fatbike-lanka

Odie - 16:15, 29.12.2014 » Noniin. Eipäs sössötetä. No sössöting. Ingen sössiting här. Kein sößötichenschößen
Korjasin.

Läskit tällä hetkelle ns. kiihottaa, tekisi mieli laittaa rahat tiskiin.

FixiVihaaja - 11:20, 29.12.2014 » Argumentoikaa miksi en ostaisi on onen fattyä kuitukeulalla, n. 1400 eskoa nyt.
Itse myin Fattyn rungon pois ja ostin 907:n tilalle koska -Fattyyn ei mahdu 29+ kiekkosetti (en sitten kyllä laittanut moista 907:aankaan ennen kuin sen myin). Normaali 29er kiekkosetti toki menee. -kahdesta ohuesta putkesta duunattu top tube on leveä ja osui usein kivuliaasti polven sisäpuolelle (tää tais johtua vissiin mun omasta geometriasta) -Fattyssa on self steeringia melko rutkasti. En tiedä johtuuko loivasta keulasta, rakesta, renkaista vai mistä. 907:ssa oli joka tapauksessa vähemmän (samoilla renkailla). -18" runko oli mulle vähän pieni, ois pitänyt ostaa 20". (itse 181cm)

Loppupeleissä itsellä tuli läskillä sen verran vähän ajoa että en katsonut tarpeelliseksi moista pitää lainkaan. Saa nähdä tuleeko jossain vaiheessa hommattua uudelleen vai ei.

Mika K - 21:36, 28.12.2014 » Pannaas tänne välillä eli tämän illan reilulla parituntisella oli edelleen se tuttu 20 astetta pakkasta ja lunta kohtuudella.
Mites porukka suojautuu pakkaselta pidempien ajojen aikana? Siis lähinnä naamarin kohdalta. Mä pikkasen pelkään rasitusastmaa, pari kertaa kovemmalla pakkasella kun on tullut enemmän riehuttua on ollut vähän hengitysvaikeuksia ja poikkeuksellista yskää himassa. Mulla on nyt merinovillanen buffi, jonka saan suun eteen tarvittaessa. Tuppaa vaan kostumaan ja huuruttamaan ajolaseja. Ja jos pysähtyy, niin sitten onkin koko kaulus märkänä ja sitten on kylmä. Olen myös kopsannut Mad Bikeria ja nyt kun täällä Stadissakin ollut pyöreesti 20 astetta pakkasta, oon käyttänyt laskettelukypärää ja laseja. Toimivat kyllä hyvin, mutta hengitystä eivät niin suojaa. Mulla oli aiemmin leukasuojallinen ilmeisesti mäkiajokypärä. Muistelen, että blokkasi hyvin tuulta, mutta ainakin kerran lanssimiehet pysähty ottamaan musta kuvaa kun olin menossa pelaamaan fillarilla lätkää. Toi kypärä, laskulasit, lätkämaila kiinnitettynä yläputkeen ja messengeri reppu täynnä gearia sekä vilkkuvalot takana... Taisin näyttää huvittavalta.

Näit tälläisiä erilaisia hengityssuojia löytyy urheiluliikkeistä. Neopreenisia sun muita, reijät tehty suun kohdalle etteivät kastuisi niin nopeasti. Kommandopipo on kanssa vaihtoehto.

^näin noita partioaitassa, mutta kelasin, että ero pelkkään buffin ei ole hinnan veroinen. Tietenkin jos on hyviä, niin voishan sitä sijoittaa.

Saattaa kuitenkin olla, että ostan uudestaan sellasen mäkilaskukypärän. Leukamurtumalta sitten ainakin välttyis, mulla kun on tapana pannutella kevättalvesta.

lekasta tuli joskus ostettua

9,90€

merinokauluri ton kanssa ja vaikka blehat sigusta niin etköhän pärjäile

Ei noilla mun lenkeillä mitään tartte alle 25 pakkasta keleillä, sen verran rauhallista on meininki. Sitä kylmemmillä sitten merinobuffia hieman suun eteen, jos siltä tuntuu. Koitin joskus jotain tuollaista neopreenia ja se ahdisti just sen kostumisen takia. Mieluummin ilman imho. Eri asia tietty sitten mikäli kyse on jostain ihan oikeasta urheilusta eli tarttee kunnolla huohottaa raaempaa ilmaa ja röörien tehot on korkeammalla pidemmän aikaa…

Kunnallisjte - 17:11, 29.12.2014 » ^näin noita partioaitassa, mutta kelasin, että ero pelkkään buffin ei ole hinnan veroinen. Tietenkin jos on hyviä, niin voishan sitä sijoittaa. Saattaa kuitenkin olla, että ostan uudestaan sellasen mäkilaskukypärän. Leukamurtumalta sitten ainakin välttyis, mulla kun on tapana pannutella kevättalvesta.
Tuota kuvan naamasuojaa saa kiinasta parilla eurolla. Esim. [Aliexpressistä](http://www.aliexpress.com/store/product/New-Cheap-Neoprene-Neck-Warm-Half-Face-Bike-Mask-Winter-Veil-For-Sport-Bike-Bicycle-Motorcycle/103334_684078974.html) . Itse viimevuonna tuollaisen ostin ja ihan ok tuohon hintaan. Lähinnä työmatkakäytösä yli -20 pakkasissa.

Tää Respro ainakin mainostaa olevansa hyvä. On kyllä kalliskin.

Kun tulee kesä, pakko päästä testaamaan näitä:

http://img.blogblog.circles-jp.com/20121204_2393715.jpg

Eli Black Floydeja. Järkeä tuskin on ja nyt jo pitää alkaa säästämään, mutta luulen että hupifaktoria irtoaa. Joku maininnut, että olisivat itseohjautuvia, eihän sitä kokeilematta tiedä.

Jay Petervaryn tapa laittaa otsapanta nenän päälle vois olla ihan kokeilemisen arvoinen Salsa Cycles Presents: Getting Dressed With JayP - YouTube

Edit: tämä siis edellisen sivun naamansuojaukseen liittyen

Aika mielenkiintoinen tuo Pivotin tuore läskijulkaisu, LES Fat. Säädettävät dropoutit mahdollistaa pienen geoviilauksen tarpeen mukaan 26/27,5+/29+ käyttöön.

Aika rapean hintanen vaan :G

aika rapean hintanen on myös tää nasta kumes
http://www.fillarikellari.fi/media/catalog/product/cache/1/image/480x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/0/4014-4502_org_45nrth_dillinger.jpg_5.jpg
kakssataayheksän euroo (209,-), meinas leuka kopsahtaa lattialle. ei olis meikällä varaa ajella tommosilla.

Kunnallisjte - 22:24, 3.1.2015 » Eli Black Floydeja. Järkeä tuskin on ja nyt jo pitää alkaa säästämään, mutta luulen että hupifaktoria irtoaa. Joku maininnut, että olisivat itseohjautuvia, eihän sitä kokeilematta tiedä.
Kokeiltu on :D

Hupifaktoria irtos kyllä koska noi rullas aika kivasti, ja kuten arvata saattaa, rotvalleja päin ajaessa ei tarvinnut olla kovinkaan huolellinen. Tosin osittain siksi, että floydeissa sai pitää kamalia, ainakin barin paineita just itseohjautuvuuden vuoksi. Internetin mukaan toimivat paremmin kapeilla vanteilla.

Mä haluisin että olis 4.8" Black Floydit. Naittaisin ne 65 mm vanteille et sais kivan pullean profiilin ja laittasin pläskiin jonkun hurjan 42-piikkisen rattaan eteen. Ja tempotangon

“…fatbike on nousemassa muotipyörän asemaan fiksipyörien rinnalle.”

:smiley:

:smiley:

Muotipyöräily kunniaan!

edit:

Jopa Turkuun :smiley:

kyttyra - 15:51, 14.1.2015 »
Kunnallisjte - 22:24, 3.1.2015 » Eli Black Floydeja. Järkeä tuskin on ja nyt jo pitää alkaa säästämään, mutta luulen että hupifaktoria irtoaa. Joku maininnut, että olisivat itseohjautuvia, eihän sitä kokeilematta tiedä.
Kokeiltu on :D http://i575.photobucket.com/albums/ss193/kyttyra/puksu/DSCN00151.jpg Mä haluisin että olis 4.8" Black Floydit. Naittaisin ne 65 mm vanteille et sais kivan pullean profiilin ja laittasin pläskiin jonkun hurjan 42-piikkisen rattaan eteen. Ja tempotangon
Mä rakastan kyttyran tapaa ajatella ja ajella. Tahtoisin vain koittaa tuollaisia nakkeja!
kyttyra - 11:18, 15.1.2015 » ["...fatbike on nousemassa muotipyörän asemaan fiksipyörien rinnalle."](http://yle.fi/uutiset/laskipyora_ei_liukastele__fatbike_rullaa_aarioloissakin__video/7738563) :D
Kas, taitaa olla eka kerta, kun näin jollain muullakin valkoiset renkaat läskissä.

EDIT: Lainaukset kuntoon, koska Munarkki tuli väliin.

^Mä haluan muuten kokeilla sitä sun pyörää. Tuu ens keskiviikona sillä Kievarinaamoihin?