Foorumin käyttö mobiililaitteilla mm. kuvien lataaminen

Ainakin Androidissa saa Chromen request desktop site -täpällä sen bbcode-upotuksen, mut ompa menny vaikeaksi juu :confused:

Lumikko - 21:26, 5.9.2017 » Flickristä ei enää onnistu. Onkohan se tahallista?
on joo. Flickrin käyttäjäehtojen vastasta muutenkin imagehostauspalveluna käyttö.

Ei flickeristä ainakaan tolla mobiiliapilla oo koskaan saanutkaan mun muistaakseni kuvaupotuksia tehtyä niin itse teen vaan suosiolla kun pääsen koneelle. Jos flickr kuvat joskus loppuu multa näykmymästä niin jää kyllä kuvien nettiin postaaminen sen jälkeen multa kokonaan. Tälläkin foorumilla jokainen mun linkkaama kuva on flickrin kautta hostattu.

Itse löysin tuolta guidelines -osiosta tällaisen, mut ei minusta kiellä valokuvien jakamista/esittämistä:

Don’t use your account to host web graphics or as a replacement for a content distribution network.
If we find you using your account to host generic graphic elements of web page designs, logos, banners, icons, and other non-photographic elements on other web sites, or if you show suspicious upload behavior that impacts the stability of our servers, we will warn you or delete your account.

negaatio - 7:35, 6.9.2017 » on joo. Flickrin käyttäjäehtojen vastasta muutenkin imagehostauspalveluna käyttö.
Erikoista, että sieltä kuitenkin saa otettua upotuskoodit kuville, mutta nimenomaan kännykällä ei onnistu.

Löysin ite kooman linkkaamasta guidelines-osiosta tällaisen:
“Link back to Flickr when you post your Flickr content elsewhere.
Flickr makes it possible to post content hosted on Flickr to other web sites. Pages on other web sites that display content hosted on flickr.com must provide a link from each photo or video back to its page on Flickr. This provides a way to get more information about the content and the photographer.”

josbanse - 7:47, 6.9.2017 » Ei flickeristä ainakaan tolla mobiiliapilla oo koskaan saanutkaan mun muistaakseni kuvaupotuksia tehtyä
Mobiiliappilla ei, mutta puhelimen selaimella on onnistunut monen vuoden ajan, mutta ihan hiljattain vasta muuttui näkymät kännykän ruudulla.

Kun lataan kuvan imguriin kännykästä selaimen kautta, en saa kuvan kokoa muutettua lisäämällä urliin m- tai l-kirjainta. Vastaavasti jos koneen kautta lisää kuvan, koon muuttaminen toimii.

Wat do?

Minä lisään l-kirjaimen vasta kun oon pastettanu sen tähän postaus kenttään, ja toimii.

Ei helvetti tota googlee. Eilen kuvat näky ilmeisesti muillekin ja myös selaimella jolla en oo loggautunut gooleen(koskaan) mut eipä taida näkyä enää. Aikoinaan toi googlenpaske toimi ok mut ei sit näköjään enää. Ihme säätöö, samalla metodilla linkitetyt AMA-kuvat on vissiin säilyneet ehjinä mut oli niidenkin kanssa jotain alkuvaikeuksia.

Taitaa olla tää mun vähäinenkin kuvien postailu tänne nyt tässä kun ei kiinnosta nää atk-hommat enää paskaakaan.

Taisin löytää ratkaisun tohon mua ja vissin muitakin piinanneeseen Google Photos -kuvien linkitysongelmaan.

Jaetusta albumista linkitetyt kuvat ovat näkyneet hetken aikaa ja sitten hävinneet. Näkyvyyden olen testannut selaimella jolla en ole loggautunut googleen eli siitä ei ole ollut kyse ja jaetun albumin sisällön pitäisi näkyä muutenkin kaikille. Joku kommenttikin tuli muutama päivä sitten lukko-topikkiin lataamaani kuvaan liittyen ennenkuin huomasin kuvan hävinneen.

Kun ihmettelin että mitähän nyt taas niin huomasin, että kuvan yleensä hemmetin pitkä osoiterimpsu on huomattavasti lyhyempi kun albumiin ja kuvaan navigoi silloin kun ei ole loggautunut googleen ja lyhyempi linkki tuntuisi toimivan paremmin.

Nämä ovat saman kuvan osoitteita, ylempi tuntuis toimivan jopa seuraavanakin päivänä, alempikin saattaa toimia:

elikkäs haista postimg vittu

korjaan msk-topin, muuta en jaksa/osaa

V-8000 - 14:19, 29.9.2018 » En saa kuvalinkkejä jostain syystä toimimaan.
Taikonautti - 22:02, 28.8.2017 » Imgurin iPhone-appissa kuvan osoitteen tossa peltsipin mainitsemassa muodossa saa kun avaa kuvan koko ruudun kokoiseksi (eli tökkää kuvan auki ja sit tökkää sitä vielä kerran), silloin alalaitaan ilmestyy tämän näköinen namiska jota tökkäämällä tulee "Copy Link" -valikko: http://i.imgur.com/D7e6xE2.png?1
En tiä mite fones, mutta nykyään droidilla kun lataat kuvasarjan imgur appilla, klikkaat lopuksi "view" nappia, niin sieltä pitkä painallus kuvan kohdalla avaa dialogin, jossa lukee "share direct link". Sen voi kopioida leikepöydälle ja sieltä padte yyveen kuvanlisäysdialogiin.

“Tosi simppeliä.”

zykkeli - 16:34, 1.10.2018 » Vuosi 2018,haet rastit ja et saa mobiilista linkitettyä tänne kuvia. Aivan jepa. Tähän vois sanoa, että ennen oli paremmin.
koitin editoida sulle kuvat näkyviin, mutta flickr ei tarjoa BBCodea sun kuvista. Laita asetukset siis niin, että kuvat on sallittua embedata.

sit vaan tuolla yllä olevalla ohjeella jatkossa, jos haluaa kentältä postata.

Voisin alkaa maksusta tarjoamaan palvelua, jossa käyttäjä saa multa Wordpress-tunnukset tiliin, joka automaattisesti pienentää kaikki upatut kuvat 680px leveyteen ja josta saa helposti sitten jakourlin yyveelle. 100e vuosi?

Oon ollut huomaavinani, että kaikkien näiden kuvanjakopalvelujen kökköytymisen myötä yyveestä on originaali kuvasisältö vähentynyt. Voin olla väärässäkin.

Photo & Picture Resizer + Dropbox = 9 klikkausta ja kuva pienenetty ja linkki valmiina. Pitää vain muistaa muutta dl=O → raw=1 linkin lopusta. Oliko niitä helpompia?

Edit. On näitä Dropbox-ohjeita muitakin.

Mull Dundane - 15:15, 5.9.2017 » vois muistutella taas dropbox-käyttäjiä, että img-tagien välissä oleva kuvalinkki (share / copy link) tarttee peräänsä vielä tekstin [b]dl=1[/b] näin näkyy kuva heti kaikille foorumilla

Suomalainen kuvat.fi. Maksullisessa ainakin aika ookoo sovellus, joka uppaa etukäteen määriteltyyn kansioon suoraan luurista ja tarjoaa sen jälkeen ketjulinkin kuvaa josta saa kuvan osoitteen yhellä klikillä. Muutenkin tarjoaa elämänlaatua niille, joilla kuvia nyt jostain syystä kertyy esim tuhansia vuodessa

Testaillaanpa tuota.

https://ollijokinen.kuvat.fi/kuvat/Testi/Compact_FINAL%20y%C3%B6.jpg/_medium.jpg

Hah!
Parissa minuutissa perustin tilin, panin kuvan sinne ja linkkasin tänne.
Hemmetin hyvä!

Blogikin syntyi hetkessä.

Osoitteen jakamista en heti hiffannut.

No ei tässäkään loppujen lopuksi mitään ongelmaa ollut. Parempi vaan olla lukematta ohjetta :wink:

Tästä pääsee koeblogiin:
https://ollijokinen.kuvat.fi/blog/

Ite oon viime aikoina onnistunut hoitaan tän niin et mul on jaettu googlephotos albumi kirjamerkkinä/auki puhelimen toisessa selaimessa(Firefox, jolla en ole koskaan edes logannut sisään googleen) ja kopion kuvalinkin sieltä. Onnistuuhan toi samalla selaimellakin mut toi toinen selain on niinku tuplavarmistus.