häkit vai lukot

Mitäs kehyksellistä kaksin puolin lukot sisältävää poljinta tähän suosittelisitte?

p bonk - 14:58, 14.5.2013 » Yksipuolinen poljin on aina väärin päin. Kun haluat lukituksen, on se toisella puolella. Kun haluat flatin, tulee lukko ylös. Jos haluat yhdistelmän, osta joku kehyksellinen lukkopoljin, jossa on lukko molemmin puolin.
Ainakin A530 asettuu vapaana ollessaan siten, että lukko-osa näyttää kohti takapyörää ja tasainen osa kohti etupyörää eli ns. pystyyn. Aina kuitenkin noin päin, joten kengän kiinnittäminen lukkoon on erittäin helppoa.

Ainoot ykspuoleiset mitä käytän on A520 maantiepyörässä - mulla on kaikissa muissa pyörissä maasto-SPD:t joten ei viitsi yhden takia hommaa kenkiä jne… ja maastokengissä kävely ei oo ongelma. Muissa pyörissä ei jaksais sihtailla sitä poljinta oikein päin, maantiepyörässä tämä ei oo suuri haitta. Noi kääntyy häkin painosta aina lukko viistosti alaspäin.

Toi A 520 on hyvä just jos haluaa laajaa tukea kengänpohjalle, mut haluu SPDt ja edullisen pedaalin…
http://www.roadbikereview.com/cat/drivetrain/pedals/shimano/pd-a520/prd_368166_2503crx.aspx

Miksi mulle ei ole kerrottu*, että lukkikset ovat näin paljon häkkejä helpommat?!1

  • nimim. käytettyjen sidien ja wellgojen iloinen uusi omistaja -82

  • oikeasti aika moni on aika monta kertaa kertonut. mutta menee aina aikaa ennen kuin uskon.
tutam - 11:43, 23.5.2013 » Miksi mulle ei ole kerrottu*, että lukkikset ovat näin paljon häkkejä helpommat?!1 - nimim. käytettyjen sidien ja wellgojen iloinen uusi omistaja -82 --- * oikeasti aika moni on aika monta kertaa kertonut. mutta menee aina aikaa ennen kuin uskon.
Kandee vaihtaa wellgot nopsasti simppoihin (klosseineen), ovat wellgot aika kehnot.

^ Mä vielä riemuitsen näistä wellgoista kun tuntuvat niin mahtavilta! Sitten shimpat tuntuvat vielä siistimmiltä… Vähän kuten fillareidenkin kanssa: lavalta löytynyt retkipyöräkonversio tuntui ihme ohjukselta mummopyörän jälkeen ja siitä lähtien on menty vain ylöspäin. Ja aina on vaihto parempaan ollut galaksit räjäyttävä kokemus.

Tänään se kävi ekan kerran mistä varoteltiin kun eggbeatereitä harkitsin.

Skiddailin suojatiellä väistääkseni autoa kun mulla oli väistövelvollisuus. Noh eiköhän sitten takajalan klossi napsahtanut irti ja vasen jalka mukavasti polkassut lisävauhtia kohti mersun kylkeä. Onneksi oli mulla hidas vauhti ja mersulla suht kova niin vältyin yhteentörmäykseltä. Kerran on aikasemmin duuniin mennessä parkkihallissa napsahtanut irti mega liirrossa, mut nyt haittasi menoa vähän ja pulssi nousi.

Ostoksilla-ketjussa oli Ritcheyn lukkopolkimet.

Onko noi mistään kotoisin?

On. Kevyemmät ja tuntuu kivemmilta kuin shimpan M520/M540 sekä toimii samoilla klosseilla. En tosin ehtinyt kuin 30km ajaa, mutta kuulalaakerit löytyy, ja huollettavissa. Yläfemmasta tosin lunastin viimeisen parin…

E: Maasturiin siis laitoin.

Mullaki on noi Ritcheyt ollut jo vuoden ajossa. Hyvin skulaa, aiheutin vaan klossiongelmia polkemalla joillakin kiinan klosseilla ja polkimet tais kulua vähän väljiksi :confused: Ite löysin aikoinaan halvimmat Evansilta.

Täytyy varmaan hankkia pari.

munakorva - 12:05, 3.6.2013 » eikö se nyt oo todettu, että kaikki stäpit on paskoja ja katkee paitti noi oikeet KEIRINIMIESTEN sträpit. eilen ajoin ekaa kertaa speduilla. Skidaajan valinta on stäpit ja häkit.
Eri mieltä. Kyllä miummielestä speduilla saa paljon taktisempia ja tehokkaampia skidautuksia aikaan. Sträpit on aina liian löysällä, ellei sit kiristä ennen ajoon lähtöä, millon pitää aina trackständää, kunnes on perillä.

Ite pidän sträppejä hyvin tiukalla ja träkständään aina. It’s a zen thing spedumies ei ymmärrä.

Ei niitä voi vertailla.

Kyllä se on yhtä tiukka se paketti sträpeillä kun vaikka niillä maastospeduilla näemmä. Spedukenkä mukavampi tosin.

Ei ne lukot vaan sovi tuollaiseen katuajoon mitä itse harjoitan. Its all abaut sivuluisu ja riehuminen. Jalkojen pitää saada olla vaikka kuin vinottain tarvittaessa ja silti ei tarvi pelätä spedun aukeemista. Ei tirktärkmiehetkään pidä lukkokenkiä, vaikka kuinka ois tukevaa.

Tässä ollaan kuitenkin kaikki aika erilaisia kuskeja, joten ei kummallakaan poljinvalinnalla voi toista peitota

UCI miehet käyttää molempia.

munakorva - 13:07, 3.6.2013 » Ei niitä voi vertailla. Tässä ollaan kuitenkin kaikki aika erilaisia kuskeja, joten ei kummallakaan poljinvalinnalla voi toista peitota
Eikö me voitas edes vähän nahistella? East side vs. west side ja lukot vs. sträpit. Näytösluontoisesti.

oon kuullut tarunhohtoista legendaa sun kultaisista tanssikengistä… huh. En tiedä voinko lähteä väitteleen

Väärä Erik. Nimimerkki austonella on kultaset spd tanssikengät :slight_smile:

Valitettavasti…

http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2008/10/21/Gold%20shoes-670-75.jpg

“Erik Kultakenkä” kuulostaa kyllä taruhohtoiselta.