Cyclo Cross/Gravel Grinder/Monstercross -speksauslanka

etenee

osta vaik tuommone kid_dangerous

kid_scientifik - 12:17, 1.11.2015 » keitä vielä puuttuu?

kova merkki, yks long time lempparibuildeista tuo noiden varhainen cx pl. satula

tosin hyvä etten ottanu iha noi paljo slopea omaan. Ois vaikeampi kantaa.

^^^Kiitos linkeistä. Ei ollut osta heti nappia, tunteella, läpällä, ilman järjen häivää.

en nyt pääse mittailemaan enkä isommin guuglailemaankaan niin kertokaas te: oliko jotain ns. nyrkkisääntöä, että millaisiin 29-runkoihin nuo 156-millisellä q-faktorilla olevat kammet mahtuvat/eivät mahdu pyörimään…?

Esim. Karate Monkeyn chainstayt kampien kohdalta vievät alle 11,5 cm leveän tilan.

Firelinen chainstayt vievät leveimmillään 127 mm tilaa sillä alueella, mihin kammet ulottuvat.

jep. tsekkasin omat fillarini ja hyvin mahtuvat.

tuollaisia kaposemman q-faktorin kampia siis tarjottiin, mutta varoituksen sanojen kera. omasta näkökulmastani nuo olisivat selkeä päivitys parempaan yleiskäyttö-/xc-fillarissa, joten kampiosasto päivittynee lähipäivinä…

e. editoin, ettei jää kyseenalaista tietoa internettiin

Ettei Q-factorin sijaan sopivuuden tiellä vaan ole esim. kantapäiden osuminen leveään perään, tai ketjulinjan muutos?

q-faktorista puhuttiin/oltiin hädissään, mutta ainakin tuo kantapääasia pitää selvittää vielä. ketjulinjasta tuskin tulee ns. issue sinkkuhommissa vaihdenaabelilla - siis kunhan eturatas mahtuu pyörimään…

Lumikko - 23:01, 11.11.2015 » Firelinen chainstayt vievät leveimmillään 127 mm tilaa sillä alueella, mihin kammet ulottuvat.
Aika tiukkaa tekis q156 kammilla, joiden väli on [ramimiehen](http://www.sram.com.cn/sites/default/files/techdocs/gen_0000000004390_rev_c_-_1x11_frame_fit_specifications.pdf) mukaan 129 mm.

nyt olis kiva tietää miten ramimies mittaa q-faktorinsa ja millaista keskiötä tuossa katalogin kaaviossa on käytetty. kammen paksuus on sentin luokkaa.

e. kyllä se standardi on kammen ulkopinnasta eikä keskeltä niin kuin muistelin, eli ehkä tuo 129 mm ja 156qf pitää paikkansa reilun sentin paksuisilla kammilla. itellä mahtuu anyways.

Onks kukaan tilaillu tollasia kiinamiehen 29er keuloja? Kannattaako? Ja voin myös ostaa 29 keulan, jos jollain on myydä. kuituset tai hyvät joustavat kiinnostaa. ja 1 1/8 laakerille ei sitä uutta modernia.

palaan 156qf-kampien mahtumisasiaan vielä lyhyesti.

lumikon titskufirelinessa on (tietääkseni) pyöreät chainstayt, aivan kuten omassa ragleyssänikin. litistämättömien putkien kanssa voi tosiaan tehdä tiukkaa, samoin joidenkin joustoperäjytkyjen. sen sijaan modernit, litistetyillä ketjuputkilla varustetut jäykkäperät selviävät internetin mukaan hommasta lähtökohtaisesti.

mittaaminen on toki hyvä ja helppo tapa varmistaa asia.

mitä enemmän pyörällä on tullut ajettua varsinaisen maastoajon ulkopuolella, sitä enemmän olen kaivannut kapeammalla olevia kampia. tuo sramin 156-millinen q-faktori on tietääkseni kapeinta mitä maastoon on tarjolla, pari milliä shimanon xtr-kisakampia kaposempi.

^^Mä ajelin parit vuodet ja junnu vuoden verran siihen päälle Hylixin kuituisella Alibabakekellä. Hyvin pelasi sekä omassa että pojan käytössä. Luukutin tuon just eespäin jollekin täällä, joten tarina vissiin jatkuu. Kannattiko? Omasta mielestä kyllä. YMMV. Internetsien mukaan ehkä myös myös kirjaimellisesti.

Ja kestää sitä “rytkytystä” myös? Mulla tuntuu noi joustokeulat vähän vaikeilta, kun oon ajanut jäykällä pyörällä aina. Eli kuitenkin teknisiä polkuja ja ihan vuorikiipeilyä pitäis keulan kestää.

^Teknisistä poluista en tiedä mitään kun en sellaisia osaa ajaa. Enemmän kai sellaista XC-kurjuutusta tuo mun maastomeininki. Mutta en mä tuota nyt mitenkään erityisesti säästellytkään missään vaiheessa.

Porailin omaani myös reiän lokarin kiinnitystä varten kun tuo meni pojan pyörään ja siitä yytsittynä vaikutti ihan solidilta kamalta tuo laminaatti, vaikkakin sisäpuolella olisi jälki varmaan voinut siistimpääkin olla. Sikälimikäli tuo(kaan) faktoidi nyt mitään kertoo noiden yleisestä laadusta/kestävyydestä/mistään muustakaan.

domppa92 - 18:17, 31.1.2014 » Ja tänään sain vihdoinkin Konstalta kiinakuitua keulille. Ah että kun on mukava ajaa oikean pituisella keulalla... http://i.imgur.com/ZGdEovol.jpg
Täs nyt melkein 2 vuotta rymistelty ja hyvin kulkee edelleen. Mitään droppeja yms en ole harrastanut, mutta uskoisin tuon nekin hommat hoitavan. E. Ja tosiaan kuskia ei punnita neuvolassa.

Tykkään tosta ohjainlaakeria suojaavasta lokarista.

Pyöriiköhän 200 laikka edessä?

vittu topdog ja 200mm laikka :—D

…mihin kekeen meinasit? - toivottavasti kysymys ei ole jatkoa kiinakuitupuintiin.