Hitaasti mutta varmasti etenevä Olmo Leaderin fiksaaminen...

Vuosi sitten sain helmen käsiini ja aloin siitä rakennella toista fiksiäni. Kyseessä oli hipo rautanen seitkytluvun olmo.

kuvia täällä:

Ensiksi tietenki riisuin ylinmääräset kilkkeet (kitkavivut, vaijerit, vaihtajat, jarrut ja lokarit!!!) poijes ja alon työstää kiinnikkeitä ja korvakkoja pois. vaijereille rungossa oli omat läpiviennit jotka kittasin ja hioin myös pois. Automaaliliikkeestä mahd saman laista maalia ja kynäruiskulla maalailla hionnat piiloon. aika hyvin sai häivytettyä ne. pikkuhiljaa palikaa oon hankkinu ja kasailen hiljallee, ilman mitään kiirettä. suurinta murhetta tuottaa etu kehä kun orkkis tuubi kehä oli kokoa 590… kuiteski oon aatellu laittaa eteen kokoa 571 olevan open pron.

Nyt palikaa hankittu seuraavasti: keskiö, kammet, navat, ohjainlaakerit, tolppa ja istuin. Pääasiassa muutkin palikat on tiedossa ja mistä hankin mutta köyhällä rojektit venyy jos ei ihan kierrätys kamoista rakenna.
Saa ehotella raamiin sopivaa palikkaa jos keksii kunigas visioita…aero spokea eteen oon jo miettiny :slight_smile:

voi tätä kateuden määrää, mä haluun ton rungon :_)
tästähän tulee aivan mielettömän upea, olettaen että feidaat tuon arrospoken heti kättellyssä. radialpinnoitus vois olla aika kiva edessä. mites tanko? riseri vai droppi, ite ehkä laittaisin droppitangon ku se mielyttäis omaa silmää enempi.

radiaali pinnotus eteen oli se eka ja tällä hetkellä todennäkösin vaihtoehto. aerospoke oli lähinnä läppä. taakse normi kolme ristii. droppi ei sovi tohon ku vaakaputki on niin pirun laskeva ettei alaotteilla voi ajaa. pienellä laskulla olevan bulhornin varmaan laitan. aika näyttää… penkiksi oon laittamassa nyljetyn ja kustomoidun fliten. niin ja keskiö ja ohjain laakeri on taattua campan laatua (originaalit). kammet on seiskyt luvun suginot.

Pari kuvaa lisätty tonne…

tännekki parempi linkki niille kuville… siellä sekä rossinin kuvaa ja tän rojektin kuvaa…

Imgur

Keskustelua aiheesta muualla…

Ehkäpä tämä on se syy miksi en fillari lehden foorumia pahemmin kattele. Kaikenlaisen pyöräilyn harrastajat laitetaan samaan kulhoon ja vähän hämmennetään isolla kauhalla nii mitä siitä tulee? just tämmöstä tappelua ja jauhantaa, mikä on oiken ja mikä väärin.

Jos ei muuta niin muuten huonosti alkaneeseen päivään sain mahtavat naurut kun tuon kuohunnan rungostani luin läpi. kaikken huvittavinta kun oli olmo ja rossin menny sekasin kuvien ollessa samassa kansiossa.

Mielipiteitä riittää ja kuuluukin olla kaikilla omansa. Sen kun vielä kaikki ymmärtä että jokainen tehköön omaisuudelleen mitä tahtoo.

Mahtavaa… naurattaa vieläki! vai pitäsköhän pelätä? :slight_smile:

…ei kait siinä, jatketaan harjotuksia!

Muutenkin ihan mahtavaa läpppää fillarifoorumilla. Tuli vaan jotenkin huvittunut ja hyvä mieli kun tsekkasi pari otsikot… esim:

“Ryhmäkanne tappajasepelin levittäjiä vastaan”

“Mitä on eeppinen ajo?”

Eivvs mitä paskaa tuolla :smiley:

Toi Kiovan Dynamon kommentti on kyllä sarkasmia, sitä mikä on netissä niin vaikeaa tunnistaa… :slight_smile:

Kyllä kyllä… kuten myös tuo minun kommenttini…

Harvinaisen totta!

Mun faija esittelee tuollaisia fillarifoorumimaisia kommentteja meikäläisen kapineista. “Oliks toi nyt tarpeellista?”, “mikä ihme siinä on, kun pitää hankkia vanhanaikaisia vekottomia kun on jo paremmat olemassa?” “miten sä ajattelit pysäyttää?” “pystyykö tuolla muka ajamaan?”.

Eihän se edes suostu niitä kokeilemaan. Tosin se onkin vanha succismies.

Mun isä on lukion opettaja ja miettii josko lainais mun fiksiä ja kävis vilauttamassa sitä töissä… tosin en tiedä pitäiskö sitä varten heittää jarru kiinni pyörään.

Entiä meinasko se yläasteen puolen teknisen opettajalle käydä sitä näyttämässä vaiko vaan opiskelijoita pelotella :slight_smile:

postasin ton linkin vaan kun nyt huomasin sen tuolla trackbackkinä tänne, fillarifoorumi on mitä on.
itse en ainakaan jaksa sitä yleensä lukea lainkaan.

Fillarifoorumillahan on käyty “hedelmällistä” keskustelua jo pitkään fiksien ja sinkuloiden mielekkyydestä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=32169

Vaikea tajuta tätä kyseenalaistamista. Eihän kukaan foorumilla ihmettele maasto- tai maantiepyöräilyn mielekkyyttäkään. Yhtä pyöräilyn alalajia fiksit kai edustavat siinä missä 20+ kiloiset DH-jyrät tai superkevyet maantiepyörätkin.

Joo-o, kyl fillarifoorumillakin varmaan löytyy asiallista keskustelua, hyvää speksailua ja muuta vastaavaa, mutta pikaisella vilkaisulla aikamoista sanasotaa ja vaahtoamista monessa keskustelussa.

Internet se on melkonen peli.

Hot tip, edvard: heitä olmo- ja rossinkuvat erillisiin photosetteihin flickrissä, niin voipi selata erilläänkin niitä. Jos jaksat.