Death of a Seat Clamp

Paddy Wagon: alkuperäisestä meni kierteet → Surly Constrictor (ei jumalauta mee enää)
Tricross: alkuperäisestä meni kierteet → Salsa Lip Lock (ei pitäis mennä enää)
Cinelli: luulin jo oppineeni helläkätiseks, mutta oho, kun piti mennä pikkuisen säätään penkin korkeutta, ja kierteet bashaks… → ohne: arpoo että uskaltaako hankkia Thomsonin kiristimen, siinä kun on max torque 2.8 nm.

Pitäisköhän oikein hankkia momenttiavain. Maksais ittensä takaisin varmaan muutamassa vuodessa. Toisaalta nuo satulatolpan kiristimet tuntuu olevan ainoita mitkä mä rutiininomaisesti saan rikki.

Mä hommasin ritcheyn tolpankiristimille ja stemminpultteihin tarkoitetut neljän Nm:n pikkuavaimen. Sen jälkeen en ole turannut stemminpultteja.

^^Sama juttu PW:n kiristimen kanssa. LBS:stä löytyi käytetty pikalinkkusysteemi, jota ei pääse työkalujen kanssa vääntämään paskaksi. Ajattelin porata PW:n kiristimen reiän/-t isommiksi ja laittaa tukevamman pultin siihen.

^^Hmh, eiku, mutku, eikös siinä oo vain neljän millin hexi kiinteenä, ja mulla tuntuu olevan aika paljon noita viismillisiikin kiinni pyörissä.

Jumalallen kiitos että mulla ei oo hiilikuitua missään kriittisessä paikassa yhdessäkään pyörässä.

EDIT Tuollahan jopa bikeshopissa (eli varmaan vois olla haettavissa in corpore) olis joku Park Toolin 0 viiva 7 nm vääntiö jossa ei olis liikaa liikkuva osia, mutta vähän epäilyttää.

Ainakin vitupaskan normikiristin toimii hienosti. Ja ritcheyn kaluihin se on ensisijaisesti tarkoitettukin.