Fillarilehden foorumi

Tämä tapahtui:

Minä olen myymässä yhtä vaihteellista XC-pyörää ja en oikein tiennyt mihin sen laittaisin niin että se ilmoitus tavoittaisi oikean ostajan. Ajattelin että voisin rekisteröityä fillarilehden foorumille ja sieltä kysyä neuvoa. Olen nimittäin pyörän erinäisiä vuosia sitten sieltä fillarilehden sivulta ostanut.

Kirjoitan uuden aiheen “yleiset” palstalle jossa kysyn missä voisi pyörän myydä jos ei ole fillarilehden tilaaja. Seuraavan kerran kun kirjaudun sisään, minun kirjoitukseni on poissa. Ajattelin että oli sattunut joku tietokone-kämmi ja kirjoitin sen uudelleen. Tarkistin että se oli siellä. Parin tunnin päästä tarkistin, se oli kadonnut. Ilmeisesti poistettu. Minulle ei ole tullut mitään ilmoitusta asiasta. Sen sijan löysin omalta profiilitietosivulta kohdan “viimeksi saavutettu maine -42 pistettä” jossa luki neljä kommenttia: artisti maksaa, ammu ittes, no onpas ovelaa… sekä urpo.

En ole rikkonut foorumin sääntöjä sillä en ole yrittänyt myydä/vaihtaa/ostaa mitään.

Mikä tässä on mennyt pieleen? Onko kenelläkään mielipiteitä/kokemusta kyseisestä foorumista? Onko se aina näin “asiallista”?

Terveisin,
Hieman harmittaa kun yrittää kerrankin olla asiallinen!!!

Kai siellä olis tarkoitus tilaajana käyttää sitä Fillarilehden omaa myyntipalstaa - jolle ei-tilaaja ei voi kirjoittaa ilmoitusta. Se, että moderaattorit ja palstan käyttäjät toimivat noin tuossa tilanteessa ei ole mitenkään erityisen innostavaa toimintaa. Eikä valitettavasti eroa palstalla havaitusta toiminnasta mitenkään erityisen vahvasti.

Sain itsekin yhdestä mielipiteestä melkoista kommentointia maine-luetteloon, mutta anonyymisti annettu negatiivinen palaute on lähinnä lapsellista eikä siihen kannata sen enempää kiinnittää huomiota. Jätä omaan arvoonsa ja lykkää pyörä tänne myyntiin :wink:

Ilmeisesti foorumin ylläpito on päätellyt sinun yrittävän “ovelasti” onkia ostajaa foorumin kautta, vaikka myynti-ilmoittelu on sallittu vain lehden tilaajille. Palaute/kommentit mitä olet oveluutesi johdosta saanut, ei ole kovin asiallista. Jos kommentit ovat foorumin ylläpitäjiltä tai valvojilta, he eivät tunnu paljoa välittävän Fillari-lehden peeärrästä.

On tietysti hankalaa myydä, edes ovelasti, kun en siihen kirjoittanut minä olin ajatellut myydä…

ja olisin tietysti laittanut sen pyörän tänne mutta en tiedä onko täällä ketään joka haluaisi ostaa vaihteellisen maastopyörän. Ehkä on pakko kokeilla niitä huuto-juttuja.

Täällä myydään vaihteellisia fillareita 30kpl päivässä.

Tänne vaan myyntiin ja jos ei mene niin sit huuto.netiin. Yksivaihde perustettiin osittain myös sen takia ettei kukaan jaksa tommosta ylenpalttista niuhottamista ja moderointia. Btw, olen f-lehden tilaaja ja yritin julkaista siellä torilla myynti-ilmoitusta hienolla tilaajanumerollani. No arvatenkaan se ei toiminut. Asiakaspalvelu kyllä sen sijaan vastasi nopeasti ja kertoi että pitää julkaista ilmoitus vanhalla tilaajanumerollani, jonka he toimittitivat ja ilmoituksen jättö onnistui… kätevää.

Se vastaus on se, että maailma ja hyvät käytöstavat on “mennyt pieleen.”

Koska ei ole enää sitä hämärän hetkeä ja juomapaikkaa, niin ihmispopulaatio ei enää mitenkään karsiudu. Myös ne tyhmimmät apinat, ne jotka eivät olisi tajunneet toisten apinoiden katoamisen ja hämärässä juomisen välistä syy-yhteyttä, jäävät nyt eloon ja lisääntyvät. Tuntuu lisäksi myös siltä, että ne tyhmimmät apinat lisääntyvät koko ajan ja kaikkialla kaikkein eniten.

Tapahtuu yhä rajumpi separoituminen erilaisiin ihmisiin, joista toiset kasvavat liki hylättyinä ja omin nokkinensa lähinnä vinoon, ja joista taas toisille opetetaan jo lapsena hyvät käytöstavat, kohteliaisuus, toisten huomioon ottaminen ja semmoinen yleinen perusperiaate, että maailma on jotenkin mukavampi paikka, jos siellä noudatetaan edes alkeellisimpia käytöstapoja ja ystävällisyyttä toisia kohtaan. Nämä ensin mainitut nyrkillä kasvatetut kaikesta kaikille vittuilevat vähäkääpiöt erehtyvät sitten pitämään tätä kohteliaisuutta ja ystävällisyyttä heikkoutena, koska heidän pienessä maailmassaan se ystävällisyys tosiaan edustaa heikkoutta, ja sitä pitää heti yrittää käyttää hyväkseen. Kun on oikeasti tyhmä, niin voi luulla vittuilemisen taidon olevan oikeaa älykkyyttä. Oikeasti se on vain ikävä ja viallinen luonteenpiirre ja ruma taipumus.

Kyseinen alaluokkainen sosiaalinen taipumus on lisäksi valitettavasti ilmeisesti periytyvää. Se on sitten tätä “ammu ittes” -tasoista tietenkin nimettömänä tehtyä argumentaatiota täysin tuntemattomille ihmisille, joita ko. apina poloinen ei ole edes koskaan tavannut. Niistä ilmeisesti vain tuntuu jotenkin mukavalta sanoa tuntemattomille ihmisille, että " ammu ittes ". - Mitäpä tuohon nyt enää voisi lisätä? Todeta vain, että siinäpä tiivis ja syvä kannanotto? :sunglasses:

Vakavasti sanoen: Asialle ei taida voida tehdä mitään. Eikä siitä pidä edes pahoittaa mieltään. Se asia vain on nyt näin. Täällä pitää suorittaa ajokortti kohta aivan kaikkeen tietokoneen käytöstä lähtien, mutta se vapaa lisääntymisoikeus kun on toistaiseksi vielä kaikilla ja sen jäljet ovat nyt jo sitten nähtävissä. Vanhemmilla kun on oikeus jättää lapsensa täysin kasvattamatta ja heitteille ja meidän muiden riesoiksi ja lopulta myös elätettäväksi. Tuntuu oudolta, ettei vanhempia muka voisi laittaa vastuuseen näistä aiheuttamistaan kuluista meille muille.

Iltauutisissa oli juuri tänään, että jo 16 000 lasta on pitänyt ottaa huostaan. ← Lue tuo luku uudestaan. Näin on siis jo Suomen äärimmäisen hidas virkakoneisto ehtinyt tekemään. Jos tuosta järkeilee, kuinka monta lasta vielä LISÄÄ pitäisi ihka oikeasti ottaa huostaan, niin tulevaisuus tämmöisten tulevien pikku apina psykopaattien seassa ei näytä oikein ruusuiselta. Osalle näistä pikkureiskoistahan riittää vihan syyksi se, ettet sinä ole reiska ja kuulu heihin ja ole käytöstavoiltasi samanlainen julkinen oksentelija.

Fillarifoorumissa ei itsessään ole vikaa, mitä se nyt edustaa semmoista hivenen aikuismaista keskinkertaisuutta jäsenistönsä aatteilta ja tavasta katsoa maailmaa. Ylläpidon tehtävänä olisi karsia nuo pahimmat peikot pois, jotka lähinnä omilla kommenteillaan jatkuvasti yrittävät ampua alas kaiken keskustelun, josta ko. peikot itse eivät edes ymmärrä mitään. Ei ole mitään pahempaa keskustelupalstalle, kuin muutama vapaana mellastava rääväsuu, jotka eivät kykene olemaan eriä mieltä itse asioista, vaan käyvät aina suoraan henkilöön kiinni luullen, että heillä omassa pikku alaluokkaisessa reiskamaisuudessaan olisi jokin omituinen oikeus edes tehdä näin.

Niinpä. Krokotiileja kaivattaisiin taas lisää… (<- en myöskään ole ihan niin hullu, että ihan oikeasti ajattelisin noin.)

Tuure

-.-

Suosittelen huutonettiä ja ja ehkä keltaista pörssiä sen pyörän myymiseen. Samoin täällä on myydään osio. Tämä on mukava foorumi, pääpiirteissään täällä kestetään erilaisuutta ja omituisuutta fillarifoorumia paremmin. Ylläpito ei potki pois, vaikka kaikki kirjoittajat ilmeisesti eivät edes aja yksivaihteisilla, mutta muuten pitävät vanhoista pyöristä. Sangen suopeaa menoa siis.

Jep jep. Ei siellä saa tavan persaukinen mainostaa/myydä omia roippeitaan, se oikeus on suotu vain hommalla businesta tekeville yrittäjille.
F-foorumilla muutenkin tuppaa nöösi saamaan heti pataan, succiskiree meininki - varsinkin kun offseason on alkamassa niin kierrokset käy kovilla.
Laita maasturi myyntiin vaikka ridefree:n foorumille.

F-foorumilla on kiva käydä kerran viikossa hankkimassa hyvät naurut mutta ei sinne kannata mitään itse kirjoitella tai pistää myyntiin. Pistä tänne ja ridefreehen ilmoitus niin varmaan tavoittaa aika monta potentiaalista ostajaa.

…Itse asiassa mäkin haluaisin vaihteellisen xc-maasturin ja luulen että toi sun vois olla aika sopivan kokoinen? …mutta just nyt ei vaan pysty. Ehkä.

Wow! Aivan mahtava case. Liikunta- ja ulkoiluharrastuksista ei ihan helpolla löydy toista noin kireää foorumia. Fillarin foorumin etiketti ja moderointikäytännöt näköjään nextillä levelillä.

Ihan toinen asia on sitten tuo Fillari-lehden sivujen osto- ja myyntipalstan ilmoittamisen salliminen vain tilaajille. Se on mielestäni kiinnostavaa. Ei siis selvästi väärin tai oikein, vaan kiinnostavaa. Kaikki lehdet miettivät netin ja paperiversion suhdetta, yhteyttä ja rahansaantimahdollisuuksia. Tuo Fillarin käytäntö ilmoituspalstan suhteen on rohkea sekä kiinnostava kokeilu ja pelinavaus tuossa kentässä.

Itse olen jopa kerran vahingossa harkinnut Fillarin tilaamista, että samalla saisi ilmoituspalstalle tunnukset. Alle minuutin pohdinnalla tosin jätin tilaamatta ja nauroin koko ajatuksen naurettavuudelle. Se ilmoituspalstan pitäisi olla 2* nykyistä aktiivisempi, että se olisi riittänyt lisämotivaatioksi tilaamiseen. Tai vaihtoehtoisesti sen lehden pitäisi olla 3* nykyistä parempi. Nykyisellä ilmoituspalstalla ja nykyisellä lehdellä ei Fillarilla ollut mitään jakoja mun rahoilleni.

Uskon kuitenkin, että Suomessa on noin 3-18 ihmistä, joilla Fillarin ilmoituspalstan käytäntö on ratkaissut pelin ja Fillari on mennyt tilaukseen. Noista noin 60% on kääntynyt pikkuhiljaa aktiivi-ilmoittajiksi ja/tai tykästynyt tosissaan lehden sisältöön. Tuosta voisi laskea että tuo käytäntö tuottaa Fillarille nykyään kestotilausten kautta noin 70-400 euroa/vuosi. Kannattaako?

markkuj - 7:46, 4.11.2009 » Uskon kuitenkin, että Suomessa on noin 3-18 ihmistä, joilla Fillarin ilmoituspalstan käytäntö on ratkaissut pelin ja Fillari on mennyt tilaukseen. Noista noin 60% on kääntynyt pikkuhiljaa aktiivi-ilmoittajiksi ja/tai tykästynyt tosissaan lehden sisältöön. Tuosta voisi laskea että tuo käytäntö tuottaa Fillarille nykyään kestotilausten kautta noin 70-400 euroa/vuosi. Kannattaako?
lol

Muistelen Fillari-Lehden päätoimittaja J.Lehden joskus nettikeskustelussa maininneen Fillarin Torilla olevan n.2000 käyntiä vuorokaudessa. Tämä sivusto taitaa jo päästä samaan, vai mitä, tnts ?

2200-3000 käyntiä vuorokaudessa ollut viimeaikoina.

Itselläni täysin päinvastaisia kokemuksia. Kun olen fillarin foorumilta nöösinä tyhmiä kysellyt niin nätisti ja nopeasti olen vastauksen saanut. Minkäänlaista kiristelyä en ole omissa threadeissäni huomannut vaan siellä ollaan oltu hyvinkin ystävällisiä ja ymmärtäväisiä.

Se niiden myyntiosasto on sitten asia erikseen eikä varmaan lehden tai foruminkaan kannalta mitenkään kriittinen osa toimintaa.

Muistui tuosta riccion on kokemuksesta jotenkin vaan mieleeni kun joskus aikoinaan anno domini 2007 eräs BC-Hellsingin myyntipalstalle jättämäni “Annetaan ilmaiseksi pois miesten runko”-tyyppinen ilmoitus moderoitiin sieltä pois tsiptsap jostain syystä ilman sen kummempia selittelyjä. Tämä oli kai juuri vähän ennen sen foorumin toiseksi viimeistä poistumista linjoilta.

No juupa juu, ja niinpä niin. Kotipesähän on aina niin puhtoinen, eikä ongelmia ole koskaan ;)?

Vaikka F-lehden tori on teknisesti kökkö ja muutenkin kankea, niin siellä ei esiinny mm. tämän foorumin myynti-ilmoissa vilahtelevia “yhy yhy, ompas kallista” -viestejä.

Mitä Bobbie tuossa sanoi, mun kokemukset F-lehden foorumista on varsin saman kaltaiset. Ei oo tullut turpaan, kun kysyy asiansa järkevästi. Ja jos ees yhtään viitsii olla viitseliäs, niin sieltähän löytyy myös säännöt, joita edes vähän noudattamalla saa viestinsä olemaan moderoimatta.

:slight_smile:

Kiitoksia, tulee parempi mieli. Ja kyllä, valitettavasti Tuure on oikeassa…kun ei tuo evoluutio oikein toimi enään.

Ja chain thug, kun ollaan samankokoisia, suosittelisin sinullekin pienempää fillaria kuin tuo. Sen ostin kun joskus kävin sillä multisport kisoja. Vaihdoin pienemmän maastopyörän tuohon XC-geometria-pyörään. Sillä on sitten tosi hyvä ajaa kovaa hiekkatietä ja sopivan helppoja polkuja (ja on ihan sopivan kokoinen minulle siihen) mutta jos haluaa maastossa kikkailla niin pikkupyörä on kylla parempi…
saa toki kokeilla, myynnissähän se silti on :slight_smile:

Ja jos nyt joku vielä ei ymmärtänyt, en siis yrittänytkään siellä myydä mitään. Kysyin vain neuvoa sen myyntipaikasta kun siellä on se edellämainittu “vain tilaajat saavat myydä” ongelma… mutta tämä kun tulkittiin salakavalaksi myyntiyritykseksi.

oot vaan ovelampi kuin mitä itsekään tiedät.

Siellä ollaan noiden myynti-ilmojen kanssa aika paskanjäykkiä kun se on yks niistä harvoista foorumeista joilla myyntipalstaa ei oo just siks että lehti haluaa pitää sen tilaajaetuna. Ja siellä väki yrittää oikeasti myydä asioita tolla “missä voisin myydä tän?” -sniikkauksella :stuck_out_tongue: Mutjoo, ylireagointia, varsinkin jos et edes maininnut mille etsit myyntipaikkaa.

Ffoorumin tori on käytännössä maksullinen ilmoituspaikka ja varmasti ihan jees sellaisena.

Elmiira - 10:38, 4.11.2009 » No juupa juu, ja niinpä niin. Kotipesähän on aina niin puhtoinen, eikä ongelmia ole koskaan ;)? Vaikka F-lehden tori on teknisesti kökkö ja muutenkin kankea, niin siellä ei esiinny mm. tämän foorumin myynti-ilmoissa vilahtelevia "yhy yhy, ompas kallista" -viestejä. :)
IMHO on paljon parempi että jengi voi harrastaa hieman "kollektiivista avointa moderointia" myynti-ilmoituksissa, kuten juuri täällä. kaikki hyötyy siitä loppupeleissä ja jos jonkun myynti-ilmoitus ei jostain syystä kestä päivänvaloa niin parempi sitten jättää ilmoittelematta kokonaan.

Mun 2 penninkiä.