Helsingin Velodromi 2011 (kausi paketissa)

taas yrittelen tulla huomen aamulla. Mulla on jälkikasvu mukana, mutta eihänmulla hätää kun siellä on niitä kivoja fixy-setä lastenvahteja!

Olin katsomassa kisoja ja otin pari katsomoräpsyä.

Laittelin eilen illalla Veloflex Recordeja ja Contin Race Supersonicceja ratapyörään uutta kautta varten. Hommahan meni putkeen, vaikka nuo ovatkin aika väkkärät laitella. 9 baria painetta sisään sekä eteen, että taakse ja pyörä varastoon odottamaan aamua.

Aamulla eturengas tyhjä. Jytkyhän se. Montakos ylimääräistä Supersoniccia mulla olikaan? Aivan! Jokaiselle Piraattipuolueen kansanedustajalle ikioma. Heitin kuitenkin pyörän, tempotangot, ajokamat, rattaat, pumput ja vanhan kumin autoon ja ajelin töihin ajatuksena vaihtaa kumi paikanpäällä lämpimässä 0-asteisen ulkovaraston sijasta. Laitoin töissä uuden sisurin vanteelle ja kunnon paineet. Katsoin vielä takarenkaasta oikeat paineet tiukkaa kaarreajoa varten. 9 baria kuulostaa mukavalta, kun se pääsee eturenkaasta äkkiarvaamatta valloilleen korvan ollessa satulan tienoilla. Sisurit loppu, mutta vitutus ei.

En siis tullut tänään veloaamiaiselle.

Kävin eilen (torstaina) katsomassa kisoja, hyvin näytti kulkevan…
Onkos viikonloppuna mahdollisuutta päästä ajamaan velolle, vai onko ajot vain arkisin?
Veloaamiaiset kiinnostais myös, mut työt estää ajamisen iltaan saakka.

tnts - 21:49, 5.5.2011 » Olin katsomassa kisoja ja otin [pari katsomoräpsyä](https://picasaweb.google.com/ttiainen/Velokausi2011#).
Kuulin huhuja, että on ajettu kovaa. Missä ajat viipyy?

Lauantaisin ja sunnuntaisin on aamulla CCH:n ratatreenit, muista liikkujista ei tietoa.

asb - 9:29, 6.5.2011 »
tnts - 21:49, 5.5.2011 » Olin katsomassa kisoja ja otin [pari katsomoräpsyä](https://picasaweb.google.com/ttiainen/Velokausi2011#).
Kuulin huhuja, että on ajettu kovaa. Missä ajat viipyy?
http://www.kotiposti.net/xkarim/SAAPUNEET/helsinki_5.5.htm

Tänään aamiaisella ainakin Jani, Kare ja minä. Joukkuesprintti unohtui itseltäni ja ei tullut sitten ajettua. Kellotukset jäi muutenkin sikseen, kokeilin “repeated sprints” -harjoitusta, ajoin 13 kertaa 200m kirin, 200m palautuksilla välissä. Metkaa

Kauheeta reenausta. Erilaisista kidutusmenetelmistä kokeilin Tabata-intervalleja.

Ja 95 % ajasta tietty pelkkää fiilistelyä. Ilmakin alkoi lämmetä.

Jani M - 9:31, 6.5.2011 » Lauantaisin ja sunnuntaisin on aamulla CCH:n ratatreenit, muista liikkujista ei tietoa.
CCH:n jälkeen yleensä jenkkifutarit. Sitä tarkempaa listaa ei ole vielä näkynyt.
epaz - 10:06, 6.5.2011 »
asb - 9:29, 6.5.2011 »
tnts - 21:49, 5.5.2011 » Olin katsomassa kisoja ja otin [pari katsomoräpsyä](https://picasaweb.google.com/ttiainen/Velokausi2011#).
Kuulin huhuja, että on ajettu kovaa. Missä ajat viipyy?
http://www.kotiposti.net/xkarim/SAAPUNEET/helsinki_5.5.htm
Selvennettäköön, että vain tähän topicciin postatut ajat tulee ranking-listalle. En ala ettimään suorituksia ja säilytetään vapaus olla osallistumatta rankingiin.

Jani M: 1km 1;18.81 (50/15) 5.5.2011

Jani ei kehtaa postata lentääväänsä, vaikka kellotin sille 28,5.

asb - 8:32, 6.5.2011 » Laittelin eilen illalla Veloflex Recordeja ja Contin Race Supersonicceja ratapyörään uutta kautta varten. Hommahan meni putkeen, vaikka nuo ovatkin aika väkkärät laitella. 9 baria painetta sisään sekä eteen, että taakse ja pyörä varastoon odottamaan aamua. Aamulla eturengas tyhjä. Jytkyhän se. Montakos ylimääräistä Supersoniccia mulla olikaan? Aivan! Jokaiselle Piraattipuolueen kansanedustajalle ikioma. Heitin kuitenkin pyörän, tempotangot, ajokamat, rattaat, pumput ja vanhan kumin autoon ja ajelin töihin ajatuksena vaihtaa kumi paikanpäällä lämpimässä 0-asteisen ulkovaraston sijasta. Laitoin töissä uuden sisurin vanteelle ja kunnon paineet. Katsoin vielä takarenkaasta oikeat paineet tiukkaa kaarreajoa varten. 9 baria kuulostaa mukavalta, kun se pääsee eturenkaasta äkkiarvaamatta valloilleen korvan ollessa satulan tienoilla. Sisurit loppu, mutta vitutus ei. En siis tullut tänään veloaamiaiselle.
Ei mennyt peukut rakoille/verille?

Omien Veloflex Pave -kumeksien ensiasennus: Kumit ähräämisen jälkeen paikkoilleen, ajopaineet, takakumi sanoo POKS. Onneksi olin kauempana. Vittorian sisäkumi pimahti.

Pari kuukautta myöhemmin uusi asennus toiseen tsygään (Miseläänin lateksisisäkumi + runsaasti talkkia), lähtö vaimon kanssa lenkille ja parin km:n jälkeen etukumi sanoo POKS. Vauhtia ei onneksi ollut kuin ~20km/h.

Osaatko sanoa, mikä oli syynä noihin poksahduksiin? Mulla ensimmäisessä tapauksessa ei löytynyt mitään järkevää syytä sisurin pettämiseen. Jälkimmäisessä tapauksessa sisuri (22-23mm) oli tarkastuksesta huolimatta ilmeisesti pujahtanut ulkokumin ja vanteen väliin. Tuon jälkeen olen tarkastanut asennuksen yhteydessä 2-3 kertaa, että sisuri on oikeassa paikassa. Seuraavaksi hankin noille 22mm kumeille 18-20mm sisurit :confused:

^huono asennus.satoja km takana eika ainuttakaan posahdusta.kumeina 22mm veloflex masterit.eika aiemllakaan mastereilla vastaavia ongelmia.ensimmainen asennus tuskaa seuraavat tekniikan tajuttua helposti ilman talkkia tms.

dpstyles - 3:08, 7.5.2011 » ^huono asennus.
Näin on. Recordit on sellaiset paperiset lieriöt ilman mitään muotoilua. Ulkokumin muotoiset niistä tulee, kun niihin laitetaaan sisurit ja painetta sisälle, eli asennus on vähän konstikkaampaa, kuin tavallisilla kumeilla. Sisurin pitää olla asennettaessa ihan tyhjä, eikä siinä saa olla yhtään ryppyjä ja ulkokumi "taitetaan" sisurin suojaksi, kun sitä väännetään vanteelle. Ekalla kerralla tottumuksesta laitoin sisuriin vähän ilmaa ennen asennusta ja tulihan siihen sitten joku ryppy. Varsinkin kun se oli hieman kortsua ohuempi Supersonicci, niin halkesihan se. Tokalla kerralla vanha sisuri (ja se oli tietty vielä 20-23mm eli turhan iso vaikka toi onnkin 20mm kumi) oli vähän ryppyinen ja siihen tuli peukalon kokoinen reikä. Sen nyt saa vielä paikattua....

Jani M: Flying lap 0;28.00 (50/15) 8.5.2011

Saako tuonne Velolle tulla konversioilla ns kokeilemaan vai pitääkö olla rata ja ilmanjarruja?

^onhan siellä maantiepyöriäkin nähty. Älä kuitenkaan kimpassa ajaessa hipelöi jarruja. Tärkein vaatimus taitaa olla potta päähän ja tulpat tankoon.

Konversiolla saattaa periaatteessa kopista polkimet kaarteeseen jos ajaa hiljaa ylhäälle, kun ei oo keskiö ratakorkeudella, riippuen polkimien leveydestä ja kampien pituudesta. Mut jos pysyy siellä suht alhaalla niin tuskin. Ihan alakaarteessahan ajaa vaikka Jopolla. Kypäräpakko. Ja tulpat tankoon.

Flätit sträpeillä + maantiekonversio + pitkät kammet + yläkaarre = pyllymäki betonilla.
Sinisellä kruisiminen = kalpea aavistus.