"Hauskat" sattumukset

Tämä menee kyllä ihan huumorin puolelle jo. Duunimatkalla bongattu.

Etsi kuvasta virhe:

http://photos-a.ak.facebook.com/photos-ak-snc1/v261/247/12/740119873/n740119873_1201472_8814.jpg

aahhahahahahaa ei vittu :smiley:

onneks eio meillä pyöräkaistoja oulussa, niin ei tuu paha mieli tommosestakaan

Itse asiassa kuvasta löytyy useampikin virhe:

  1. Pakettiauto on pysähtynyt suojatien päälle
  2. Volkwagen voisi opetella ajoradan käyttöä, ei roikuta siellä keskiviivalla
  3. Muijalla on aivan liian iso ja ruma reppu
  4. Pyörätien maalaus on kiinni kivetyksessä. Muistetaan ne logon suoja-alueet!
  5. Pyörä makaa keskellä jalkakäytävää
  6. Mitä vittua toi mehiläisten hoitaja tekee keskustassa?

Unohtamatta kuvan ei-niin-nerokasta kompositiota.

horisontti vinossa

Eikös tuossa ole vielä väärä liikennemerkkikin tolpassa.
Siinä on tällainen:
http://alk.tiehallinto.fi/www2/liikennemerkit/images/422.gif
Kun pitäisi käsittääkseni olla tämä:
http://alk.tiehallinto.fi/www2/liikennemerkit/images/424.gif

Tulipa noista hauskoista sattumuksista mieleen vituiksi pysäköidyt autot. En tiedä miksi, mutta pikkasen aina lämmittää kun on joku auto 15cm suojatiestä. Varsinkin kun koiran kanssa kävelee niin eihän sitä voi nähdä auton takaa jos se on kiinni suojatiessä, lapsista nyt puhumattakaan. Riittää, että meidän toinen koira kuoli auton alle…

Lataa siis tästä pysäköinninohjeistuslappuja: http://mustaninja.org/yksivaihde/pysakointi.pdf

Ihan törkeen huonoa läppäähän toi on, mutta onhan noita ihan hauska laittaa pyyhkijän alle. Parasta on kun näkee HuippuKiireellisen puku-autoilijan™ ottavan hullut kilarit tommosesta.

^sama pyörätielle pysäköityjen autojen kanssa noin yleisestikin. Yleensä mä käännän tielle osuvan peilin auton peltien suuntaiseksi, mutta jos mulla on tylsää eikä kiire minnekään, niin samalla vaivalla kääntyy se toinenkin peili ja pyyhkimet. Sateella jälkimmäinen temppu on aika hasardia, joten en kannusta.

HKPA on kyllä lysti ilmestys, etenkin jos auto on hinnakkaampaa sorttia.

kaverit löi käteen nykissä tukun sellasia pieniä, punasia huomaamattoman tyylikkäästi suunniteltuja bumper stickereit mis luki vaan “I parked on a bicycle lane”.

http://www.iparkedinabikelane.org/images/bikelane_red_sm.jpg

tollasii siis (löyty jopa netist)

niitä lätkin sit ympäriinsä montrealis ja helsinkiinkin muutaman. jos jollain on vehkeet ni noitahan vois työstää suomeks. ihmiset ei ihan heti niitä ähätä.

Just tulin kriittisestä kotiin. Matkalla about Tarvon kohdilla ohitin rauhallisesti kävelevän jalankulkijan, joka juuri ennen ohitetuksi tulemistaan veti “liikkuvat taakse” ja löi kättä pidemmällä täysiä jotain pientareella rikkaruohopusikossa olevaa. Meinas paskat tulla housuun, kunnes tajusin kaverin heiluvan näppäimistö kädessä. WTF…

Tämmöistä tänään. Bulsalla.

http://img161.imageshack.us/img161/2680/nonamehahkf9.jpg

Huomatkaa taktinen sijainti.

“in your face”

Meinasin säikäyttää nuoren kuskin, kun tämä oli pysäyttänyt autonsa suojatien päälle urheilutalon vieressä. Sainkin itse opetuksen. Kuski kyttäsi liikennettä, eikä muuten vahingossakaan katsonut minun suuntaani. Kattelin autoja ja laskeskelin, että ehdin juuri suhahtaa siitä nenän edestä ja säpsäyttää penskan pahemman kerran.
Homma meni oikeastaan paremmin, kuin hyvin, sillä se nosti kytkintä just, kun olin kohdalla. MUKS! vaan ja rekisterikilpi tönäisi Pientä MrHat-poloista vasempaan polkimeen. Vauhtia autolle ei vielä ollut, joten sain oikealla jalalla estettyä kaatumisen. Samalla, kun vedin pyörän pois auton edestä, oli auto kerennyt pysähtyä ja kuski pomppasi kauhuissaan ulos kyselemään, että kävikö mitään.

Aikansa se siinä kauhisteli ja koitti kysellä että kävikö minulle ja pyörälle mitään. Oli vähän ihmeissään, kun totesin, ettei sattunut mitään ja huomautin vain pois lähtiessä, ettei suojatielle saisi pysähtyä tuolla tavoin.

Ja ennen kuin joku huomauttaa, niin siinä kohti kulkee pyörätie ja kyseisessä suojatiessä on se pyöräilijöille tarkoitettu kohta.

Joo, toi on vähän tollanen risteys, että siinä autot harvemmin tajuaa pyöräilijöitä, mut se on oikeesti autolla aika vaikee kääntyä vasemmalle kun tulee sieltä Brahen kentän viertä. Siinä pitää katsoa ratikoita kolmesta suunnasta, autoja kolmesta suunnasta ja pyöriä kahdesta suunnasta, ja ratikkapysäkit peittää kaiken näkyvyyden.

Kalliosta matkalla talvipuutarhan suuntaan, alamäessä, ihaillessa kuuden auton ketjukolaria ja väistellessä vakuutuslipettien täyttämistä pyöräkaistalle pysäköityjen autojen konepellillä tippuu ketjut rattailta ja lukitsee takarenkaan. Amatöörin tuurilla pysyin pystyssä ja kannoin nöyränä pyörän takaisin kotia. Pitäis varmaan kiristää ketjua.

Taas vaihteeksi lasinsiru penetroi pistosuojauksen ja sai vaihtaa renkaan asiakaskäynnin päätteeksi. Kolmas etukumi kahden viikon sisään ->> ulkokumit vaihtoon.

eki - 24 minutes ago » Kolmas etukumi kahden viikon sisään ->> ulkokumit vaihtoon.
Correct!

Hah, tuo postaamani kuvan tilanne edistyi. Eilen tilanne oli täsmälleen sama, joten kirjoitin pienen ja ystävällissävyisen - oikeasti - viestin HKR:lle, ja sain äsken jopa vastauksen sieltä, jossa peräti luvattiin puuttua asiaan!

Itse bulsahan nyt on mitä on. Pitäis räjäyttää.

tya - 23 hours ago » Joo, toi on vähän tollanen risteys, että siinä autot harvemmin tajuaa pyöräilijöitä, mut se on oikeesti autolla aika vaikee kääntyä vasemmalle kun tulee sieltä Brahen kentän viertä. Siinä pitää katsoa ratikoita kolmesta suunnasta, autoja kolmesta suunnasta ja pyöriä kahdesta suunnasta, ja ratikkapysäkit peittää kaiken näkyvyyden.
Ei sillä, että asialla olisi merkitystä, mutta kyseessä oli se urheilutalon toisella puolen oleva pikkutie. Eli yksi risteys lintsille päin. Ja kuskin hyväksi mainittakoon, että vasta valmistuneiden katutöiden vuoksi suojatien maalaukset on lähes kokonaan poissa, eli suojatiestä ilmoittaa "vain" liikennemerkki.

^eiks siinä ole autoille kolmio ennen kevyenliikenteenväylää? Eli kaikkea liikennettä väistetään, oli suojatiemerkinnät tai ei.