"Hauskat" sattumukset

Kaikki pyöräilijät on tiukkapipoja, muistakaa se.

^No mutta kävelijät, ne vasta onkin!

Mun pipo on aika tiukka, se on sininen ja ostettu Turusta.

http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs037.snc1/3310_74335477953_823527953_1638760_1180165_n.jpg

Miksi?

kävi tuossa “hauska” sattumus illan aikana.
Olin menossa kaverille pyörällä ja olin jo melkein kaverin talon pihalla, kun tiellä juoksee kissa ja on tulossa suoraan eteen, väistöliike, juuri kun olen saanut ajolinjan suoristettua näen edessäni ison kivenlohkareen joka on koristeena ja suoraan sitä päin, pyörä stoppaa mut mie jatkan matkaa tangon yli nurmikkoon, ei onneksi käynyt muuta kuin oikea reisi turposi ja mustelma on tulossa.

ps. on-one:n kiekot on aika kestäviä.

Yritin aamulla jeesata naapurin setää saamaan ilmaa jopoonsa, lainasin jopa omasta pappiksesta venttiiliä jne (no puhki se kumi oli, ei siellä ilma viihtynyt). Snadin säädön jälkeen omasta pyörästä päätti sitten Vintage Crank of Fail murtua:

Eli kaikin puolin mukava aamu. Pakko viedä liikkeeseen, itse kieltäydyn (laiskuuteen vedoten) koskemasta vanhoihin keskiöihin yms.

Mitä tehdä peesaajille?

Eilen fillaroin ysin aikaan Munkkaa kohti Kaivarista. Hietsun hautausmaan kohdalla huomasin että joku hybriditriatlonisti peesailee siinä imussa. No ajelin reipasta kyytiä ja ajattelin katsoa mihin asti se siinä jaksaa tulla… Sibeliusmonumentin kohdalla alko vituttaa se vaihteiden ropaus ja rapina, ja huikkasin kaverille “mee nyt ohi jo, ei sun tartte koko matkaa siinä peesata”

Tyyppi lähti kiihdyttää ohi sanomatta sanaakaan, tai kiittämättä vetoavusta. No päätin sitten ottaa vähän vahinkoa takas ja liimauduin takarenkaaseen vuorostani peesailee. Tyyppi teki kaikkensa tiputtaakseen mut kyydistä, jopa runnoi Paciuksenkadun ylämäen putkelta ketjut rohisten :slight_smile:

Ajelin sitten vielä hetken peesissä, käännyin kotiin päin ja huikkasin kiitokset vetoavusta. Vastaukseksi tuli vaan yrmee ilme :smiley:

Nopee sylki olan yli. Kysymättä peesaaminen on vaan väkkiä.

Mitä tehdään kun skootteri peesaa? Eilen veri kohisi korvissa ja sydän sykki kurkussa kun yritin jätättää yhtä saatanan skootteria. Ei auta sylykiäkkään kun niillä on visiirit kypäröissä.

konkeli - 9:56, 14.10.2009 » Nopee sylki olan yli. Kysymättä peesaaminen on vaan väkkiä.
BULLSHIT! Eli suomeksi paskapuhetta!

Peesaus ei ota sinulta mitään pois. Et tule perille sekuntiakaan myöhemmin, vaikka perässäsi ajaisi Helsingistä Utsjoelle ulottuva letka. (Tosin voidaan kyllä halkoa hiuksia siitä, auttaako peesaajan edellään työntämä ilmamassa sinua sadasosasekunnin kilometrillä vai vähemmän).

Peesaus on suurin kunnioitus, mitä pyöräilijä voi toiselle antaa. Se on yksiselitteinen tunnustus siitä, että SINÄ olet kovempi pyöräilijä. Se on yksiselitteinen tunnustus siitä, että peesaaja ei yksin pysty ajamaan yhtä kovaa, kuin SINÄ.

Halveksittavin asia, mitä voit tehdä, on sylkeä sinua peesaamisella kunnioittavan kanssapyöräilijän päälle. Surkeaa! HÄPEÄ! Sama, jos kenraali Sutherland olisi sylkenyt Japanin ulkoministerin päälle hänen allekirjoitettuaan Japanin antatutumisen USS Missourilla vuonna 1945.

Tietenkin mä olen niin n00b, että saatan joskus tehdä yllättävän jarrutuksen tai jännittävän väistöliikkeen, ja silloin se takarengasta hipova sankari on lähinnä vitunmoinen rasite tukirankani päällä.

Onko sulla noin muutenkin tapana syljeskellä ihmisten päälle?

Hear, hear. Aika tunteikasta tekstiä. Nyt vaan mietin, miksei kukaan koskaan peesaa MINUN perässä (pyörällä).

All I’m sayin… Te … suhtaudutte todella kummallisesti tähän asiaan. Ihan, kuin pyörätielle ei mahtuisi mitään muuta, kuin teidän EGO! Nauttikaa siitä pyöräilystä, älkääkä koko ajan kuvitelko, että olette jossain *tun Tour de Francessa.

Minä en diggaile peesaajia. Turvaväli tuppaa olemaan aika vaatimaton/olematon, jos jotain sattuu.

Jos työmatka-ajo olisi jokin tourin vastine missä jaettaisiin mitaleita, niin sitten voisi olettaakin, että peesaamista tulee tapahtumaan jolloin osaa varautua siihen. Kaupunki ei edelleenkään ole mikään kisapätkä.

Nyt toi trollaaminen menee vähän yli mun hilseen, ei jaksa.

Kokeilkaas joskus, kun saatte peesaajan, ajaa ennalta-arvattavasti ja itse ennakoiden. Ehkä jopa vaaroja ajoradassa normaaleilla käsimerkeillä näyttäen. Tuleekohan siitä paha mieli itselle, kun voi noin mitättömällä ja pienellä asialla parantaa toisen pyörämatkaa ja tehdä pyörätiestä muille vähän mukavamman?

Se on asenteesta kiinni. Ammattiautoilijoilla on paha asenne. Onko meillä?

Kumpis meistä “trollaa?” Sä, joka kannustat sylkemään pyöräilijöiden päälle, vai mä, joka kannustan ottamaan muut huomioon ja tekemään maailmasta paremman paikan?

Eikä kyse ole kilpailusta, vaan ajankäytöstä. Pyörä on hidas kulkuväline, jonka nopeutta rajoittaa pääasiassa ilmanvastus. Miksei sitä saisi yrittää keventää?

Ongelmahan on nimenomaan siinä, että peesaamaan tullaan odottamatta ja pyytämättä. Se on vaan epäkohteliasta. Jos joku välttämättä haluaa ajaa renkaassa kiinni, niin mieluummin kysäisee, että onko se pop, muuten se on vaan - toistan itseäni - väkkiä.

Mä peesaan vaan kauniiden naisten perässä.

Hassunhauska sattumus tuo peesaaminen!