Hobo cross-lanka eli palstalaisten "Rivendell"-pyörät

Mun nähdäkseni täällä voidaan ihan hyvin keskustella asiaan kuuluvista tangoista, eli semmosista missä on vähintään 45° sweeppi.

Joo oot kyllä ihan oikeessa. Ton Equillarin stongassa ei mitenkään oo n. 80mm nousuu.

Unohduin taas jutustelemaan omasta tangostani josta niin pidän.

1 Like

Mäkin haluan semmosen tangon kuin sulla! Oliks sulla se siinä herrapyörässä? Olikos meillä kuva siitä jossain?

Ei ole, herrapyörässa on about samanlainen mutta kromattua perusterästä.

Ostat vaan tuolta CNC:stä. mustAfa:n linkistä sisään.

Joo, ostan kunhan saadaan porilaisten kesken kimppa aikaiseksi. Sitä odotellessa voisin kattoo kuvaa siitä sun pyörästä ja tangosta.

Mä epäilisin, että tää mun Schauffin tanko on se teräksinen NSU. Ostin sen Saksan ebaysta vähän epämääräisillä tiedoilla.

1 Like

Tuolla saattais olla kuva mutta käyttämäni ilmaiskuvapalvelu on välillä aina pois linjoilta ku heidän “rahotuksensa” on “loppunu”.

nytte muute ko mietin ni noissa kahessa kuvassa saattaapi olla vanha tanko eli eka mulla oli joku vähempinousunen alumiini ergotecci ja nyt myöhemmin korkeempinousunen teräksinen ergotecci.

tässä kuvassa saattais sit ollakin toi 80mm nousunen? ei ollu tarpeeks comfortiii sil matalammalla =) ja jotenniii muutennii smuutimman tuntunen tää nykynen

tässä näkyy hyvin myös sovellettu liipasinvaihdin kiinnitys

1 Like

Laittaisin STI-kahvat!

Miksei tota oo voinu laittaa tonne jarrukahvan ja gripin väliin?

jotenki se ei mahtunu sinne… toki näyttää silt et mahtuis mut ei se jotenki vaa mahtunu :smiley:

integraatio kahvat vois kyl toimii, mut hyvin ne toimii noinkin! eikä mee ihan liian helpoks, vähä lisää rivendell meininkii junou.

1 Like

4 Likes

sitä luulee nähneensä kaiken

1 Like

Aito meno

Täähän on Rivendelleistä Rivendellein ratkaisu.

pyhää sanaa eli rivendell readeria ja grantin blogia olen lukenut hartaudella ja harva se päivä mielessäni kiitän vapahtajaamme granttia joka on meidät kärsimyksestä eli racing orientoiduista pyöristä pelastanut

4 Likes

Vapauttakaa itsenne fitness-kultista!

2 Likes

En oikein hiffaa tuota järjestelmää. Jos tarkoitus on ajaa 32 piikkisellä niin miksei vaan tavallinen ketjunkiristäjä tai vielä parempi: magic gear. Järkyttävä tuo oksasysteemi. Ja miksi vaihtajalle edes menee vaijeri jos jos ei ole tarkoitus vaihtaa ja oksan pettäessä rajoitinruuveissa ei ole tarpeeksi pituutta eli se vetää ketjun pois 32 piikkiseltä.

Eihän tossa ookaan mitään järkeä.
Kolme vaihdetta ja kolme korvaketta. Korvakkeista ei ole käytössä yhtäkään, mut vaihteista onneks on ees yks.

Ei hätää! Oksa on sittemmin korvattu pidemmillä rajoitinruuveilla:

Ehkä Grant vaan halusi esitellä puun mahdollisuuksia materiaalina pyöräteollisuudelle?

2 Likes

nsbm.com andrew major viritykset > grantin puu palikka viritykset