ehdottakaa pyörää kesäks

Tiesin heti et monet alkaa ehdottaa ‘pistä enemmä rahaa ja kokoo oma pyörä’
550e raja on iha tarpeeks ja en oo kiinnostunu kokoomaa pyörää.
Jos haluun koota pyörää nii voin paranella sitä pyörää, jonka ostin jo kokonaisena.
En tietenkään halua 550e rajalla parasta ja hienointa, mutta kunha ehdotatte sitä mitä oon ettimäs :slight_smile:

tää oli jo hyvä ehdotus

Npertj - 0:30, 22.1.2013 » OT: Tuon fresh fixie-vaiheen voit ohittaa suosiolla kulkematta lähtöruudun kautta ja siirtyä konversio-vaiheeseen suosiolla, et tarvii kun vähän massia ja kiinnostusta niin saat mukavan oman pyörän. Kompliitin tunnistaa sadan metrin päästä ja tiedät sen itsekin eikä se ole hyvä asia. Eli pää pois puskasta ja torille sekä sinne pedalroomiin ja sitä kautta, kesään on vielä aikaa, älä pilaa hyvää hommaa kiireellä ja hopulla.
Dear Eki,

Oon 26vee ja ajanut kompliitilla sen suurempaa häpeää tuntematta, onx ok? Sitä on jopa kehuttu hienoksi, mutta etäisyyttä on ollut vain muutamia metrejä.

Nimim. “100m päästä”

mitees joku Fuji Feather / Track Classic?

Itse olen kovin tyytyväinen omaan Fuji Track Classiciin (2012), mitänyt vähän seksikkäämpi väri vois olla. Uus Feather menee vähän yli mainitun budjetin, mutta mattamusta ei oo pahan näkönen. Tässä on tietääkseni sama runko kuin Track Classicissa, mutta kauniimpi haarukka.

stffan - 12:06, 22.1.2013 » Jos haluun koota pyörää nii voin paranella sitä pyörää, jonka ostin jo kokonaisena. En tietenkään halua 550e rajalla parasta ja hienointa, mutta kunha ehdotatte sitä mitä oon ettimäs :)

tää oli jo hyvä ehdotus

Muista ton Plugin kanssa, et se on geometrialtaan korkee&lyhyt. Ei siis sovi välttämättä kovin ihanteellisesti, jos satut olemaan pitkäselkäinen/lyhytjalkainen.

Chesini.

Runko tehty Italiassa, ei Taiwanissa. Erilaisia comboja piisaa ja saa kaiketi omankin maun mukaisen.

Omaan makuun mieluisin:

http://www.chesini.it/en/bikes/fixed-3/flash-80.html

http://www.chesini.it/thumbs/750w/bici/80/f1-chesini-flash-01.jpg

Tuolta muut: http://www.chesini.it/en/bikes/fixed-3/

Hintojen pitäisi olla kohtuuden rajoissa.

EDIT: Teräsrungot kaikki tehdään Italiassa

^Vaikka kovasti sävy sävyyn rakenneltu (kuulemma ihan last season…) ja jossain tapaa teennäisen näköinen fillari, niin olen rakastunut. Vittu soikoon.

Täällä varmaan suurin osa jo mainittu mutta tuohon mainitsemaasi tarpeeseen valitsisin juuri Charge Plug, Fuji Feather/Track Classic, Konallahan on kans jotain mutta en tiedä meneekö sitte yli hintaluokan. Surlyt taitaa mennä mutta ovat hyviä pyöriä.

Sitten on myös se mahdollisuus ostaa jotain vähän parempaa mutta käytettynä. Suosittelen käymään läpi ihan oma-alotteisesti kun sulla kerran on aikaa. Oon huomannu, kun aika samanlaisessa tilanteessa oon ku sinäkin, että kyllä monia ehdotuksia tulee mutta jengi on aika kypsynyttä pyöräilypiireissä antamaan vinkkejä kun lähes jokaisella forumilla löytyy kymmenittäin niitä entisiä ehdotus-triidejä.

Paras veto on käydä läpi YV:n ja muiden eurooppalaisten pyöräilyforumeiden ehdotustriidit jos haluaa vaan semmosen pyörän ettei jengi mieti “vittu mikä urpå” kun näkee sut sen selässä. Tällöinkin joku on aina sitä mieltä ostit sitten mitä tahansa.

Mun mielipide on: Pysyttele poissa semmosista pyöristä joita myydään niin että malli on muka eri mutta ainoa ero on väritys tai toisessa riseri toisessa droppi. Nää yleensä on ihan turhaa rahastusta phixy-buumin vuoks. Täällä on ehdotettu jo niin monta pyörää ja tuntuu siltä kun haluisit vaan että joku sanoo just sen jota jo mietit. Usko pois, joku on sitä mieltä että se miettimäs on hyvä, joku taas ei pidä siitä. Pääasia on että ite viihdyt siinä satulassa, haters gonna hate.

chesinin sivuilta

http://www.chesini.it/thumbs/750w/bici/114/f2-chesini-tommy-gun-02.jpg

???!

voi raastaa juustoa/juureksia/nakkeja/sormia ajaessa!!!

tewms - 13:56, 22.1.2013 » Täällä varmaan suurin osa jo mainittu mutta tuohon mainitsemaasi tarpeeseen valitsisin juuri Charge Plug, Fuji Feather/Track Classic, Konallahan on kans jotain mutta en tiedä meneekö sitte yli hintaluokan. Surlyt taitaa mennä mutta ovat hyviä pyöriä. Sitten on myös se mahdollisuus ostaa jotain vähän parempaa mutta käytettynä. Suosittelen käymään läpi ihan oma-alotteisesti kun sulla kerran on aikaa. Oon huomannu, kun aika samanlaisessa tilanteessa oon ku sinäkin, että kyllä monia ehdotuksia tulee mutta jengi on aika kypsynyttä pyöräilypiireissä antamaan vinkkejä kun lähes jokaisella forumilla löytyy kymmenittäin niitä entisiä ehdotus-triidejä. Paras veto on käydä läpi YV:n ja muiden eurooppalaisten pyöräilyforumeiden ehdotustriidit jos haluaa vaan semmosen pyörän ettei jengi mieti "vittu mikä urpå" kun näkee sut sen selässä. Tällöinkin joku on aina sitä mieltä ostit sitten mitä tahansa. Mun mielipide on: Pysyttele poissa semmosista pyöristä joita myydään niin että malli on muka eri mutta ainoa ero on väritys tai toisessa riseri toisessa droppi. Nää yleensä on ihan turhaa rahastusta phixy-buumin vuoks. Täällä on ehdotettu jo niin monta pyörää ja tuntuu siltä kun haluisit vaan että joku sanoo just sen jota jo mietit. Usko pois, joku on sitä mieltä että se miettimäs on hyvä, joku taas ei pidä siitä. Pääasia on että ite viihdyt siinä satulassa, haters gonna hate.
viisaita sanoja :) osaat lukee ihmisiä. Taidan ehkä ostaa Dolan pre cursan, koska sitä ois helpompi paranella myöhemmin. Mut en oo varma mihi pistän juomapullot, yleensä otan aina jäädytetyn vesipullon mukaa joka sulaa sopivasti matkalla ja sitte saatan ostaa viel limuu tai jtn. Mite siihe sais sit kiinnitettyy 1-2 pullotelinettä? eikä kuuman kesän jaksa reppuu ottaa selkää joka ajolle.

restrapin vyölaukkuvesipullo olis tietenkin katuratailijan valinta. Mut kylhä noita jengi on jollai nippuside vesijohtokiinnitinhommeleilla runkoon iskenyt kiinni.

Tai sitte satulaan kiinni tulevat peppuraketit.

http://store.velo-orange.com/media/catalog/product/cache/1/image/750x750/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/a/handlebar_to_water_bottle_cage_mount-4.jpg

Pelagosta saa pulloja ja telineitä.

… ja sit tietysti täydet loksu- ja tarakkakiinnikkeet samalla? ehkä seisontajalka ja jousitettu tolppa ja levyjarrut olis kiva?

Tohon sais vielä näppärästi pillin, niin ei tartte irrottaa alaotteelta edes käsiä.

edit: siis tuohon smurffin postaamaan ihanaan palpaiseen tötteröön

KleenKanteen:it on kyl pirun hyviä.

Henkha - 12:43, 22.1.2013 » Itse olen kovin tyytyväinen omaan Fuji Track Classiciin (2012), mitänyt vähän seksikkäämpi väri vois olla. [Uus Feather](http://www.bike-mailorder.de/Komplettbike/Fuji-Feather-Singlespeed-Fixie-Bike-2013-schwarz-1.html) menee vähän yli mainitun budjetin, mutta mattamusta ei oo pahan näkönen. Tässä on tietääkseni sama runko kuin Track Classicissa, mutta kauniimpi haarukka.
Oon kans omaan ensifiksi Fujiin(Classic Track 2011) ihan tyytyväinen. Ainoa miinus idioottimaisesta takajarrusillasta joka rajoittaa turhaan rengaskokoa lyhyellä ketjulla. Uudemmissa Fujeissa tota ongelmaa ei taida enää olla.

Fujin omat kuvat on muuten yleensä aika hirveitä (esim. Fujin nettisivujen Classic Track -kuvassa taitaa olla joku XXXS kokoinen pyörä 650c renkailla) Noi on luonnossa imho ihan ok:n näkösiä ja niistä saa pienellä speksauksella ihan asiallisen pelin. Featherissa taitaa olla 1" keula ja quill stemmi, muuten siis kai ihan sama runko kuin Classic Track.

Smurf - 14:36, 22.1.2013 » http://store.velo-orange.com/media/catalog/product/cache/1/image/750x750/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/a/handlebar_to_water_bottle_cage_mount-4.jpg Pelagosta saa pulloja ja telineitä.
eiks tommone haittaa kääntymistä?

Mu mielest noi normi fujit on liian ‘vaisuja’
sit noi takajarru pidike jutut ja matalat dropit ei oo kovi hienoi.

Ostat multa melkein sole hintaan pomppiksen?

Ite laitoin dolaniin nippusiteillä ja jesarilla pullotelineen kii, vitun ruma mut kyl se siinä pysy sen mikä tartti. Jos ruvettais hienostelee ni ostasin sellasen satulaan tulevan pullotelinehimmelin. Sit seuraavaks miettisin miks vitussa en ostanu pyörää missä on pullotelineille paikat jo rungossa valmiina.

e: lähinnä ajan takaa sitä, että jos meinaa ajaa sen pitusta lenkkii että juomapullo tulee tarpeeseen, niin kireähkö ja vitun jäykkä ratapalpa ei olis mun eka valinta.