Homma hanskassa? Hanskoja hommaamassa?

Ostat semmoset hanskat ku haluat ja pullon tätä?

https://www.lankamaailma.fi/Sock-Stop-50-ml-Rico/ekauppa/pCPSS/

uh toikin on kyl erinomainen vinkki! Ei kyl tod tullu mieleen et tollasta on. Alkuun ostin 5 paria Stanley hanskoja niin voi testaa ja onpa joululahjatkin hankittu sit hyvissä ajoin läheisille!

Itse olen tässä oppinut arvostamaan tuulenpitävyyttä hanskoissa.

Löytyisköhän jotku puuvillahanskat, joista vois vaikka kämmenselät vahata, ettei tarttis muovia siihen osaan vaatetusta :thinking:

Yllämainitut Stanley villahanskat on kyllä täydelliset näin parin päivän kokeilun jälkeen. Jopa mun ylijäykkää etuvaihtajan vipua voi painaa yhellä sormella kun on nii hyvä pito. Ainoa miinus siitä että vain yhtä kokoa, ja mulle ihan pikkusen isot. Erikoistuote on, googlesta ei löydy virallisella nimikkeellä tai tuotekoodilla juuri mitään osumia, toi lahden kauppa ja sit joku itäeurooppalainen sekatavarakauppa.

Ajatuksena tämmösissä neulehanskoissa itellä siis se että jos onkin kylmempää niin voi vetää vuorettomat nahkarukkaset tohon päälle.

2 Likes

Peset tarpeeks lämpimällä vedellä, ni eiks se korjaannu sillä?

Lisäys

2 Likes

rag wool dot grip glove

Edukkaita vedenpitäviä hanskoja alkusyksyn keleihin haussa. Neopreenit on nähty ja inhottaviksi todettu, niin kelasin et menis suoraan lateksikalastushanskojen syvään päätyyn? Tokihan ne ei hengitä paskan vertaa, mutta tarkoitus onkin pitää sormet lämpiminä pitkäkestoisessa ja viileässä sateessa.

Tällaiset esim vois olla tai sit ei jos dumataan tyhmäksi idikseksi. Wonder Grip® Thermo Plus Double työkäsineet | Motonet Oy

Sopivat kuulemma oivallisesti suurhauen pyyntiin, mikä kuulostaa mahtavalta, mutta mitenhän on syysrandoilun laita.

Parempiakin hanskoja on mut Wundagripit kunnon rehdit tumput. Ota testiin vaan kun on halvat.
Mulla ollu sellaset talvimalliset jossa joku suht kiva ja ohut pörrö sisällä, ihan kivat kommuutilla mutta liika aikaa et muistais miten vertailla nykyiseen hanska-arsenaaliin.

1 Like

Tsekkaapa Showa Temres 282 elikkä tämmöinen pakastelinjastohommiin taikka talvikalastukseen kehitetty ohuella karvavuorilla oleva tiskihanska^2 joka vähän “hengittää” myös. Mm. jääkiipeilijöiden suosikki. Hanska-Heikki Suomen Helsingin Pitäjämäessä myy, ja varmaan joku muukin. Laitoin tossa viime vuonna testiin ja ovat kyllä asialliset aina johonkin lähelle nollaa jolloin vuori alkaa käydä ohueksi. Hyvät myös laskuhommiin suojakeleillä. Aika tyköistuva malli kuten työhanskassa on hyvä ollakin, joten pyöräilyyn kantsii ehkä ottaa numeroa isommat

3 Likes

nyt oli kyllä niin kova myyntipuhe, että vaikkei hanskat olleetkaan hakusessa, kiinnostuin

2 Likes

Hommasin sit näihin keleihin Wonder Grip Aquat (wg-318), kun en halunnut sisävuorta joka varmaan kastuisi hiestä ja kuivuisi sit varmaan hitaasti. Talvea varten voisi ottaa noi vinkatut Showat sitten testiin.

Ajai siis. Mä oon nyt kuukauden verran ajellu näillä. ihan god tier meininkiä :heart: pito ja istuvuus ja kaikki. Nyt lähempänä nollaa astetta sormikkaat alle ja taas toimii.

Taas sporttaillu Black Diamondin Midweight Softshellejä kun kelit viilentyneet ja hitto en on hyvät tumput. Meikällä tokat menossa ja puolisolla ekat, molemmat vois uusia kun tulevat taas keväällä käyttöön. Meiän verenkierrolla menee vielä siihen pariin pakkasasteeseen mukavasti. Yllättävän pitkä käyttökausi näillä kun Turun talvi on tällanen 6kk märkä marraskuu.

Ainoa miinus on integroidun räkäpyyhkimen puute mutta muuten perkeleen hyvät hintaisekseen.

1 Like

Ajanu nyt kuukauden tegera infinity työhanskoilla. Sekä vuorellisilla että ohuilla. Ohuet menee sit kesällä myös maastopyörähommissa. Hintasekseen hyvät ja kestävät, sopii tälläselle krooniselle hanskojen hävittäjälle. Pitää hyvin tihkua ja läpikastuessakin aika lämpimät kädessä.

2 Likes

Puuilo, Tokmanni ja Motonet valikoimat testattu tässä syksyn mittaan ja Tegera 518 myös täällä nyt. Oikein hyvä märillä +5 … +1 °C keleillä ja hintalaatusuhde päihittää toistaiseksi ns. pyöräilyhanskat.

Kuiville pakkasille ja lasketteluun hankin ensimmäiset Hestrani Varuste.netin alennuksesta juuri. Näköjään muutama pari enää pienempiä kokoja jäljellä.

Tämäntyyppisissä hanskoissa on se kehno ongelma, et jos satut poistamaan käden hanskasta ilman, että nipistät kunnolla kiinni sekä ulko- että sisävuoresta, liukuu sisävuori ulos hanskasta ja sen jälkeen on ihan mahdotonta saada sitä vuorta enää takaisin sisään. Olin eilen koko päivän -13 asteessa töissä ulkona blåkläderin vastaavien hanskojen kanssa ja meni ihan mahdottomaksi, kun yritin työntää niitä sormia takasin sisään. Onneksi autossa sattui olemaan ohuet nahkahanskat, niin sain työt tehtyä loppuun edes jotkut hanskat kädessä.

Ai että nyt oli planeetat ojennuksessa. Hoidin sisäistä Vantaalaistani ja kulutin joutoaikaa Jumbossa. Huomasin, että Blue Tomatossa on snoukkamonoja joten siellä on varmasti myös hanskoja. Alimmalta hyllyllä osui silmiini taikasanat “ALE” ja “XXL”.

Level “Fly” rukkaset ja yli puolet pois 130€ listahinnasta. Kerrankin tumput joissa peukalo ei oo liian lyhyt. Pitkät varret tulee reilusti takin hihan yli ja päässä puoliautomaattinen kuminauhakiristys. Paksun vuoren sijasta sisällä lämpimät irrotettavat sormikkaat. Ja vielä rannesuojatkin mukana. Ehkä niillekin tulee käyttöä.

Yleensä ei löydy isoja kokoja alehyllystä. Pitänee käydä useammin tutkimassa teinistön trendiurheiluvälinekauppoja. Eikä muuten palellu kädet lenkillä.

2 Likes

Näillä pakkasilla laskurukkaset ollu jees. Crab Grab punch mitts jeppis. Nääkin löyty Blue Tomaton alelaarista.

Vetää sen vuorin kokonaan ulos. Sitte pullauttaa sormien paikat yksitellen oikein päin, laittaa sormet reikiin ja työntää niillä vuorin takaisin paikalleen.

T: nimim vastaavilla mutta mansetillisilla 15 vuotta sukeltanut ja niitä aika monta kertaa kuivaillut.