan paljoa ole ajettu, mut nyt muutamassa päivässä aukes taas noin.
#etvaankiristänytarpeeks ;p

Dura-ace lukkisrenkaisiin luotan itse vakaasti.

Olin jäällä ensin ajelemassa ja päädyin metsäpolulle zombailemaan
Oli hauskaa:
Untitled
Oli näköjään liian hauskaa… Eli jonkin piti mennä rikki:
Untitled
Tioga spyder reilien antautuminen:
Untitled

Uusia polkimia ruuvailin paikoilleen, lipesi ja sormet vauhdilla rattaaseen. Etusormesta näkyy nyt sitten luu. Onneks oli uusi ja puhdas ratas ettei mikään hirveen suuri tulehdusriski sentään.

NVH - 15:24, 31.1.2014 » Uusia polkimia ruuvailin paikoilleen, lipesi ja sormet vauhdilla rattaaseen. Etusormesta näkyy nyt sitten luu. Onneks oli uusi ja puhdas ratas ettei mikään hirveen suuri tulehdusriski sentään.
Sähän oot ihan viikottainen vieras tässä topicissa. Noh tekevälle sattuu. Ja rattaat saa aikaan kivoja vammoja. Vielkin on polven alapuolella jotain 7cm pitkä arpi kun ratas vähän raapaisi..

tapoin just twitterin?!

e. phew

Hupsista saatana. Olin vaihtamassa klosseja kenkiin ja vika pulttihan luonnollisesti oli hemmetin tiukassa. Varovasti yritin hivuttaa tasaisella voimalla pulttia auki, jolloin kuusiokoloavain pyörähti ja olin voitonriemuinen pienen hetken kunnes huomasin, että itse pultti ei ole liikahtanut nanomilliäkään. Eli pultin kanta on pyöreänä.

Mikäs nyt neuvoksi? Olettaisin, että viikonlopun yli pyrin hivuttamaan crc:tä kierteisiin ja sitten uusi yritys. Tällä hetkellä ei vaan ole mitään hajua, että miten ja millaisen saisin työkalun pysymään kannassa kiinni. Kyseessä on siis alunperin 3mm kuusiokolokanta. Olettaisin, että tapaus ei ole ensimmäinen laatuaan, joten kysyisinkin, että miten olette menetelleet vastaavanlaisissa tilanteissa?

^ Eikös se vanha kunnon pikkusen isompi torx ja vasara -temppu käy tohon?

Eikö porukat murra noita klosseja ruuvipenkissä ja sitten ruuvaa vaan sen ruuvin auki.

perusongelma, käsitelty kaks sivua sitte

Torxilla säilyy klossi ehjänä ja selviää ruuvinvaihdolla.

5mm poranterällä on hyvä porata ruuvin kanta irti ja klossi säilyy ehjänä.

Mutta sitten on loppuruuvi ongelmana.
Edit. Ainakin meikäläisellä on ollut.

Odie - 16:51, 6.2.2014 »

Mutta sitten on loppuruuvi ongelmana.

Tähän mennessä kaikki poraamalla irrotettujen ruuvien jäänteet on lähtenyt sormin kiertämällä pois.
Odie - 16:29, 6.2.2014 »

Torxilla säilyy klossi ehjänä ja selviää ruuvinvaihdolla.

Torxia on tullut itsekkin käytettyä jo useampaan kertaan. Naputtelee vielä jollain vasaralla tms. kunnolla paikalleen niin ei lipsu. Toimii.

Katkaisin ketjun väärästä päästä.

purin itsarikiekon, ratas jäi napaan kiinni. pinnat navassa.

no ehkä joku toinen päivä sen rotafiksaa siitä vittuun.

Istuin lattialla risti-istunnassa, pumppaillen pitkän mallisella käsipumpulla renkaita. Tässä jo user error kun eihän noilla paineita irtoa. Kuitenkin jatkoin, ja avasin venttiiliä asettaen pumpun huulen venttiilille vähän vinossa, ja kuten varmasti moni tietää miten tuollainen pumpattu rengas potkaisee takaisin jos pumppu on vähän vinossa - kuten tällä kertaa, tähdäten pumpun kahvan sinne, missä sattuu. :frowning:

Vähänkö riepoo, kun edessä sisurina on joku Michelin jossa irti ruuvattava sielu.
Kerran otin kuminkin pois vanteelta kun epäilin slowflättiä, vaikka sielu oli päässyt pikkaisen löysälle.

Mistä 20" -sisuri pertsaventtiilillä Hesalanmäeltä leveydellä 18-23mm… max 25mm