How-To part IV: Poolomaila

Oliko joku hakenu PEM-putkea jostain Stadin rautakaupasta?
Pitäis väkerrellä maila, joten putkea tarvis saada hankittua. Kumuko muuten kävis, mutta en mä sinne helposti pääse niiden aukioloaikoina käymään.
Mikäli joltain löytyy ylimääräisenä putkea, ni voin mielelläni lunastaa korvausta vastaan pätkän.

Mulla on kaks pätkää, joten saat toisen

Löytyiskö porukalta kiinnostusta lunastaa jonkin pituista pätkää PE100-putkee? PE100 on siis samaa muoviputkee mitä fixie inc käyttää mo’s malleteissa. Sitä myydään Tampereen seudulta löytyvästä puljusta kuuden metrin saloissa, joka on hieman liian pitkä omaan käyttöön. Eli jos löytyisi muutama tyyppi joka haluais esim. metrin pätkän niin tilaamista voisi jo harkita. Metrihinta on 7,30€, en tiedä onko tuo veroton hinta, mutta tuolla hinnalla hinta per lapa olisi noin euron pinnassa, eli ei paha.

Putkee voisi saada säädettyä synttäreihin mennessä joten siellä kauppaaminen saattaisi tulla myös kyseeseen.

^ Voisin lähteä mukaan putkikimppaan. Metri riittää hyvin, mutta voin lunastaa pidemmänkin pötkön, jos ei saada tarpeeksi porukkaa.

askopee: meitsille pätkä kans.

askopee - 6:14, 24.5.2010 » Löytyiskö porukalta kiinnostusta lunastaa jonkin pituista pätkää PE100-putkee?
Mikä tossa olis halkaisija ja seinämäpaksuus?

63mm halkaisija ja 5,8mm seinämäpaksuus, eli siis täysin samat speksit ku Mo’s Malleteissa.

Selvittelin asiaa vähän eteenpäin ja metrihinta olikin halvempi kuin tuo katalogissa ilmoitettu 7,30€. Seuraava varastosiirto on tosin vasta ensi maanantaina, joten synttäreiks putkee ei kerkeä saamaan. Varasto sijaitsee Keravalla, joten joku viitseliäs pääkaupunkiseudulla asuva pystyisi yhtä hyvin hoitamaan PE100 (SRD11) -putkea. Olettaisin, että Keravan varastolta saisi putken samantien.

tein reikäsahalla kevennysaukkoja paksuun lapaan, niin savut karkas porakoneesta. taitaa olla kohtuu raskasta koneelle tuommoinen?

Mites kaukalopallon koko mätsää ton 63mm putken kanssa, pelittää ilmeisesti ihan ok kun “se virallinen mailakin” on ko tuuttia?
Mietin ettei tule tilanteita jotta pallo jäis lapaan kiinni…

^Mun mielestä 63 mm on hyvä lavan koko. Ei oo tähän mennessä vielä uponnut pallo kokonaan, tosin sillä lavan päällä voi kuljettaa kikkailemalla palloa, koska se uppoaa sinne sopivasti. Mo’s malletissakin on 63 mm halkaisija.

Katulätkäpallo on muuten paljon mukavampi pelata kuin kaukalopallo, paljon pehmeämpi lyödä. Mulla on sitä 63 mm vesiputkea, pitäisi vain pätkiä oikean mittaiseksi. Jos on tarve, voin ensiviikolla ottaa pooloihin mukaan.

^+1 yleensä mekin pelataan oranssilla katulätkäpallolla :slight_smile: Siihen lähinnä perustan lavan halkaisijan sopivuuden.

Katukiekkopallo :smiley:
Jaa, niitä on sellasiakin, pitääpä bongata jostain.

Mulle kans lapaa heti tänne!

Tahtoo lapaa!!

olinkin ottanut fiiliskuvan kevennyksestä, joten jaetaas se tänne:

^mä tein tuon homman pylväsporalla ja sekin pyki lievästi. Tais olla otsonin tuoksua ilmassa?

http://img229.imageshack.us/img229/3720/img1361pz.jpg

6 metriä PE100 SDR11. Eiköhän noista muutaman mailan rakentele.

JEE! Isukki korjasi parempaa talteen, jotain “tukiputkea”. Myrkyn vihreen väristä, 50mm halkaisijaltaan ja päihin löytyy tulpat! Viikonloppuna kattoon onko se just sellasta kun kuvittelen :slight_smile:

Jos joku tarvii tuota mustaa viemäriputkea lapa matskuksi niin voin tuoda keskareihin. Bissetölkin voin ottaa vaivan palkaksi parista lapapätkästä. Ilmotelkaa jos on tarvis.