'Hupsista' topikki

Laitoin rollerin nojailee laituria vasten, vähän niinku kammen varaan. eiköhän puuska kaatanut pyörän ja suoraa merisataman syleilyyn. kyl se onneks hetken kelluu, sain takakiekosta kiinni. tähän aikaan vuodesta vähäsuolaista ja silleen.

34 Likes

Luulis että näillä kilsoilla olis oppirahat jo maksettu mutta ehei!

Kaiken muun kävin läpi ennen kevään ekaa ajoa. Kampi useemman millin irti heh

2 Likes

Mä oon käsittäny et oppirahojen makselu ei lopu ikinä.

7 Likes

Koko viime kesän maantiepyörässä lipsui välillä takana pikalinkku, vaikka kuinka sitä kiristin hampaat irvessä. Aina vaan meni kiekko lenkillä vinoon ja alkoi rengas hankaamaan.

Nyt otin sitten asiakseni vaihtaa toisen pikalinkun tilalle, josko asia sillä korjaantuisi.
Joku aikaisempi omistaja (en ainakaan itse myönnä) oli laittanut pikalinkun akselille prikan sinne vivun alle.

6 Likes

Miten pitkään ootte pyöritelly poljinta väärän puolen kampeen? Ite kellotin tossa varmaan 2min ennenku päässä naksahti.

9 Likes

Haarukan asentelin ylösalaisin muuten tyhjään runkoon. Oli niin vinkeä geo lopputuloksessa, että nauratti vaan.

12 Likes

Mittasin satulaputken ja tilasin tolpankiristimen. Se saapui ja mittasin uudestaan satulaputken. Oli siinä 2mm eroa sitten ekan mittauksen.

13 Likes

Olin ostanut mielestäni M-kokoisen rungon uudeksi pyöräaihioksi puolisolle. Aika ei kuitenkaan riitä rakentamiseen, joten ajattelin laittaa myyntiin. Mittoja tsekatessani tajusin että toihan on L-kokoinen eli itselle sopiva. Nyt olenkin yhtäkkiä mieltä, ettei runkoa tarvitse myydä, kyllä sitä aikaa joskus löytyy.

9 Likes

tää oli mun mielestä paras topi

jotenki hämmentävästi onnistuin vetää snakebiten. totesin et “no mullahan on varasisurit ja rengasmuovit ja… …pumppu?..ei oo pumppuu”

taitaa alkaa olla jotakuinkin vedetty/ajettu tämä Ribmo…
ehämmie ees osaa skidata

2 Likes

Käytössä on ollu Ortliebin tankolaukku, Kryptoniten lukko ja avain sinne niin ei tarvii työpaikalla reppua kaivella. Avain sit reppuun päiväksi odottaan.

Hetki sitten tein lähtöä töistä ja se avain, ei ollutkaan siellä missä sen piti olla. Tongin repun perusteellisesti, katoin eteisen hyllyt ja oman boksin siellä. Ei löydy.

Sit oli pakko tarttua viimeiseen oljenkorteen. Siellähän se avain oli tankolaukussa, jota ei siis saa lukittua. Onneksi työpaikka on sitä mitä se on niin hyvillä mielin voin jättää vaikka toistekin.

2 Likes

Olen asunut nyt kymmenisen vuotta 80-luvun rivarissa, johon Edellinen Omistaja on tehnyt koko takapihan kokoisen kivan puuterassin. Terassilaudat on kiinnitetty sentin välein ilmeisesti jollain naulapyssyllä, ja mistään ei pääse kurottelemaan alle ilman väkivaltaa.

Lautojen väliin on tippunut vuosien saatossa kaikenlaisia kiinnitystarpeita, kuusikoloavaimia ja sen sellaista, mutta en koskaan ota opikseni vaan jatkan ropaamista terassilla. Olisi vaikka mitä vanhoja mattoja mitä voisi levittää alle mutta ei…

Tänään vaihdoin Teams-kokouksen aikana fiksiin ketjua, josta terassi verotti ketjulukon heti kun keskittyminen herpaantui. Varastossa ei näköjään ollut yhtään leveään yksivaihdeketjuun sopivaa.

Tänä vuonna pitäisi varmaan purkaa koko terassi salaojaremontin tieltä; ehkä uuden voisi rakentaa jotenkin ropaamisystävällisemmäksi…

13 Likes

Uuden terassin alle koko alan kattava liukuhihna jonka avulla saat siirrettyä lautojen väliin pudonneet tavarat.

9 Likes

Mä ongin pudonneet tavarat lautojen välistä mahtuvalla kovaleystä puretulla litteällä magneetilla. Alumiinisten ja muovisten osien kuuluukin jäädä terassin alle.

3 Likes

Olen miettinyt miten monta kertaa pitää pudottaa terassilautojen väliin työkalu tai mutteri ennen kuin uskon, että matto pitää levittää alle aina ja ekaksi.

Pikkuosia olen onkinut rautalangalla, mut on siellä jossain hukassa myös yksi magneetti. Pari kertaa on pitänyt irrottaa lauta.

Rosteri. Ei tartu. Pärk!

1 Like

Siirsin eilen myöhään osia vanhasta rungosta uuteen ja nyt iltapäivällä huomasin, että olin ajanut työmatkat molempiin suuntiin niin, että HT2-kammet oli kiinni pelkästään preload-pultin varassa.

4 Likes

Oon tehny kans näin. Lenkki keskeytyi hetkeksi kun kammet osoitti yhtäkkiä samaan suuntaan. Onneksi oli 6kolot mukana ja kammet on edelleen käytössä.

Oho siitäkin on jo 10 vuotta…

1 Like

Pultit eivät olleet poskitärinämomentissa. Taka-akseli luisti ja ketjut ei pysynyt rattailla. Kävelin loppumatkan ja pohdin, mikä saa ihmisen väistelemään tosiasoita ja olemaan hankkimatta reppuun sitä 8 mm kuusiokoloavsinta hävinneen tilalle. Oikeastaan tämän tarinan hupsis alkaa vuosien takaa, kun työkalusta putosi 8 mm kuusiokolo.

5 Likes