Favorit maantierunko,n.57cm

47 on siks zen, että jos sä laitat sen 19 hampaisen takarattaan, ja osaat skiddata kumallakin jalalla, niin skid patcheja tulee 38, ja takarengas kuluu harmonisesti. Vai mitessenyoli.

EDIT piruvie, olin liian hidas

Just can’t beat me.

osta multa kammet, niin tulee kerralla kuntoon ja loppuu arpajaiset.

prkl,kaimmää ny skidspot hommata tajuan!en kai diggaile et gummi kuluu esim vaan neljäst kohtaa kaljuks skiddaillessa puoleensavetävästi pirkkalan steissillä,prkl.

nonni.jotta sais tätä etiäppäin,niin mä voisin antaa ton mun sinisen n56-57 korkean ukrainalaisen fillarikaunottareni ( kiekoilla tai ilman,mutta satula ja tyäkalulaukku jää mulle.ainakin toi laukku.miten sovitaankin) vaihdossa seuraavista osista:

-takakiekko,johon saapi 32m kumit.kestävyys ratkaisee,ei naarmut,paino tms.
-vapaaratas 18-20 hammasta,tai sinkulakitti mtb napaan.
-etukiekko
-kumit 28-32mm,mieluiten 32.
-keskiö,britti,113mm.nelikantti ois jees.
-kammet,edelliseen sopivat.
-eturatas,38-46t.
-lyhyt jarruvipu
-kestavä tanko,suora tai Todella matala riser.25.4mm
-etujarru,sisti ja vintage,mitä vanhempi,sitä parempi.ei campa.

-että jos sulla on nurkissa tällast kamaa jouten ja voisit moisia vaihtaa vaikkapa rahhaan tai tohon siniseen fillariini,niin “PM”.

ja jotta ei ois niin yksiselitteistä niin edelleen,voin tosta favoritista luopuakkin,koska toi raleighikin huutaa hellyyttä ja huolenpitoa,eli osia ylläolevan listan mukaisesti myös.joku laite ny vaan pitää saada ajokuntoon,eikä vaan haalia ja purkaa ja hermoilla :slight_smile:

Nonni.

tämä lienee on sitten vaihtamaisillaan,ellei jopa jo periaatteessa vaihtanutkin omistajaa ja mä pääsen keskittyyn tohon ukrainan ihmeeseen.

Hei kaikki pyöräilyihmiset!

Minulla on hyvin samankaltainen Favorit työn alla, ja pitkällisen säädön jälkeen joudun irrottamaan keskiön ks. pyörästä. Minkälaisella työkalulla operaatio onnistuisi? Keskiöavaimia kun on monenlaisia…

Kyllä, tämä on amatöörikysymys ja väärällä foorumin alueellakin, mutta tässä yhteydessä on kuvia samanlaisesta Favoritista. En kuitenkaan sattuneesta syystä pääse käymään rungon kanssa pyöräliikkeessä, enkä haluaisi ostaa keskiöavainta summamutikassa.

Kiitos kovasti jo etukäteen.

  • Misa