'Hupsista' topikki

Ok. Yksikkö on sama: mm • kpl / s (SI-järjestelmässä)

Madre de dios! Ihan horroria mankkiksen kertomus. Onneksi ei käynyt pahemmin. Tota stooria lukiessa kehon kangistaa sellainen inhottava kokonaisvaltainen kauhu kun miettii, että mitä kaikkea hirveää olisi voinut käydä. Huhhuh…

Mulla oli kääpiösnautsri ja se oli parin metrin hihnassa. Hulimattomasti hissiin ja hihna jäi oven väliin. Hissi lähtee alas ja yht’äkkiä koira katoaa hissikorista, joka oli suunniteltu niin, että ylhäällä on noin 30cm rakoa oveen. Hissin sai pysäytettyä vetämällä napin ulos ja paniikissa kurkkasin ylös hissikuiluun jossa koira killui pannastaan ja räpiköi. Kesti pari sekuntia kunnes hissi lähti ylös ja toivoin koiran jäävän hissin katolle, mutta laskeutui samaa reittiä hissiin ja oli kuin mitään ei olisi tapahtunut. Olin hivenen kauhuissani.

Aarg melko hissihorroripäivä. Vitum karuja juttuja molemmilla.


Kuvittelen vaan tämmösen laskeutuvan helikopterista köyden varassa.

Hissijutut karmii, ^ koirakuva naurattaa, en tiijä enää mitä mistään pitäis ajatella. Jatkakaa

Huh huh ja tupla huh huh tuolle koirajutulle. Onneksi kaikki (pyörän kuntoa lukuun ottamatta) hyvin.

Oma hupsis oli tämän illan lenkki joka koostui 3,5 tunnista, 95 kilometristä ja yhdestä extempore asuntonäytöstä. Tässä kuitenkin 30km ja vajaa tunti ylimääräistä “pienen” suunnistus kämmin takia. Aika kylmä alko jo olemaan kun aurinko alkoi laskea. Ehkä ens kerralla tarkastan onko aiotut tiet päällystettyjä enkä lähde olettaen että on.

mrman - 15:52, 23.8.2016 » Muistakaa aina, poskitärinämomentti. Mulla unohtu. Uudet kiekot pikalinkulla, pyörä kasaan ja koeajolle. Pysähdyin, koitin lähtä liikkeelle -> Takakiekko vaa räjähti irti hahloista :D Pystyssä onneksi pysyttiin, eikä ko. räjähdys tapahtunut ylämäessä..
perinteisesti oon katkonut kaikki pikalinkut poskitärinällä eli olisko nyt count joku 4.
hemmetin hemmetti - 23:16, 23.8.2016 »
mrman - 15:52, 23.8.2016 » Muistakaa aina, poskitärinämomentti. Mulla unohtu. Uudet kiekot pikalinkulla, pyörä kasaan ja koeajolle. Pysähdyin, koitin lähtä liikkeelle -> Takakiekko vaa räjähti irti hahloista :D Pystyssä onneksi pysyttiin, eikä ko. räjähdys tapahtunut ylämäessä..
perinteisesti oon katkonut kaikki pikalinkut poskitärinällä eli olisko nyt count joku 4.
Oisko aika opetella käyttämään pikalinkkua, jonka idea on säästää käyttäjä turhalta voimankäytöltä.
accro - 7:32, 24.8.2016 »
hemmetin hemmetti - 23:16, 23.8.2016 »
mrman - 15:52, 23.8.2016 » Muistakaa aina, poskitärinämomentti. Mulla unohtu. Uudet kiekot pikalinkulla, pyörä kasaan ja koeajolle. Pysähdyin, koitin lähtä liikkeelle -> Takakiekko vaa räjähti irti hahloista :D Pystyssä onneksi pysyttiin, eikä ko. räjähdys tapahtunut ylämäessä..
perinteisesti oon katkonut kaikki pikalinkut poskitärinällä eli olisko nyt count joku 4.
Oisko aika opetella käyttämään pikalinkkua, jonka idea on säästää käyttäjä turhalta voimankäytöltä.
oisko äffäffäl hetki aikaa käydä kertomassa xt linkuista

FF nukkuu vielä niin voin kertoa yleisesti pikalinkuista:

[i][u]Shimano[/i][/u]

Top Dog - 7:51, 24.8.2016 » FF nukkuu vielä niin voin kertoa yleisesti pikalinkuista: [b][i][u]Shimano[/b][/i][/u]
Luotettuun listaan lisäisin: [b]campa, mavic[/b]
accro - 7:32, 24.8.2016 »
hemmetin hemmetti - 23:16, 23.8.2016 »
mrman - 15:52, 23.8.2016 » Muistakaa aina, poskitärinämomentti. Mulla unohtu. Uudet kiekot pikalinkulla, pyörä kasaan ja koeajolle. Pysähdyin, koitin lähtä liikkeelle -> Takakiekko vaa räjähti irti hahloista :D Pystyssä onneksi pysyttiin, eikä ko. räjähdys tapahtunut ylämäessä..
perinteisesti oon katkonut kaikki pikalinkut poskitärinällä eli olisko nyt count joku 4.
Oisko aika opetella käyttämään pikalinkkua, jonka idea on säästää käyttäjä turhalta voimankäytöltä.
Ei.

^Laitoin sen linkun eka sillä lailla, että vähän voimaa käyttäen meni kiinni → Ei pitänyt. Taas vähän tiukemmalle → ei pysy. Kaikki peliin → pysyy.

Siis ei kai oo pakko käyttää linkkua horisontaalidropeissa? Ei se sellaseen oo tarkoitettu.

Aikamoiset voimat ja kivunsieto pitää olla, että saa linkun paljain käsin väännettyä rikki. Tai tosi huonolaatuista osaa.

Pettikö HH:lla se linkun akseli vai vipu noissa tapauksissa?

Oon vääntäny yhden Shimanon ja yhden jonkun muun linkun käsipelillä poikki. Akseli poik siis.

Mulla on Joytecin linkut…

Lumikko - 18:23, 24.8.2016 » Aikamoiset voimat ja kivunsieto pitää olla, että saa linkun paljain käsin väännettyä rikki. Tai tosi huonolaatuista osaa. Pettikö HH:lla se linkun akseli vai vipu noissa tapauksissa?
akseli, muistelen että kaikista about siitä kohtaa missä kierteet menee sen linkun sisään. Osat on olleet kaikki eri merkkisiä, joku saattoi olla aika vanhakin ja sitä varten valmis antamaan periksi, joku oli aika tuorekin tapaus eikä kaikkein halvin vaan ehkä kolmanneksi halvin. Voimista en sano mitään mutta joskus otan asennuskaljan ennen kuin asennus on suoritettu joten josko se sitten kivunsietoon vaikuttaisi, en tiiö

Teoria: kaikki droppien kyljet/linkkujen vastinpinnat ei oo aina ihan kohtisuorassa tai siellä voi olla vähän kakkaa välissä asentaessa, jollonka linkku vääntää akselia pikkasen aina kiristäessä vieläpä niin että suurin rasitus kohdistuu just sinne kierteisiin. Tätä tarpeeks monta kertaa niin väsymys ja napsahdus.

Toki hyvät linkut on hyviä.