Cyclo Cross/Gravel Grinder/Monstercross -speksauslanka

Kare_Eskola - 22:37, 14.11.2012 » Jos kaipailee läskikumin joustoa niin voi ostaa joustokeulan, tulee halvemmaksi & helpommaksi.
Ja kevyemmäksi.
Mach-0 - 20:13, 14.11.2012 » Edelleen siis hakusessa kuituinen/alumiininen ja kisaisa cx-runko, johon saisi vielä asennettua fiksusti ebb:n. 29" ja 2.00 pitäisi mahtua ja levyjarrut tiätty. Vaihteistusoptio myös plussaa.
Kisaisa kuitu cx kahden tuuman rengastuksella? Mihin tarviit moisia renkaita crossissa? Edellä oleva Planet-X:n setti Beerin keskiöllä.

On niillä vaan ryteikössä mukava ajella, ns. cx-levyisiin verrattuna. Muuten varsin kuumottava tuo runko, mutta jos maksellaan verot ensin.

Tommoseen rakentais näppärän singlespeden magic-gearilla ja mahtuis viel kunnon liha pyörimään.

Tietty keirinnaabelii joutuis vähän speissaamaan mut hei, mitäs kömpelöä & teennäistä muotipyöräilijä ei olis valmis tekemään erikoisuutta tavoitellessaan.

Jäbät ei pysty kuin spekuloimaan läskipöörän eeppisyyttä ja suomalaiskansalliseen tyyliin dissaileen kun ei ole kuin toisen käden tietoa aiheesta.

Muhah!

Edit: pitäiskö läskäri-hommat erottaa omaksi topikiksi?

Turun phixymän-sgenes on ainaki viis fatbikee jo, ja niitä on kyl saanu testaillakki, eli ensi käden tieto: check.

marlon - 7:31, 15.11.2012 » Jäbät ei pysty kuin spekuloimaan läskipöörän eeppisyyttä ja suomalaiskansalliseen tyyliin dissaileen kun ei ole kuin toisen käden tietoa aiheesta.
Meta-level: jätkä sit päätti dissailla suomalaiskansalliseen tyyliin jätkiä tietämättä edes mahdollisesta ensikäden tiedosta tai sen puutteesta.

Ja meta-meta: päätin sitten dissailla suomalaiskansalliseen tyyliin suomalaiskansalliseen tyyliin dissailusta dissailua.

vanttera - 8:20, 15.11.2012 » Turun phixymän-sgenes on ainaki viis fatbikee jo, ja niitä on kyl saanu testaillakki, eli ensi käden tieto: check.
Mut kun me ei olla asiantuntijoita näissä maastohommissa, paitsi Teemu. TEEMU1!! Paljonko painaa läski etupää esim. 47 mm rimssillä, verrattuna samanhintaiseen joustohaarukkaan ja 29er etukiekkoon?

OT: mulla ei oo suksia ollut kahteenkymmeneen vuoteen - ja hassu juttu, en ole osannut mokomia kaivata.

100mm sid + crest/funworks/d-light + rocket ron lienee alle kolmekiloa hintaan 600€?

kyttyra - 11:23, 15.11.2012 »
vanttera - 8:20, 15.11.2012 » Turun phixymän-sgenes on ainaki viis fatbikee jo, ja niitä on kyl saanu testaillakki, eli ensi käden tieto: check.
Paljonko painaa läski etupää esim. 47 mm rimssillä, verrattuna samanhintaiseen joustohaarukkaan ja 29er etukiekkoon?
Voihan näitä huvikseen vertailla, mutta melkein väittäisin, että joustokeula ja läski rengas on aika lailla kaksi eri asiaa. Joustokeulalla säilyy kuitenkin ohjauksessa tarkkuus ja tuntuma ja läski rengas on enemmänkin kaiken yli hyllyvä voima.

E: Mun läskipyöräkokemus on reilu puoli tuntia maastossa.

^^o…kei. Jos pitäis ostaa 135 mm keula ja kasata siihen kiekko niin laskeskelin äkkiseltään että maksais ehkä 400 €. Paino: keula 1,1 - kiekko 1,2 (jos mennään 47 mm vanteella joka on myös huokein vaihtoehto) - kumiosat - 1,6 eli max 4 kg hela hoito.

Eli juustokeulasetup on kevyempi. Halvempi? Eipä taida olla. Helpompi? Jos joustokeulaa ei tarvitse itse huoltaa.

…parempi? Vitustako mä tiedän koska en oo kunnon joustokeulalla ajanut varmaan puoltakaan tuntia.

tietenkin jos ja kun ilman juustoakin pärjänee 29:n kanssa, niin edellinen setti menee hiilarikeken kans siihen kahteen kiloon - 400 eurolla.

läskipyöräkokemusta 10 minuuttia, se riitti mulle.

Sukset on hiihtämistä varten. En ymmärrä miten ne liittyvät keskusteluun fatbikeista.

http://farm9.staticflickr.com/8202/8188070160_37f40f22b3_z.jpg

^ Hiano kuva :slight_smile:

siis onko sulla tuo nyt!??! Ebin


huh huh.

Laittaisin dropin

vallengrach - 13:01, 15.11.2012 » Sukset on hiihtämistä varten. En ymmärrä miten ne liittyvät keskusteluun fatbikeista. http://farm9.staticflickr.com/8202/8188070160_37f40f22b3_z.jpg
Näin sut eilen! Huh vittu oon kateellinen! Mitä tuo koko häsmäkkä makso?

mistä saa 1,1kg juustokeulan kiekkoineen alle 4huntin? Mitä on tullut nyt noita keuloja kateltua niin kyllä tohon painoon menee suoriltaan jo tuo 4 hunttia eikä riitäkään, tai sitten keula on halpamarkettipaska.

Kysäisin ihan piruuttani oikesti Mieleciltä läskipyörän rungon teettämisestä ja sain nopean vastauksen, että pitäisi onnistua ja hintaa tulisi noin 180e + postit 26e. Ilmeisesti aika vapaasti saisi itse suunnitella rungon.