Crescent - Yleinen fiilistelytopic

nostonesto

Tuure is it you?

Märän kelin fiksi.

1 Like

@jussip taitto-Crescentin kuvat kuuluis varmaan tänne? :smirk:

Mulla on ollut kaksi tai kolme crescentiä, eka oli vihree ja olin skidi, toisen ostin radiosoittorahoilla uuteba ja myin pari vuotta sitten pois, ja nyt toi nykyinen tarrapommitettu saattais olla lbs:n tyyppien mukaan kans cressu. Kovasti oon tykännyt kaikista.

Kasan italopyöriä omistaneena musta Cressun Pepitaracerit on vähän aliarvostettuja pyöriä. Nervex-muhvit on kauniit ja oranssi on paras väri pyörään (pinkin ja lilan kanssa). Oma fillari on arviolta vuodelta -76 ja osiltaan kunnon Suomi Special -sekametelisoppa.

Diggailin tosi paljon myös joitakin vuosia sitten omistamastani Crescent Atlet-hybridistä. Cressun -90-luvun paremman pään maantie- ja maastopyörissäkin on ihan mielenkiintoisia malleja, joita tosin pyörii aika harvoin myynnissä.

5 Likes


Jepsulleen. Eka fiksiaihio 2009 hankittuna runkona foorumilta. Ranskiskeskiö ja Tange 900 cromoa putkina. Nykyisin mökkipyöränä 1x6 vaihteilla ja Bilteman etutarakalla. Kiva tolla on koppa kaljaa hakea marketista, mukavan letku verrattuna uudempiin ja jäykempiin teräsrunkoihin.
Itse asiassa niinkin mukava, että harkitsen palauttamista arkikäyttöön

3 Likes

Hyvä topsu! Ja hämmästyttävää ettei tämmöstä vielä ole ollu tähän mennessä.

On paljonki Cressu- ja Monark-asiaa mutta pitää kaivella muistojen lipasta eka.

3 Likes

Oon sittemmin alkanut epäillä, että tässä on Crescenttiä pelkästään tarrat. Parempi niin varmaan. Tuo joutomaakin on nykyään täynnä kolmatta metriä pitkää pajua.

1 Like

Jos joltakulta löytyy tämmöinen runkosetti noin koossa 54 niin varovainen dibs. Mulla on yks kiva osasarja random Columbus Cromor rungossa, ja olen jostain syystä luonut itselleni tarpeen oneupata terään parempaan. En tiiä miks, toikin on oikein kiva ajolleen. [tm]


Mummolassa maalla tallin seinällä koristeena tämmönen 92xxx reynolds 531 runkeli odottamassa parempia aikoja. Dura-acell ollut muinoin kauttaaltaan vuorattuna. Ihan kiva runko. Jotain rivendelliä tuosta saisi

5 Likes

Joku vuosi sitten ostin Espoosta tommosen, olisko mallia -51 VM Racer 201/202. Kehät, takavaihtaja + vipu yms. vaihtunu edellisiltä omistajilta vuosien varrella (lähinnä 70-luvulla). Sisempi chainring puuttuu, kuten myös joku mutteri tuosta Simplexin suicide shifteristä.

Kuva ruma, pyörästäkin varmaan montaa mieltä, mutta tää on kiva ajaa.

8 Likes

Tästä pitäis alkaa kasaamaan jonkin sortin maantiepeliä. Cantitapit ja väri lämmittää mieltä. Rengastiloja järkevästi ainakin 32mm ja sehän riittää vallan mainiosti.

6 Likes

Uuh köyhänmiehen crosstsekki.

Joskus oli mahis tämmönen ostaa mut en tajunnu mikä se oli.

Monia asioita kadun, mutta en mitään kovin paljon, vai miten se meni

tää topi lämmittää mieltä. yksvaihetta parhaimmillaan

mun pää meni suoraan pöytälevyyn kun näin tän topikin. vittu et oli KAMALAA saada raskas sinivalkoinen 3v cressu nuorena rasvasena poikana kun olis NIIN maistunu 18v scott peak ja BMX.

onneks oli skeittaus mut vittu et seki oli kallista! inhosin sitä vitun fillarii. PARAS HOMMA ja kestää isält pojalle, sanoi hankkija ja oli väärässä. heitin sen heti vittuun ku mahd.

Summon Tuure

Kävinpä virkistämässä muistiani ja lueskelemassa niitä vanhoja paasauksia ja kyllähän siitä kirjottelusta aika ikävä fiilis jää. Varsinkin kun miettii missä poliittisessa tilanteessa ollaan nyt melkeen 15 vuotta myöhemmin. Paha mieli tuli taas.

(Nyt siis yhtään väheksymättä tän henkilön vaikuttavalla paatoksella tykiteltyä Cressu-“tietoutta” jota sitten taas oikein hauskaa kattella.)

Oma tuotos, kovin hyvä jokapaikanhöylä. Ohjaamo ja satula mietityttää katsoessa ja jarrut ajaessa tiukan paikan tullen.

5 Likes

Täälläkin on ajossa Crescent, tarroiltaan 309. Runko on muhvijuotettua Tange Mangalloyta ja osasarjana Miljoonalaatikko Special. 37-622 renkaat mahtuu pyörimään testatusti ilman lokasuojia, ja mittausten mukaan niidenkin kanssa.