Fiksipirkka

No noissa vanhoissa rei’issä ei vaan taida nasta enää pysyä, se kumi on hieman revennyt kun nasta lähti omille teilleen.

Tää on vaan köyhäilyä, toisessa pyörässä ja cargossa on asialliset nastarenkaat.

Mjoo.

Saattaisin kokeilla nastan liimaamista paikalleen, mut saattohoitona mennee mikä vaan. Tai sitte ei tee mitään ja antaa tapahtua mitä tapahtuman pitää.

Eikös jotkut kaiva nastat heti alkuunsa ulos että saa liimattua paikalleen?

Tinpe - 23:47, 22.12.2015 » Leikkaa sillee et jää viivakoodi ehjäks ja teippaa sen sitte pantittomaan ja palauttaa sen, tällöin kaikki voittavat; - Saat hienon Pirkka-logollisen lipan - Tölkistä pantin - Juksaa vielä lisäksi pantittoman tölkin kierrätykseen jolloin luontokin pelastuu. Eli ns. win-win-win tilanne.
arvelen tämän olevan ns. petosluontoista eli ei kanzi jäädä kii :D

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-0/s480x480/12523096_681664998637208_3032425039282148285_n.jpg?oh=e9477f5cc6b9f1e15d6bb325a8a737fe&oe=5745A839

Mitäpäs mitäpäs, onko kukaan miettinyt tai kokeillut “ulkoisia klosseja” näin talvikenkäkaudella? Eli samaan tapaan kuinnoita liukastumisesteistä myydään kenkien päälle laitettavaksi nin josko vastaavin klossi kiinni.

Ei tietenkään se kaikkein jäykin ja ajettavin, mutta jossain talven maasto-eräjormailussa voisi toimia kun voisi ottaa irti ja kävellä välistä ja sitten näillä övereillä talvikeleillä voisi hyödyntää mitä vaan talvikenkää. Klossikaan ei jalkaa niin kylmetä kun ulkopohjanp äällä

Rumat kuin hitto tietenkin, mutta en tiedä onko niin väliksi.

jos laittais klossin remmillä kengän pohjaan kiinni, helppo testata. Mut sit tuli mieleen, et eikös avopoljin sträpillä mee aika lähelle tätä?

Muistaakseni joskus jossain myytiin tommosta tuotetta, näytti vähä samalta kuin ne liukuesteet.
Ja mä sekä joku muu tällä foorumilla, en muista kuka, ollaan tehty “avopolkimet” jotka kiinnittyy klossiin, eli käytännössä levyt joissa on sträpit, ja pohjaan ruuvattu klossi. Ajaminen oli mahdollista, mutta tuntuma yllättäen varsin muljuva, kun klossissa on floattia ja kenkä muljuu sträpissä. Mut jos tykkää. Mulla voi olla ne pellinpalat vielä jossain.

joku vois irroittaa systeemit intin suksista tai sit niistä lasten vastaavista missä saappaat kiristetään remmeillä kiinni, tehä niistä polkimet ja ajaa auringonlaskuun/sillalta

zykkeli - 11:29, 8.1.2016 » Mitäpäs mitäpäs, onko kukaan miettinyt tai kokeillut "ulkoisia klosseja" näin talvikenkäkaudella? Eli samaan tapaan kuinnoita liukastumisesteistä myydään kenkien päälle laitettavaksi nin josko vastaavin klossi kiinni. Ei tietenkään se kaikkein jäykin ja ajettavin, mutta jossain talven maasto-eräjormailussa voisi toimia kun voisi ottaa irti ja kävellä välistä ja sitten näillä övereillä talvikeleillä voisi hyödyntää mitä vaan talvikenkää. Klossikaan ei jalkaa niin kylmetä kun ulkopohjanp äällä Rumat kuin hitto tietenkin, mutta en tiedä onko niin väliksi.
Tämä tuli tehtyä taannoin: https://www.yksivaihde.net/old/2348/157826

Eilen sovittelin pyöräilykenkää ylikokoisen Haltin sisään. Ajatuksena tehdä kalossityyppinen kokeiluversio. Ai joo, tämä on käänteinen ratkaisu kysyttyyn. Jos yhdistäisi tuon kalossi-idean tuohon itsetehtyyn spedemaihariin. iso ohut tennari klossilla, johon menee normikenkä sisään.

FF - 12:01, 8.1.2016 » joku vois irroittaa systeemit intin suksista tai sit niistä lasten vastaavista missä saappaat kiristetään remmeillä kiinni, tehä niistä polkimet ja ajaa auringonlaskuun/sillalta
patologi irrottaa eräsiteet.
SuicideHub - 11:54, 8.1.2016 » Ja mä sekä joku muu tällä foorumilla, en muista kuka, ollaan tehty "avopolkimet" jotka kiinnittyy klossiin, eli käytännössä levyt joissa on sträpit, ja pohjaan ruuvattu klossi. Ajaminen oli mahdollista, mutta tuntuma yllättäen varsin muljuva, kun klossissa on floattia ja kenkä muljuu sträpissä. Mut jos tykkää. Mulla voi olla ne pellinpalat vielä jossain.
Kaupastakin sais tän tyyppiset näköjään höhö [http://cdn.shopify.com/s/files/1/0353/7881/products/fly-pedal-v2_grande.jpg?v=1439933836](http://flypedals.com)
ahomik - 11:49, 8.1.2016 » jos laittais klossin remmillä kengän pohjaan kiinni, helppo testata. Mut sit tuli mieleen, et eikös avopoljin sträpillä mee aika lähelle tätä?
Menee toki ja parempikin ratkaisu, mutta vaatii vaivan vaihtaa polkimet.Ei tosin se suurin vaiva. Tuli vain tässä sattumalta tämä ajatus mieleen kun jengi näitä talvikenkiä speksaa.
SuicideHub - 11:54, 8.1.2016 » Ja mä sekä joku muu tällä foorumilla, en muista kuka, ollaan tehty "avopolkimet" jotka kiinnittyy klossiin, eli käytännössä levyt joissa on sträpit, ja pohjaan ruuvattu klossi. Ajaminen oli mahdollista, mutta tuntuma yllättäen varsin muljuva, kun klossissa on floattia ja kenkä muljuu sträpissä. Mut jos tykkää. Mulla voi olla ne pellinpalat vielä jossain.
Ainaki mä ja ehkä joku muukin. Pistin 6mm vanerinpalaan klossin kiinni lyöntimutterilla. Kenkä ei mulju, kun laittaa ruuvit alhaalta läpi ja katkoo päät. Peltisessä vois lyödä tukevan naulan pari kertaa läpi, niin reikien reunoille syntyvät kielekkeet antaa pitoa.

Klossin floatti on ihan perseestä noissa. Auttais varmaan jos olis remmillä kiinni kengässä. Mulla ei ollu. Ja sit se vaneri ja talvikenkä lisää polkimen korkeutta varmaan sentillä, eli pitäis vetää satula ja ohjaamo uusiks.

Biltsuflätit ja sträpit, sanon minä.

Siihen on syynsä ettei tuommoisia hirveästi näy kaupallisesti tarjolla ja kotitekoiset jäävät koeajon jälkeen romulootaan.

Ite ajan flättipolkimilla.

Pikalinkkunapa = M5-mutteriniittipihdit, eli kuinka asennat pullotelineitä katuratapyörääsi:

Erinomainen niksivinkki. Kiitos.

Hyvä vinkki, noita niittimuttereitakin on jäänyt peräkärryprojektista…ja pihtejä en omista.

Noita saa näköjään ebaysta tyyliin 3£/10kpl ilmasilla posteilla. Sais mm. omaan cännärin maasturin wishboneen lokarikiinnikkeen ja kovat jäbät/mimmit laittaa haarukkaan lisää rando-kiinnikkeitä.

kunhan muistaa siistiä poraamansa reiät ns. huolella

e: se niittaus kyllä varmaan antaa runtua että miten van