Cyclocrossia

basti - 20:23, 28.9.2009 »

No, onneks lelumiinia on niin kiva hitsata. Not.

Finnpeakin [Asko](http://www.finnpeakcycle.fi/) hoitaa ton varmaan ainakin.

^jeps. Kyllä me saadaan se kotipuolessakin kuntoon. Kiitos vinkistä kuitenkin. Ongelma lähinnä on se putken osa, joka on hitsien alla, ja sinnehän ei ruikkimaan pääse. Samapa tuo. Hitsaan kuitenkin ja pistän metrisen satulatolpan koko matkan keskiömuhviin asti =). Ei vaan, hitsaan, ja kestää minkä kestää, mut ainakin on sitten loppuun kaluttu runko.

Mä pääsen irtoamaan Itä-Helsingin ajoihin ensi viikolla. Onko kiinnostuneilla ehdotuksia päivästä?

Jos kaikki ei ole lauantaina äs-ämmien viivalla Jyväskylässä, niin Kajaanissa olis puistocrossia: Maastiskeza: CCCUP [cyclocross cup] 2009

Mä käyn cyclocrosskumikaupassa ja yritän ehtiä jarrumieheksi mukaan ensi viikolla, kunhan ei perjantaina lähdetä.

Rengassuosituksia? Välityssuosituksia? Toimisiko 44/20?

Kunhan saan metskattua kunnon valot syslorossariin, niin ehdottomasti mukana!

jarkko - 5:19, 29.9.2009 » Rengassuosituksia? Välityssuosituksia? Toimisiko 44/20?
39-18 toimi Emilialla.

Maxxis Larsen Mimot vai mitkä ne on kuluu sairaan nopeasti, kai ne pitääkin. Svalpettimen Racing Ralphia moni käyttää. Loskamonsterkrossiin Tioga Bloodhound.

Viime vuonna rossailut meni pitkälti 42/20. Ei jääny lyhyeksi.

Katoin itse tuota ens viikon aikataulua, vähä hankalia päiväi koko viikon. Torstai vois ehkä toimia

No niin. Kelit alkavat olemaan enemmän kuin kohdallaan crossin ajamiseen. Mulle kävisi parhaiten keskiviikko mutta kyllä torstaikin varmaan onnistuu. Perjantaina pitäisi ajaa sitten jo ällärit.

Ilta-ajotko krossaamiseen?
Nimim. valotehoton Iltatyöläinen

Mukana! hetikun saan jonku fillarin kasaan tohon hommaan.

Keskiviikko oikeestaan mulle sama ku torstai. Mahdollisesti kerkeän ja parhaani teen.

Kävin tuossa äsken vähän pyörimässä jossain Viikin ja Herttoniemen välisellä alueella. Oikeastaan ei ole sen tarkemmin mitään hajua… lenkki päättyi Viikissä pellon reunaan ja pellon yli vanhoja metronkuljetusraiteitä täristellen Myllypuroon.

Joka tapauksessa aivan saakelin siistejä reittejä. Ylämäki-alamäki-ylämäki-alamäki. Jyrkkiä ja autioita polkuja. Ja pimeitä. Jänskää. Yllättävää, miten paljon siellä sitä reittiä oli. Ihan summan mutikassa ajelin, muttei sitä pellon reunaa lukuunottamatta tullu mitää ns. umpikujia (asutusta tai asfalttiteitä) sen kummemin vastaan.

Nyt on phiksistä saatu taas rossilaite, mahtu Paken leluratarunkoon just ja just 35mm leveet Kendan nakit.

Rupes taas jo testilenkilläkin vituttaa, joten puhdasta krossiverta virtaa.

Olisiko tämä nyt nähtävä sillä tavalla, että unhoitamme yhteislähdön tältä viikolta ja katsotaan ensi viikolla taas uudestaan? Ja kaikkihan on viivalla viimeistään lauantaina 17.10. Räyskälässä, kun ajetaan VPCX:n toinen osakilpailu!!

Käykääs fiilistelee krossimeininkejä viime lauantailta:
http://www.pinkbike.com/video/102868/

Ensimmäinen talvi hiekkateiden ja polkujen rullailua edessä. Onko kellään kokemuksia Marathon Wintereistä poluilla ja urilla?

Kannattaako pakkasen kovettamilla ja muutaman sentin lumen peittämillä poluilla ajella ennemmin tavallisilla nastattomilla cc-kumeilla, vai vaihdatteko te poluille ja hiekkateillekin nastoja alle?

Pari polku/ulkoilureitti lenkkiä on tullu tälle syksyä ajettua MarttaWinttereillä, ja siinähän nuo pyörii missä muutkin. Painoa on kohtuu paljon, mutta varsinkin tällä hetkellä kun poluilla ja kuntoreiteillä on paikkapaikoin paljonkin jäätä (ainakin täällä), niin mun mieltä rauhottaa kummasti nastojen rapina. Kunhan tulee oikea talvi ja reilusti lunta, vaihtuu mulla cx pro:t takaisin alle. Keväällä taas jääkelille nastat. Näin myös maasturissa.

Nonni, lopettakaapa taas speksaaminen ja tulkaa ajamaan veepeeseeäksää viikonloppuna!

Lisätietoa fillarifoorumilla, BC-Helsingin foorumilla sekä naamakirjassa. Tai tässä, jos joku kysyy.

Tänään 15.40 Kalasataman metroasemalta lähtee vpcx-henkinen cx-lenkki. Käydään Sampon kanssa rymistelemässä Kivikon rataa ja muita typeriä polkuja. Kolmisen tuntia. Saa tulla mukaan.

Jalka kipee, elämä pilalla :(((