Firewatch - yleinen retki-twitter

Olipa pitkä retkipäivä kun eteen yllätys singletrackia. Nyt tahkosen laavulla (on laavu.orgissakin, tulin viittojen opastamana) kun aiotussa yöpaikassa olikin jonkun kesämökki. Venäjän puolelle alle 3km matkaa, tämän syvemmälle itään en taida tällä reissulla enää päästä.

Vajaa tunti sitten saavuin vihdoin Repovedelle, Lapinsalmen sisääntulolle. Nyt riipun matossa.

http://i128.photobucket.com/albums/p175/wehola/Mobile%20Uploads/IMG-20160721-WA0000_zpsgdddei8o.jpg

Hitto. Tänne ois ollu hyvää postattavaa menneen parin vkon aikana, ellei mun vedenkestävä Xperia Z3 ois kastunut ja hajonnut kuoritakin taskuun jo Loviisassa.

Helsinki-Porvoo-Loviisa-Kuusankoski-Mäntyharju-Hurissalo-Puumala-Savonlinna-Kolovesi-Joensuu-Koli vaimokkeen kanssa neverforget <3

Yhteiskuntakelpoisuus hakusessa - oispa raidöö.

Lounas Lentiirassa. Kuollut paikka, mitä nyt paikalliset käy autolla ihmettelemässä pyöräturistia.

Nyt on talsittu repoveden polkuja ylös ynnä alas. Komeita paikkojahan täällä on. Nyt lepuutan jalkoja, makaan riippumatossa, syön rusinoita ja luen kirjaa. Paitsi nyt interpyöräilen. Aah, täyttä elämää.

parin viikon päästä pääsee postaamaan tänne ihan luvan kanssa.
jos näreessä on siis nettiä.

Welho - 16:06, 21.7.2016 » Lounas Lentiirassa. Kuollut paikka, mitä nyt paikalliset käy autolla ihmettelemässä pyöräturistia.
Kaksi autoa ajoi viereen Lentiirassa kun söin lounasta vanhan kaupan edessä olevalla pöydällä. Pysähtyivät katsomaan hetkeksi ikkunat kiinni ja sitte jatkoivat matkaansa. Lämminhenkinen meno.

grävelii: graindattu

Kas, pari poroa tuli sitten moikkaamaan kun söin illallista. Komeat sarvet molemmilla.

Raatteen tie tykitetty täysii päästä päähän että ehdin portille lounaalle. Oli muuten hyvä pätkä. Raatteen tielle pääsy sen sijaan oli todella rankkaa irtokivistä latupohjaa.

Kutostietä etelään. Hotelli Hanhi ja Simo Hovarin keskus fiilistelty. Muuten sama mesta kun viisitoista vuotta sitten, paitsi että armaadalta saadut mankelit oli maalattu rando-oransseiksi ja haravoihin nojailun sijasta legioonalaiset pelas pokemonia.

Oispa ollu pokemon legioona-aikaan, ois ainakin ollu aikaa pelata.

Wow, olitko legioonassa (ja kuinka pitkään)? Salut sille. Vaikutti nimittäin aika kiusaamiselta legioonalaisille kehitetty työ silloin kun itse olin tuolla.

eikö lapinjärvi = legioona?

Mun aikana (01-02) Lapinjärven sivarit jaettiin kolmeen porukkaan:

  1. vakisivarit, eli ne, joiden palveluspaikka on lappari (keittö- & toimistohenkilökunta, lääkäri, raksajehut ym.)
  2. koulutusjaksonsa suorittavat sivart, jotka lähtevät jakson loputtua tai paikan saatuaan muualle
  3. legioona, eli ne, jotka eivät saa palveluspaikkaa ja suorittavat palveluksensa lapinjärvellä muun puutteessa

Käsittääkseni legioonan hommat oli aika pitkälle näennäishommia, etteivät muka olisi siellä tyhjän panttina. Ajatus 12 kuukauden mittaisesta haravointijaksosta oli kyllä aika kova yllyke löytää joku muu mesta…

tutam - 22:14, 22.7.2016 » Mun aikana (01-02) Lapinjärven sivarit jaettiin kolmeen porukkaan: 1. vakisivarit, eli ne, joiden palveluspaikka on lappari (keittö- & toimistohenkilökunta, lääkäri, raksajehut ym.) 2. koulutusjaksonsa suorittavat sivart, jotka lähtevät jakson loputtua tai paikan saatuaan muualle 3. legioona, eli ne, jotka eivät saa palveluspaikkaa ja suorittavat palveluksensa lapinjärvellä muun puutteessa Käsittääkseni legioonan hommat oli aika pitkälle näennäishommia, etteivät muka olisi siellä tyhjän panttina. Ajatus 12 kuukauden mittaisesta haravointijaksosta oli kyllä aika kova yllyke löytää joku muu mesta...
Hmm, meitin aikaan kaikkia siellä olevia sanottiin legioonalaisiksi (tämä vuonna 2007). Tai sit mun muisti tekee totaaliset tepposet. Olihan se neljä viikkoakin siellä jo aikamoista peukalonpyörittelyä, onneks oli sentään läppäri millä pelata freeciviä.

Retkitwitter: Grindailin soraa naapurikunnan puolelle ja kävin nuotioilee laavulla, joka oli pykätty keskelle mettää joten siellä oli tuhat miljoonaa itikkaa.

mäkin muistan että legioona oli ne jotka jäi sinne… koulutus tyyppi sano ettei kannata jäädä, kaikista tulee alkkiksia tai narkkareita :slight_smile:

Oispa ollu läppäri tai ees älypuhelin kun itse olin lapinjärvellä. No tein musaa gameboyllä siinä olleella chiptunes softalla. Hyviä aikoja ne

Kävin poimimassa vatut puuron päälle, sit kaffia huiviin ja kohti suurta tuntematonta.