Hakusessa ca. 64 cm retkuri/runko (esim. Nishiki)

Etsin projektiaihioksi Nishiki International/Continental - pyörää tai runkoa koossa 64 cm c-t (virallinen koko taitaa olla 635 mm). Osasarjalla tai kilkkeiden kunnolla ei ole merkitystä, olen kiinnostunut lähinnä rungosta. Tange Mangalloy 2001 - tasoinen putki riittää hyvin, kunhan tekninen kunto on kohtuullisen hyvä, eli ei lommoja, murtumia jne…

Vaikka etsinkin ensisijaisesti runkoa, niin myös hyväkuntoinen pyörä kiinnostaa, mutta epäilen tarjonnan olevan vaatimatonta. - Ja toki muitakin vastaavan kaltaisia pyöriä saa tarjota.
Ylös

Tuossa pari kokonaista pyörää:
Trim Master Kangasala

Road Master Lempäälä
Äh luin huonosti, haussa olikin enempi retkirunko…
Mielenkiinnosta, kuinka pitkä olet?

Tsekkasin jo nuo… ihan lupaavia, ainakin toinen noista - mutta kaipaisin hieman jämäkämpää putkea, kun turistihommatkin (ja ok, kyllähän 24 packin tai useammankin turvallinen kuljettaminen) kiinnostavat.

Olen 190 cm, painokin puolesta neuvolaan bannit saanut, ja 64 cm on kokemusten perusteella sopiva koko.

Toki geometria vaikuttaa, olen ajanut 60 cm c-t rungollakin (vanha Bianchi), mutta asento oli turhan aggressiivinen. Nykyinen ykkösmaantierassi (Casati Gold line 64 cm) on hyvin samankaltainen noiden vanhojen japanilaisten kanssa vaakaputken pituutta myöten, toki akseliväli lyhyempi jne., mutta tiettyä samankaltaisuutta käytöksessä on, siis jos verrataan ylikankeisiin Cressuihin, Kuningaskulkureihin jne…

Makuasioita, tietty.

Jaha olis se Trim Masterista puuttuva Arabesque etuvaihtaja laatikossa. :confused:

Arabesque on nätti setti, oli aikoinaan omistamassani Tunturi Professionalissa… mutta, mutta - tällä kertaa on enempi tarvetta lokasuojien ja taka/etu-rackien mahduttamiselle…

Edelleen etsinnässä…

Uppista…

Uppista taas… (ja kiitos teille, jotka olette tarjonneet oikein mainioita pyöriä… harmi, kun ei ole tarvetta sellaisille, kun “kiituri” on jo taloudessa. Nyt minulla on aikomus löytää aihio, johon sovittaa lokarit, väh. 30 mm renkaat ja telineet.)