HELCX 2019-2020

HEL CX Cupin kausi käynnistyy syyskuun 21. päivä Keravalla. Kausi ajetaan yhdeksän osakilpailun voimin etelä-Suomen alueella Uutena kisapaikkana mukaan liittyy Lappeenranta.

Ilmoittautuminen aukeaa maanantaina 2.9.2019, jolloin on mahdollista ostaa kausikortti. Yksittäisten osakilpailuiden lipunmyynti alkaa maanantaina 9.9.2019

Osakilpailut ovat avoimia kaikille, eikä osallistuminen edellytä kilpalisenssiä tai seurajäsenyyttä. Voit ajaa niin monta osakilpailua kuin haluat; yhden tai kaikki! Tallenna päivämäärät kalenteriisi, jottet missaa syksyn parhaita pyöräilytapahtumia.

Tervetuloa mukaan ajamaan cyclocrossia!

Grafiikan kuva: WaterproofSport

Tulokset: HEL CX

Uuh. Ens viikon lauantaina!

Mulla on Keravan kisat menneet syystä tai toisesta aina ohi, eikä ole mitään käsitystä, millainen rata on. Onko pitkiä nousuja, jotka on liian hapokkaita yhdelle vaihteelle?

^ tarkoittanet “Uuh. Viikon päästä lauantaina!”? Mulla jää ekat ainakin väliin, koska meen uimajuoksemaan, mutta viimeistään 12.10. pitäis päästä mukaan kisaamaan.

^^Viime vuodelta muistan pari nousua, joista ainakin eka oli hieman ongelmallinen pidon suhteen. Toinen oli pidempi mutta loivempi, meni ajamalla. En oikein osaa sanoa olisko mennyt sinkulalla, mutta se eka ei mennyt vaihteillakaan. Aika paljon oli tasaista jos en ihan väärin muista.

Mä ajelin viime kaudella 4 kisaa, joista yks päättyi etuajassa ketjun katketessa. Cat3:ssa paras sijoitus oli 2. ja näillä pohjilla ajattelin lähteä tällä kaudella kakkoskategoriaan. Voittaisinko edes tuon kolmosen? No en todellakaan, mutta noi täyspitkät kisat tässä kiinnostaakin. Siinähän sitten ohittelevat.

Uomo - 12:11, 9.9.2019 » ^ tarkoittanet "Uuh. Viikon päästä lauantaina!"?.
Hyvä huomio..kiitos. Korjasin. Olis voinut olla yksinäistä... =)

Saas nähdä taipuuko Bananaroller vielä krossitouhuun.

Sepsodus - 12:54, 9.9.2019 » ^^Viime vuodelta muistan pari nousua, joista ainakin eka oli hieman ongelmallinen pidon suhteen. Toinen oli pidempi mutta loivempi, meni ajamalla. En oikein osaa sanoa olisko mennyt sinkulalla, mutta se eka ei mennyt vaihteillakaan. Aika paljon oli tasaista jos en ihan väärin muista. Mä ajelin viime kaudella 4 kisaa, joista yks päättyi etuajassa ketjun katketessa. Cat3:ssa paras sijoitus oli 2. ja näillä pohjilla ajattelin lähteä tällä kaudella kakkoskategoriaan. Voittaisinko edes tuon kolmosen? No en todellakaan, mutta noi täyspitkät kisat tässä kiinnostaakin. Siinähän sitten ohittelevat.
Tänks. Vahva aikomus lähteä yksivaihteisella.

Mä taas ajattelin, että räpistelen mukana cat. 2:ssa vielä tämän kauden, mutta en tiedä kuinka pitkään jaksaa ajaa tunnin kisoja. Viiskymppisenä tunti täysiä alkaa olla aika hapokasta ja kolme varttia saattaisi kiinnostella, mutta koska ikäsarjoja ei ole, niin itsensä downgreidaaminenkaan ei silti houkuttele.

Mun mielestä melkein alkaisi olla parempi ajattaa cat. 1 omana lähtönään oikeille kisakuskeille ja vaikka yhdistää cat 2 ja cat 3. samaan 45 minuutin starttiin tai vaikka yhdeksi sarjaksi. Ei tarvitsisi kärkikuskien hermostua kierroksella ohitettaville. Nykysysteemillä ohittelua tulee aika paljon, kun kärki ajaa nykyään sellasta vauhtia, että suuri osa cat. 2 -kuskeista jää vähintään kierroksella kärjelle ja lisäksi jotkut kärkikuskit ajaa aavistuksen turhan vakavissaan. Parissa kisassa viime syksynä kävi joillain tunteet vähän tarpeettoman kuumana nimittäin.

Ootteko ajanu tätä ihan katuväleillä, vai pistäny keveempää?

stenu - 8:03, 15.9.2019 »
Sepsodus - 12:54, 9.9.2019 » ^^Viime vuodelta muistan pari nousua, joista ainakin eka oli hieman ongelmallinen pidon suhteen. Toinen oli pidempi mutta loivempi, meni ajamalla. En oikein osaa sanoa olisko mennyt sinkulalla, mutta se eka ei mennyt vaihteillakaan. Aika paljon oli tasaista jos en ihan väärin muista. Mä ajelin viime kaudella 4 kisaa, joista yks päättyi etuajassa ketjun katketessa. Cat3:ssa paras sijoitus oli 2. ja näillä pohjilla ajattelin lähteä tällä kaudella kakkoskategoriaan. Voittaisinko edes tuon kolmosen? No en todellakaan, mutta noi täyspitkät kisat tässä kiinnostaakin. Siinähän sitten ohittelevat.
Tänks. Vahva aikomus lähteä yksivaihteisella. Mä taas ajattelin, että räpistelen mukana cat. 2:ssa vielä tämän kauden, mutta en tiedä kuinka pitkään jaksaa ajaa tunnin kisoja. Viiskymppisenä tunti täysiä alkaa olla aika hapokasta ja kolme varttia saattaisi kiinnostella, mutta koska ikäsarjoja ei ole, niin itsensä downgreidaaminenkaan ei silti houkuttele. Mun mielestä melkein alkaisi olla parempi ajattaa cat. 1 omana lähtönään oikeille kisakuskeille ja vaikka yhdistää cat 2 ja cat 3. samaan 45 minuutin starttiin tai vaikka yhdeksi sarjaksi. Ei tarvitsisi kärkikuskien hermostua kierroksella ohitettaville. Nykysysteemillä ohittelua tulee aika paljon, kun kärki ajaa nykyään sellasta vauhtia, että suuri osa cat. 2 -kuskeista jää vähintään kierroksella kärjelle ja lisäksi jotkut kärkikuskit ajaa aavistuksen turhan vakavissaan. Parissa kisassa viime syksynä kävi joillain tunteet vähän tarpeettoman kuumana nimittäin.
Kilpaurheilua harrastava, keski-ikää lähestyvä mieshenkilö voi olla arvaamaton.
ein0.0 - 8:46, 15.9.2019 » Ootteko ajanu tätä ihan katuväleillä, vai pistäny keveempää?
Mulla on nyt 46/21, aiemmin 43/22 on toiminut myös.

Aa eli pikkuvälit ihan joo. Mitähä multa löytys joku 39 etunen taitaa ainakin olla

Joo, ei noita krossikisojen mäkiä aja katuväleillä. Eikä oikeastaan teknisissä käännöksissä myöskään saa katuväleillä kiihdyteltyä.
Vähän kyllä teksi mieli jotain krosseja ajella tänä syksynä, mutta pitää kattoa miten jaksaa ja ehtii.

ein0.0 - 8:46, 15.9.2019 » Ootteko ajanu tätä ihan katuväleillä, vai pistäny keveempää?
rollerissa ollut 38-18 ja tukkoisemmilla lumiradoilla 36-18

Piti ihan tarkistaa millä väleillä oon ajanut niin löyty ainakin 34/16 ja 39/19.
Tärkeintä on varmaan se että pystyy ajamaan melkein kaikki mäet ylös.

jea kiitti tyypit. garaan löytys 39/19 eli semmone varmaan, jos ajohousut osuu jalkaan

onks siis sillee et jos iha riser keppi fixie goonina tulee, ni harrastesarja on ainoo mihin saa mennä?

ein0.0 - 11:05, 15.9.2019 » riser keppi fixie goonina tulee, ni harrastesarja on ainoo mihin saa mennä?
Näin on

Ja nykyään kun ajetaan HEL CX:ää, niin ei varmaan ole kovin mukavaa ajaa muussa kuin harrastesarjassa, ellei mene kunnolla vetämään. Sen verran suoraa tykittelyä, ettei kiinteällä välttämättä oikein jaksa pysyä mukana.

Sinkula 40/20 olisi tarkoitus pitää koko talven. Katsotaan nyt tuon Keravan jälkeen miltä polvissa tuntuu nuo nousut.

Harrasteeseen olisi tarkoitus osallistua niin ei tarvitse ottaa stressiä renkaista tms.

stenu - 8:03, 15.9.2019 » Parissa kisassa viime syksynä kävi joillain tunteet vähän tarpeettoman kuumana nimittäin.
No eikös tuosta voi käydä keskustelemassa kyseisen henkilön tai HELCX järjestävän tahon kanssa kisan jälkeen?

Mielestäni moisesta käytöksestä pitäisi henkilön suoritus hylätä, jos siis ohitus hätäilyllä pilaa muiden kisaa joko vaarantamalla typerillä ohituksilla tai huutelemalla rumia. Kysehän on täysin aikuisten leikistä ja harrastuksesta kun ei nämä ole mitään oikeita kisoja. Ehkä tästä voisi järjestävä taho muistuttaa aina kisojen alussa?

Itse en ajanut kuin pari kisaa viime vuonna ja sama varmaan tänä vuonna edessä joten taidan mennä suosiolla harrasteeseen niin ei tarvitse ostaa 33mm renkaita kun ei niillä oikein ole järkevää käyttöä muuten.

Uusille lajin pariin hakeutuneille tai haluaville tästä soittolistasta vinkkiä.
Päivittynee aina kun saan editoitua.