Fausto Coppi City Master

^^ Joo, muistaakseni kaksi kierrosta erkkaa. Jo senkin takia, että tuota on hieman venytetty (siis punosta, kun se on sellaista verkkomaista) että riittäisi paremmin ja muuten olisi saattanut jäädä tosi ohueksi ja alumiini pilkottaa alta. Hauskaa tuossa on kanssa se, että varsinkin kesällä kun pidän pyörää kuistilla ulkona, reagoi nauha ilmankosteuden mukaan jne. Väri muuttuu, tuossa kuvassa se on varsin tumma, nyt tosi vaalea, voisi kevään kynnyksellä pistää uudet lakat pintaan. Vastoin arvelujani sellakka pysyy kyllä hyvin, kestää jonkun verran vettäkin eikä tartu käsiin.

Tuo kengännauha on näyttää kyllä huomattavasti paksummalta, ja onkin. Kun tuo mun pellavanauha on yhden kerran tuossa vähän venytettynä ja ohuena, ja tuo sun taas on jo itsessään paljon paksumpaa.

Mutta joo, Coppikin on hieno. Kirkas ohjainlaakeri totta vie raikasti ulkonäköä.

Kävin hakemassa keittiöstä kaakaota ja ihailin salaa tuota ylvästä näkyä.

En ole vähään aikaan nähnyt mitään yhtä hämmentävää. Nuo teipit ovat kuin shampoomainoksia sen parturikampaamon ikkunassa, jossa et ole ikinä nähnyt asiakkaita.

Valkoinen on keltaista, sininen on lähempänä turkoosia ja ohikulkijat miettivät itsekseen, kuinka helvetin kauan nuo oikein ovat tuossa olleet - ja kuinka kauan ne vielä siinä tulevat olemaan? Onko pyörä kenties hylätty?

Kuvittelen itseni tilanteeseen, jossa syystä tai toisesta joudun seisoskelemaan vaikkapa portsun edessä, odottaen jotain yliopistossa itseään harmittavaa ystävääni.

Koska tämä kuvitteellinen henkilö luultavasti on akateemisesti myöhässä, pistän tupakaksi, ja katseeni siinä sitten odotellessa osuu valkoiseen polkupyörään. Koska minulla on aikaa, lähestyn sitä tutkiakseni tarkemmin, mistä on kysymys.

Todennäköisesti pitäisin itseäni ihan vitun idioottina.

Ongelma kuitenkaan ei itsessään ole tankoteippi vaan kiekot, jotka, vaikkakin toimivat ja uskolliset, ovat auttamattoman eri pariset. Jos ne itsessään olisivat ainut omituinen piirre tuossa pyörässä, luultavasti koko homman voisi sivuuttaa olan kohautuksella.

Joku saattaisi vain ajatella, että tässä on nyt ajateltu ekologisesti ja käytännöllisesti, toinen ehkä jopa pitää sitä tarkkaan harkittuna tyylillisenä kannanottona.

Mutta nyt ei voi enää selitellä mitään. Sinivalkoiset tankoteipit, saatana.

Onpa kiiltävät teipit! Kiilto tuo mieleen ruotsalaisten kitalaet säälimättä turmelevat karkit.

Tuollainen coppi kyllä vähän nyt kuumottelee minuakin. Siinä kun olisi muhvit ja ne ratahahlot. Ja noi jarruvaijerin läpiviennit ovat kyllä siistit nekin.

väärä lanka. tsori.

Oliko oikeesti vai pelkäätkö että jotakuta kiinnostaa liittyykö aiheeseen vai ei? :smiley:

Langat heittää taas.twitter lankaan kirjailin. Ei joka lankaa pidä sotkea!

Säikeessäni on nyt twitterin kajo. Vittu, ihan sama. Menkööt.

Moi,
Eipä ole merenneito hetkeen sanaista arkkuaan narauttanut täällä. Ruuccua on tullu louhastua sitten senkin edestä vaikka piti olla elokuuhun dokaamatta. Yli kuukauden olin ilman, sit piti mennä kaverin varpajaisiin. Ei hätää, sen jälkeen on pysyny todella nätisti homma lapasessa.

Tästä kaikesta voitaneen todeta että on ihmisryhmä jolle tipaton toimii jokseenkin siten kuten sen pitäisi.

Sen sijaan pyörärintamalla on ollut jokseenkin hiljaista. Olen viimeaikoina keskittynyt istumaan himassa ja sulkkailemaan, mutta maanantaisin ja perjantaisin pyrkinyt käymään liikuntamyllyssä ajelemassa ympyrää.

Muistikuvat on vähän hatarat kun en ole jaksanut nakutella heti kun kaikki tapahtui, mutta jokseenkin on ollut kovaa onnea mukana aina kun on myllyssä tullut käytyä.

Epaz oli järkkäämässä sörssistä kimppatilausta, joten änkesin mukaan noine kiekkoineni reilu kuukausi sitten. Poikkeuksellisesti tällä kertaa homma meni täysin päin vittua jo tilausvaiheessa.

Bilderbergin liskomiehet olivat sitten vaivihkaa ujuttaneet kiekoista ylimääräisiä postikuluja, joten maksettavaa tuli jotain 230 euroa yhteensä. Muuten tulivatkin sitten ihan nätisti perille ja hyvältä näyttää.

Vaikka kiekot itsessään sujahtivat paikalleen nätisti, on itse ajaminen jäänyt pelkäksi statistiksi elämäni näytelmässä. Nuo 3T:n muoviset teipit saivat oikean käden niin kipeksi etten saanut vasemmasta hanskaa pois ollenkaan. Mut se on pientä.

Seuraavalla kerralla aloitin hommat sillä, että hioin vartin verran haarukkaa jotta etukiekko menisi aina suorana paikalleen. Tämän jälkeen ajelin hetken niillä vitun sinivalkoisilla trolliteipeillä, vain huomatakseni että niistä tulee edelleen kädet todella kipeiksi.

Vaihdoin tilalle salsan valkoiset teipit, ja juuri kun alkoi olla valmista, tuli ilmoitus että mylly suljetaan puolen tunnin kuluttua. Kävin heittämässä viimeiset lenkit ja päätin lopetella ajoissa.

Taluttaessa pyörää huomasin että keskiö kiertyy itsestään auki.

Kun jälleen kerran oli aika polkea, saavuin hyvin varustautuneena, joskin vittuuntuneena.

Olin nimittäin töiden jälkeen käynyt uteliaisuuttani hakemassa kellarista CTAPT WOCCE:ffa olleen auringon ja syksyn turmeleman Selle Royal Dolphinin, josko se sopisi noihin hommiin paremmin kuin toi B17.

Olin ostanut taannoin Pelagosta Carradicen laukun, mutta kun silloisessa penkissä ei sen kummemmin ollut satulalaukulle lenkkejä, pienessä hurmoksessa sitten ostin Brooksinkin.

En sano että Brooksin B17 olis paska satula ja hinta oli mun mielestä hyvä, mutta sen mä sanon että jos kellarista löytyy ihan asiallinen, hyväksi todettu jakkara jossa on piiloon käännettävät lenkit satulalaukulle, niin kyllähän se vituttaa.

Helvetinmoisessa hiessä kävin vielä itäkeskuksen miestentiimarista ostamassa kierrelukitetta siihen keskiöön, myllyyn, voimansiirto lihoiks ja onnea matkaan.

Joku teistä stalkereista saattaakin arvata, että myllyssä ajelen fiksinä. Voitteko kuvitella miten kirjaimellisesti onnekas veikko olen, kun pellepyörällä polkemiseen totuttelevana kohtalaisen jykeväluisena kaverina huomaan tolpan humahtavan istuinputkeen?

Nopeiden refleksieni ja komean naamani ansiosta selvisin vaaratilanteesta kaatumatta tai aiheuttamatta kasaa edes bibseihini, mutta eipä tähän vitutukseen mikään vitun life tai sen enempää death coach voisi valmistaa. Istuinputken pannan pultti oli prikkaa vaille liian lyhyt kiristääkseen pantaa kunnolla. Pyörä varastoon ja kotiin kaljakaapille.

Noh, niinhän se on että kärsimys palkitaan. Fason valkoinen nahkajakkara ei ollut vielä mennyt kaupaksi, joten dibsasin kuin vesikauhuinen paviaani ja myöhemmin ehtoolla hain varmuuden vuoksi kokonaan uuden pultin.

Kuva ei otettu vetopuolelta, problem?

Pyörä huutaa vielä kompaktikahvoja, korkeampaa stemmiä ja pole from a finnish pop artist eli kirkasta tolppaa, sitten se alkaa olla puolestani valmis.

Ainakaan radalla ei fiksi ole tuonut minulle mitään yliluonnollista yhteyttä ympäristööni, Narniaan kylläkin. Merkittävimpiä etuja lienee jaloilla himmailu ja sellaisen ikävän vetelän tunteen puuttuminen polkiessa. Vastaan polkeminen tuntuu aika paljon polvissa ja sillä tavalla hidastelu myös näyttää puuduttavan käpälät aika pian. Pitänee saada käsiltä painoa pois, tai vyötäröltä.

Sitä, miten fiksi sopii kaupungille, en vielä tiedä, mutta se täytyy joka tapauksessa ottaa selville. Itseni tuntien lähden laiskuuttani myllystä heti kun säät sallii ilman vapaaratasta, sitten tiedän tuoko fiksi edes maallisen yhteyden terveydenhuollon palveluihin.

Ei tällä erää muuta, jatkakaa.

Jos olisin sun roolissa, antaisin tolle stongalle vielä koe-esiintymismahdollisuuden elämäni näytöksessä, kunhan ensin kääntäisin yläotteen vaakatasoon ja varmaankin siirtäisin kahvoja vähän alemmas, jotta muodostavat suorahkon linjan. Tollasenaan se puuduttais munkin kämmenet.

Kaikkia stongia ei ole suunniteltu niin että kahvoista ja mutkista tulis tasanen pöytä. Tuota kun kallistaisi niin alaote poistuisi käytöstä ja näyttäisi dorkalta, ja merenneito menis taas kaljakaapille.

Joo, alaote toimis tosiaan enää kyynärpäät koukussa täysii juntatessa, mutta olispahan toimivampi, joskin aika reilulla ulottuvuudella varustettu yläote. Ainakaan mulla ei kokemusten mukaan toimi noilla säädöillä, aikasemmin mulla oli vastaavanlainen itm millennium. Säädin, yläote parani, alaote katosi, vaihdoin tangon.

ruma pyörä mut siisti stemmi, anna se mulle?

Mainitsit kaipaavasi korkeampaa stemmiä, niin voit nostaa stemmiä siihen asti, että sitä on 5cm haarukkaputken sisällä(max-merkintä ei ole aina siinä). Sheldon brownin neuvo.

Ee hele, dudet taas päissään postaillu keskareilta tai sitten mulla on ollu poikkeuksellisen sekavat puheet tällä kertaa?

En minä sitä mutkaa lähtisi syyttelemään, joskin ihan uteliaisuudesta olen harkinnut jotain perinteisempää, esim. Nittoa. Toi 3T Grand Prix on ihan helvetin hyvä, varsinkin kun maksoi vaan jotain 15 euroa :slight_smile:

Käsien kipeytyminen oli osittain seurausta tankoteipeistä, ja ehkä siitä ettei jaloilla himmatessa paljoa käsiään tajunnut liikutella, en tiedä.

Nuo ihan normaalit salsan korkkiteipit korjasivat kipeytymisongelmat, ja samalla itseasiassa nostin kahvoja entuudestaan.

Kahvat on nyt just helvetin hyvin, joskin vievät edelleen vähän liian eteen.

Ei olisi, testattu juttu. Alaotteelta jarruttaminen on ollut ongelma noiden kahvojen kanssa niin kauan kuin muistan ja tuo auttoi aavistuksen myös siihen. Osittain myös siksi harkitsen kompaktikahvoja.

Pyörästä en tiedä, mutta on hyvin vaikea sanoa kuka oli eniten päissään, se jäbä joka suunnitteli ton stemmin, minä joka ostin sen vai sinä kun sanoit siitä noin. Tee tai tuo mulle tällaset niin stemmi on sun.

Aikalailla tuolla periaatteella olen sitä varovaisesti korottanut, mutta nyt alkaa tulla raja vastaan.

Stemiksi ajattelin kokeilla joko kylmästi 50mm tai varovaisemmin 70mm pitkää Nitton Technomicia. Tällä hetkellä äärimmäinen mukavuus on niin pienestä kiinni, ettei lyhyempää stemiä tarttis paljoakaan nykyistä enempää korottaa.

Kunhan nyt sais taas ajeltua sen verran että toi elintasoindikaattori vähän vetäytyis tuosta vyötäröltä niin sit vitun kyykys ja täysii.