Eka kerta

Mikä ketju tarkemmin (izumi 410?) ja millaisella käytöllä on ollut? Kiinnostaa tietää kun kerran varastorasvaakin on vielä pinnassa, että oliko miten uusi ketju?

Ostokuitissa lukee Izumi Jet Black Track ja ketju ostettu jo neljä vuotta sitten, mutta tää pyörä ei paljon ajoa ole nähnyt. Sillon wayback kuulin jostain, että varastorasva on paras rasva, mutta se on nyt tullut tajuttua vääräksi. Viime kesänä ja syksynä tuli ajettua tällä pyörällä enemmän arkenakin, mutta ajattelisin silti että ketjulla maksimissaan 1000 km. On tullu skidailtua ja ajettua, mutta ei kyllä ole kolaroitu eikä tule mieleen muutakaan sellaista tilannetta, missä ketju olisi ottanut osumaa.

1 Like

no voi peräreikä. pitäiskö tässä nyt sitte huolestua tai jotain.

Ei. Mulla on ollu noita ketjuja neljä ja ajettu lukemattomia kilsoja ilman mitään ongelmia tai akuutimpaa venymistä.
Kuvan tapauksessa olisin jopa niin härski että jos ketjussa ei putsauksen jälkeen näy muita murtumia tjms. niin vaihtaisin tohon ketjuun tuoreen pätkän samaa ketjua. Varmasti jäänyt yli ensimmäisen lyhennyksen yhteydessä.

3 Likes

joo, valitsen unohtaa tapauksen.

1 Like

Lidlon pumppu levis. Oli kovan onnen pumppu kun ensin hajosi suukappale, sitten mittari, ja nyt kahva :smiley:

2 Likes

Seuraavaksi suosiolla Rennkompressor niin ei ainakaan varaosista tule puute…

3 Likes

Kävin nyt sen kaisantunnelin ajamassa ja en kyl tiedä.

Kirkkaasta auringosta hämärään tunneliin pudottautuminen oli ihan samanlainen kokemus kuin kaikki muutkin pkseudun kuolemanpelko-alikulut.

Ja sit oodin päässä ulos tullessa meinasin jäädä sekä risteävän pyörän että bussin alle kun en tajunnu että tunnelin pyörätieltä tupsahtaa suoraan ajoradalle, kun sieltä mäkeä ylös puuskuttaessa ei nää oikeelle eikä vasemmalle.

Yllättävän jyrkkä siis mäki tunnelissa myös, siis Oodin päässä. Innolla odotan talvea ja liukkaita.

Jäi semmonen “jee, käytänpä tätä jatkossa koko ajan kun on niin mukavaa” -fiilis saamatta.

2 Likes

Oodin päässä sekä risteävän pyörän että bussin pitäisi väistää.

2 Likes

Okei, toivottavasti ainakin bussikuskit oppii tän pian!

Jaa niin joo ja se ”jee, käytänpä tätä jatkossa koko ajan kun on niin mukavaa” -fiilis on varmaan enemmän aiemman Kaivokadulla ajon ja siihen total kypsymisen (sekä pyörätiellä että autoradalla) funktio kuin itse tunnelin.

1 Like

Emt mä oon kyl aina tykänny Kaivokadun pyörätien ajamisesta, sellast teknist kelviajoo joissa lisäks on joku sata mahollisuutta per suunta olla kohtelias kävelijälle :slight_smile: Ja ne muutamat kerrat ku oon ajanu (tosin aina warsin kovassa seurassa) sen autotien, on tuntunu totaalisen pahikselta ja voimaantuneelta katurottafillaristilta :sunglasses:

Sen sijaan just toi yllä mainittu sukellus pimeään rööriin on ollu aika kuumoittavaa, ja kummassaki päässä on kyl joku ihme kevytliikennetanssi_improvisaatio käynnissä joka toivottavasti pian muotoutuu ymmärrettävämmäks

3 Likes

Kaivokatua jonkun vuoden työmatkaa ajaneena (aamulla Mikonkadulle autorataa, pois yleensä pyörätietä) tuli kyllä tosiaan kiintiö täyteen. Autoradalla on voimaantumisen sijaan yleensä saanut hakea viihdettä siitä, pääseekö pysähtymään punaisiin valoihin täydet viisi kertaa vai ei (keskiarvo ehkä jotain 2–3, Mikonkadulta tuleva spora lisää aina automatik vähintään yhden), pyörätiellä tosiaan saa olla kohtelias kävelijälle usein minuuttitolkullakin, paitsi että pian takaa vetää joku urpo kuitenkin ketään varomatta ohi.

2 Likes

Itselleni tunneli ei tuonut ajallisesti mitään bonaria, mutta verenpaine laski ainakin 50 yksikköä heittämällä. Ihan 5/5 ratkaisu vaikka ensimmäisellä läpiajokerralla edessä herra jalkautuikin odottamatta taluttamaan ylämäkeä.

2 Likes

Se sokea hetki ja häkellys ulos tultaessa oli musta jotakuinkin oikopolun arvoinen, mut voi sitä pettymystä kun tää edistys ei kuitenkaan tarkoittanut suoraa tietä baanalle, vaan vaka-vanha Mansklusterfuk pääs pysähtyneisyydessään yllättämään liihottelun mausta huumaantuneen polkijan. :'<

9 Likes

Ei tapahtunut ekaa kertaa, mutta tänään sen tajusin. Luulin, että en oo ikinä ajanut kiinteävälitteisellä pyörällä, mutta oonhan mä useastikin. Joka kerta tosin Heurekassa useamman metrin korkeudessa ja vaijeria pitkin. Pitäsköhän hommata fiksi ihan tänne maan päällekin…

9 Likes

Itsellä joskus ainoa mikä auttoi oli työkalu ruuvipenkkiin ja renkaasta vääntö. Rengasta pystyi vääntämään niin hyvin, että momentti riitti avaamaan.

2 Likes

otettii thuntsan kaa ekat lipasut tempotikuista.

14 Likes

Halkaisin ohjainlaakerin alakoolin. Kylläpäs oli mukavan helppo prosessi laittaa keula paikalleen!

2 Likes

Mäki ajoin luokkaretkellä ala-asteella heurekafiksiä ja sain jotenki siitä takavanteen kiipeämään vaijerin yli. Olin jo melkein päädyssä siinä vaiheessa ni pääsin kikkailee tangon yli vastalaiturille muitten muksujen avustamana. Good times

Topan aiheeseen: Eka kerta mittarin kanssa matkassa. Kokonaiskilometrejä varten hankittu perussigma, mut kyl välillä on kivaa kattoo nopeutta.