Halo Twin Rail Courier Tyre

Näyttäis aika kivalta renkaalta. Onko kokemuksia kestävyydestä ja tuntumasta tms? Saakohan näitä Helsingissä jostakin?
http://www.wiggle.co.uk/images/halo-twinrail-cour-zoom.jpg

Näyttävät aika vitun typeriltä renkailta. Väittävät, että nuo kaksi patentoitua (siis ei toimivaa tai hyödyllistä, vaan pelkästään patentoitua) kaistaletta vähentävät rengasropinaa, ja niiden välissä on sitten tuollainen pitkittäispitoa lisäävä kuvio, joka ei kosketa maahan. Ja sitten vielä se “for the fixie and courier market.”

Fillarin rengas alkaa ymmärtääkseni muuten vesiliirtää jossain 200km/h tienoilla. Kandee miettiä mihin niitä kuvioita kesäisessä stadissa oikein tarvitsee.

asb:ltahan tuli taas perus asiantunteva lausunto vankalla kokemuksella…
Mulle on tulossa noita yks pari joten voin sit kirjotella kokemuksia noista ‘vitun typeristä renkaista’. Täällä pohjosessa katos tarttee kuvioo kun ei ole asvalttia ja kaikki hiekkatiet on porojen ja rekien jäliltä ihan hajalla. [aseta tähän sarkastinen hymiö]

Ostit sitten “street/fixie”-renkaat rospuuttomaahan. Tsk tsk. :slight_smile:

Pito hiekkatiellä tulee siitä, että kumi ja kuvio mukautuvat tien pintaan ja maksimoivat kontaktipinnan. Noin kapeassa renkaassa on hyvin vähän matkaa tienpinnasta vanteeseen, joten rengasta joutuu ajamaan korkeilla paineilla, ettei tule sneikbaitteja. Korkea paine estää renkaan mukautumisen ja pitää kontaktipinnan pienenä.

Tyhmä rengas. Sopii “fixie markettin.”

On noita muutama pari ajossa tsadissa… aika vaihtelevia mielipiteita kai jengilla. Itse en tykannyt ja vaihdoin pois alle satasen jalkeen, olivat mulla tosin kakkoslenkkipyoran painavilla kiekoilla joten varmaan se vaikutti tuntumaan aika paljon.

Mun nahdakseni noista on yritetty tehda a) kivan nakoiset, b) edulliset c) kulutusta kestavat seka d) suht mukavat ja rullaavat renkaat mutta kaikissa ominaisuksissa on jaaty puolitiehen. rubinot on halvemmat ja vahintaan yhta mukavat (kestavyydesta en tieda kun en tosiaan noilla haloilla paljoa ajanut), gran compe ss:t taas maksavat enemman mutta pitavat varin paremmin kirkkaana ja ovat enemman maantierenkaat ajotuntumaltaan. Kestavyytta hakeville on sitten randonneurit tms ja rullaavutta ja hyvaa tuntumaa arvostaville sit pro3racet tai vastaavat, niitakin saa karkkivareissa jos haluaa.

eli mun mielipide on etta ei hyva mut ei kauheen huonokaan vaan kompromissi, niinkuin n. 15€ renkaalta voi odottaakin.

asb - 13:59, 13.7.2009 » Pito hiekkatiellä tulee siitä, että kumi ja kuvio mukautuvat tien pintaan ja maksimoivat kontaktipinnan. Noin kapeassa renkaassa on hyvin vähän matkaa tienpinnasta vanteeseen, joten rengasta joutuu ajamaan korkeilla paineilla, ettei tule sneikbaitteja. Korkea paine estää renkaan mukautumisen ja pitää kontaktipinnan pienenä. Tyhmä rengas. Sopii "fixie markettin."
Äijällähän on tarinat kun 'mikrometrillä' tuolla f-foorumilla :D En minä noita cyclocrossirenkaiksi ostanut, kyllä ne pääasiassa asvalttia tulevat näkemään.

Ainakin duunikäytössä ovat kuluneet hätäisesti. Hinta-kestävyyssuhde voi silti olla ok.